וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המעברים סיכלה נסיון הברחה של עתיקות מרצועת עזה

6.3.2017 / 14:43

סוחר פלסטיני נתפס במעבר ארז כשהוא מנסה להכניס חרפושית מתקופת הברונזה, מטבעות מתקופת החשמונאים ופסלון שהוברח ממצרים. החשוד עוכב לחקירה, והעתיקות הועברו לטיפול יחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים והמנהל האזרחי

פריטים ארכיאולוגים עתיקים שניסו להבריח לישראל. 6 במרץ 2017. רשות המעברים במשרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
החרפושית המוברחת אחד הפריטים המוברחים/מערכת וואלה! NEWS, רשות המעברים במשרד הביטחון

רשות המעברים סיכלה נסיון הברחה של פריטים ארכיאולוגים מרצועת עזה. בחיפוש שנערך בכליו של סוחר פלסטיני שביקש להיכנס לישראל דרך מעבר ארז נתפסו טבעת חותם (חרפושית) מתקופת הברונזה, מטבעות מתקופת החשמונאים ופסלון שהוברח, על פי החשד ממצרים. החשוד עוכב לחקירה, והעתיקות הועברו לטיפול מתאם פעולות הממשלה בשטחים והמנהל האזרחי.

חרפושית היא דמות של חיפושית זבל המגולפת באבן, בחמר או בחומרים אחרים. לפני כארבעה חודשים נתגלה בתל גזר מטמון נדיר של חפצי כסף וזהב, ובו גם חרפושית מצרית מתקופת ההיקסוס המצופה במסגרת זהב. המטמון הורכב מחמישה חלקים, שרובם היו שברים של פיסות כסף.

בשנה שעברה נמצא בתל דור חותם חרפושית עשוי אבן, שהיה שייך לפקיד בכיר בממלכת מצרים במאות ה-18 עד ה-17 לפני הספירה. "החרפושית הייתה שייכת לאישיות מאוד בכירה בממלכה, אולי אפילו למשנה למלך, שהיה אחראי על האוצר המלכותי. בעל החרפושית נשא תפקיד שהיה דומה לזה של יוסף בממלכתו של פרעה, לאחר שפירש את חלומותיו", הסבירה פרופ' איילת גלבוע מהחוג לארכיאולוגיה באוניברסיטת חיפה.

פריטים ארכיאולוגים עתיקים שניסו להבריח לישראל. 6 במרץ 2017. רשות המעברים במשרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
אחד הפריטים המוברחים/מערכת וואלה! NEWS, רשות המעברים במשרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully