וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: אין הסתה לאלימות ב"נאום הסוטים" של הרב לוינשטיין

8.3.2017 / 17:01

משרד המשפטים דחה פנייה של עמותת "ישראל חופשית" לחקור את ראש המכינה הקדם צבאית בעלי בחשד להסתה, בעקבות הנאום שנשא בשנה שעברה נגד הקהילה הגאה. אתמול פורסמו דברים של הרב נגד שירות נשים בצה"ל: "הופך אותן ללא יהודיות"

עריכה: שניר דבוש וטל רזניק

(בווידאו: הרב לוינשטיין מדבר על נשים לוחמות בצה"ל)

משרד המשפטים אינו מוצא הסתה לאלימות ב"נאום הסוטים" של הרב יגאל לוינשטיין – כך עולה מתשובת פרקליטות המדינה לדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד לוינשטיין, שהגישה תנועת "ישראל חופשית". במסמך שנשלח היום (רביעי), וחתומה עליו ראשת תחום פלילי בפרקליטות, עו"ד רחל מטר, ושהגיע לידי וואלה! NEWS, נכתב: "נסיבות העניין אינן מצדיקות פתיחה בחקירה נגד הרב לוינשטיין".

לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, תקף בשנה שעברה את חברי הקהילה הגאה בנאום פומבי, ואמר כי "הגאים הם אנשים שאיבדו את הנורמליות, סוטים שמטריפים את המדינה, נכנסו לצבא ואף אחד לא מעז לצפצף". דבריו גררו ביקורת קשה, ובצה"ל חדלו מלהזמין אותו לפעילויות בבסיסים. אתמול פורסמה התבטאות מעוררת מחלוקת נוספת של לוינשטיין, ולפיה גיוס צעירות דתיות לצה"ל "שיגע אותן, והפך אותן ללא יהודיות".

בתשובת הפרקליטות, קובעת עו"ד מטר כי אין בדבריו של הרב לוינשטיין כדי להקים חשד סביר לביצועה של הסתה לאלימות. עיון בדברים, כפי שצוטטו בפנייה, מעלה כי הוא לא קרא, אף לא במשתמע, לפעול באלימות כלפי חברי קהילת הלהט"ב, או כלפי כל אדם אחר". את הפנייה הגישו עו"ד חגי קלעי ועו"ד אוהד רוזן ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הרב יגאל לוינשטיין על נשים לוחמות: "אפשר להסתדר גם בלעדיהן". מערכת וואלה! NEWS
"הגאים הם סוטים שמטריפים את המדינה". לוינשטיין/מערכת וואלה! NEWS

מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", מיקי גיצין, אמר בתגובה: "לצערנו, הפרקליטות לא מצאה לנכון אף לבדוק אפשרות לכך שדבריו המסוכנים של הרב יכולים להוביל לאלימות בקרב אותם ציבורים שמחנך, לכאורה תחת הכסות של חופש הביטוי. קו דק מאוד מחבר בין הרב לוינשטיין ושותפיו לבין הגרעינים התורניים הפועלים בשכונות השונות בישראל ובין הרבנים שפועלים באופן אגרסיבי נגד שירות נשים בצה"ל. חשוב שהמדינה תציב גבול בין דיון פוליטי לגיטימי לבין קריאה לפעולה".

מיד לאחר "נאום הסוטים" ביטל ראש אגף כוח אדם בצה"ל דאז, אלוף חגי טופולנסקי, ביקור שתוכנן במכינה, ולאחר מכן הפיץ קצין חינוך ראשי אבנר פז-צוק הנחיה רשמית שלא להזמין את הרב לוינשטיין. הוא זומן לפגישה אצל הרמטכ"ל, שדרש ממנו להבהיר את דבריו, ובהודעה מטעמו נכתב: "דבריי התפרשו בצורה שלא התכוונתי אליה, לכולם יש מקום בצה"ל ללא קשר לרקע שלהם, להשקפת עולמם או לנטיותיהם האישיות".

בשבוע שעבר נחשף בוואלה! NEWS כי מחליפו של טופולנסקי, אלוף מוטי אלמוז, קבע פגישה עם הרב לוינשטיין. ההחלטה עוררה ביקורת במערכת הפוליטית, שרבים בה דרשו להרחיק את לוינשטיין מכל גוף או מוסד של צה"ל.

לוחמות של יחידת קרקל. דובר צה"ל
לוינשטיין: "הן מתאמנות לקראת החתונה, להתאפר. מי יתחתן איתן?". לוחמות קרקל/דובר צה"ל

אתמול פורסמו דבריו של לוינשטיין לגבי שירות נשים ביחידות קרביות, כשאמר: "עשר שנים אני פותח 'במחנה' ורואה רק תמונות של בנות, כולן צבעי הסוואה, רוקיסטיות. מישהו אמר לי 'אל תדאג, הן מתאמנות לקראת החתונה, להתאפר'. לא יודע מי יתחתן איתה. אני לא מפחד להתחתן בצבא, כי כשאתה חם מהתנור אתה בוחר אישה חמה בדוסיות. ודאי שהיא חמה, היא לא שירתה בקרק"ל. אחרת איך תהיה חמה?.

"מגייסים לנו אותן לצבא, הן נכנסות יהודיות – הן לא יהודיות בקצה. לא במובן הגנטי. כל מערכת הערכים שלהן תשתבש, סדרי עדיפויות – בית, קריירה. ישגעו את כולן, אסור להסכים לזה".

הדברים עוררו ביקורת קשה במערכת הביטחון, במערכת הפוליטית ובקרב אנשי המכינות הקדם צבאיות. 28 ראשי מכינות גינו את דבריו במכתב מחאה פומבי שבו כתבו כי "הרב לוינשטיין הרשה לעצמו בהרצאה לזלזל, לבוז וללעוג לחיילות ולקצינות המשרתות בצה"ל, ואף להגדיר אותן בהגדרות שאינן ראויות". סיעת המחנה הציוני פנתה לשרים נפתלי בנט ואביגדור ליברמן בדרישה "לבטל את המימון בכל מוסד שיגאל לוינשטיין עומד ויעמוד בראשו בשל דבריו נגד לוחמות צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully