וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אכ"א ישקול להחזיר את הרב שנשא את "נאום הסוטים" להרצות בצה"ל

27.2.2017 / 12:00

לוואלה! NEWS נודע כי ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, ייפגש עם אלוף מוטי אלמוז כדי לבחון מחדש את האיסור שהושת על ידי קודמו בתפקיד, חגי טופולנסקי. בחודשים האחרונים נאסר להזמינו לפעילויות צבאיות בשל התבטאויותיו החריפות נגד קהילת הלהט"ב

עריכה: שניר דבוש וטל רזניק

הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, ייפגש עם ראש אגף כוח האדם הנכנס בצה"ל, אלוף מוטי אלמוז, כדי לבחון מחדש את האיסור של צה"ל להזמין את לוינשטיין להרצאות או לכל פעילות צבאית בעקבות דבריו נגד מדיניות הצבא ואמירתו כי הומואים ולסביות "סוטים" – כך נודע לוואלה! NEWS.

הפגישה צפויה להתקיים בזמן הקרוב, לאחר שהרב אלי סדן, מראשי המכינה בעלי, זעם על האיסור שהוציא קצין החינוך הראשי בצה"ל, תת-אלוף אבנר פז-צוק. במהלך שיחה שקיים עם אלוף אלמוז, הטיח ביקורת קשה על ההוראה הרשמית שניתנה בעניינו של לוינשטיין. במסגרת הפגישה, ייבחנו מחדש הצעדים נגד הרב.

הרב יגאל לוינשטיין על הקהילה הגאה: "סוטים, איבדו את הנורמליות של החיים". ספק 500
"סוטים, תנועה מטורפת של אנשים שאיבדו נורמליות ומטריפים את המדינה". הרב לוינשטיין/ספק 500

בחודש יולי האחרון עורר הרב לוינשטיין סערה לאחר שהתבטא נגד מדיניות צה"ל וקהילת הלהט"ב. "סוטים אני קורא להם", אמר. "יש פה תנועה מטורפת של אנשים שפשוט איבדו את הנורמליות של החיים, והקבוצה הזו היא מטריפה את המדינה, נכנסה לצבא בכל הכוח ואיש לא מעז לפתוח את הפה ולצפצף". דבריו גררו ביקורת קשה וצעדים מצד צה"ל נגד המכינה. ראש אכ"א דאז, אלוף חגי טופולנסקי, ביטל ביקור שהיה אמור לקיים במכינה והרב לוינשטיין עצמו נאלץ להבהיר את דבריו.

כבר מאז, הנחה צה"ל לא להזמין את הרב לכל פעילות, ובבסיסים ברחבי הארץ נמנעו מכך. בחודש שעבר הפיץ פז-צוק את הנחייה לכל סגלי החינוך ביחידות צה"ל באופן רשמי, מה שעורר זעם במכינה, שנחשבת יוקרתית בציונות הדתית.

במכתב הבהרה ששיגר אז הרב לוינשטיין למנכ"ל משרד הביטחון כתב: "דבריי התפרשו על ידי רבים בצורה שלא התכוונתי אליה, כאילו אני מבקש להדיר מצה"ל חלק כזה או אחר מן האוכלוסייה, או לפגוע בערך הרעות שכולנו אמונים עליו. לכולם יש מקום בצה"ל, ללא קשר לרקע שלהם, להשקפת עולמם או לנטיותיהם האישיות". דבריו הגיעו לאחר פגישה שנערכה אצל הרמטכ"ל, שבו דרש האחרון מהרב לפרסם הבהרה על הנאום מעורר המחלוקת.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תא"ל מוטי אלמוז, דובר צה"ל. יוני 2015. דובר צה"ל
מנסים את ראש אכ"א החדש. אלוף אלמוז/דובר צה"ל

מאז "נאום הסוטים", התבטא הרב לוינשטיין נגד צה"ל פעמים נוספות. בדברים שנחשפו בוואלה! NEWS בחודש נובמבר, השווה את פקודת השירות המשותף לחטא של אנשי סדום. הוא הסביר כי סדום לא הייתה "המקום הכי מושחת בעולם" מבחינה מוסרית, אך חטא אנשיה היה שהפכו את האיסורים לחוקים והשווה את אורח חייהם לפקודה החדשה שלראשונה, לדבריו, מחייבת אדם לעבור על "איסור תורה כדי להשתלב במערכות הצבא".

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום לדברים בישיבת סיעתו היום ואמר כי "בכל הסוגיות האלה אנחנו מנסים לפעול ברגישות ולא מחפשים לריב או ליצור חיכוכים. אני מקווה שיצליחו ליישר את ההדורים. היו התבטאויות לא במקום ואם הוא חוזר בו מהן באופן ברור ונחרץ, אז בסך הכל מדובר ברב שעומד בראש מכינה קדם צבאית חשובה מאוד".

יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, קראה היום להרחיק את לוינשטיין מהצבא. "לא רק להרחיק לצמיתות מצה"ל, אלא גם לבטל את ההסדר עם הישיבה הקדם צבאית שבראשה יושב סוטה שמרשה לעצמו להשתלח ולהסית נגד ציבור שלם", כתבה גלאון בחשבון הטוויטר שלה.

במכינה הקדם צבאית ובדובר צה"ל סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully