וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר בכיר תוקף בחריפות את ליברמן: "פטפטן שגורם נזק כבד לישראל"

6.3.2017 / 14:14

הגורם אמר ששר הביטחון, שטען שארה"ב הזהירה את ישראל שהחלת הריבונות ביהודה ושומרון תוביל למשבר, דיבר ללא בסיס. "מפטפט את עצמו לדעת", אמר השר והדגיש כי לא התקבל כל איום מממשל טראמפ. עם זאת, בכיר ישראלי אמר לוואלה! NEWS כי אכן הועברו מסרים מוושינגטון

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

שר בכיר בממשלה תקף היום (שני) בחריפות את שר הביטחון אביגדור ליברמן, שהביע היום התנגדות ליוזמת הסיפוח והחלת הריבונות ביהודה ושומרון. "ליברמן מפטפט את עצמו לדעת וגורם נזק כבד למדינת ישראל", אמר השר והדגיש כי לידיעתו לא התקבל כל איום או מסר מממשל טראמפ בנוגע לריאיון של ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) אמש. עם זאת, בכיר ישראלי אמר לוואלה! NEWS כי ממשל טראמפ אכן העביר מסרים לישראל הקוראים להימנע מיוזמות סיפוח והחלת הריבונות ביו"ש בעת הזו.

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, הטיחה בליברמן מלים קשות ואמרה כי דבריו לא מסתדרים עם הרוח המנשבת מהבית הלבן. "הוא מנסה להכתיב מציאות שעוד לא נוצרה בוושינגטון. הדיאלוג המדיני עם האמריקנים טרם החל, הממשל הנוכחי עדיין לא גיבש תכנית אסטרטגית לאזור. הממשל האמריקני פתוח לחשיבה מדינית חדשה, וכל האפשרויות עדיין על השולחן. ההפחדות המיותרות הללו גורמות נזק לחופש הפעולה הישראלי".

גם ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, הח"כים יואב קיש (הליכוד) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), הגיבו לדברי שר הביטחון. "צריך להפסיק את מסע ההפחדה נגד הריבונות. אין עם כובש בארצו ולכן לא מדובר על 'סיפוח', אלא על החלת ריבונות בארצנו. נמשיך בדרכם של מנהיגי הציונות שהחילו ריבונות על חבלי ארצנו – ב-1948, ב-1967 וב-1981. עכשיו הגיעה העת לצעד הבא: חוק הריבונות במעלה אדומים יקודם על ידנו ויזכה לרוב גם בוועדת השרים לחקיקה וגם במליאת הכנסת. הגיע זמן לריבונות", מסרו השניים בהצהרה משותפת.

לקריאה נוספת:
התכנית המדינית החדשה של הרצוג: "למנוע את אסון הסיפוח"
בצל החלטת מועצת הביטחון: היוזמה לסיפוח מעלה אדומים תופסת תאוצה
ראשי שדולת ארץ ישראל לטראמפ: תמוך בסיפוח מעלה אדומים

שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור ראשון מאז כניסתו לתפקיד, פיקוד צפון. 7 ביוני 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"מזיק לישראל". ליברמן בסיור בפיקוד צפון, יוני 2016/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ליברמן אמר הבוקר כי ממשל טראמפ הזהיר את הממשלה מביצוע פעולות חד צדדיות בשטחים. "קיבלנו מסר ישיר, לא עקיף, כי החלת הריבונות ביהודה ושומרון תוביל למשבר מידי", אמר בדיון בוועדת חוץ וביטחון בכנסת.

"אני רוצה להבהיר בצורה ברורה את תפיסת עולמי: אנחנו צריכים להיפרד מהפלסטינים, לא לקלוט אותם בשטחנו", סיפר ליברמן בהתייחסו לריאיון של ח"כ זוהר, שאמר אמש כי במציאות של מדינה אחת הפלסטינים יקבלו את כל הזכויות – למעט האפשרות להצביע לכנסת. שר הביטחון אמר כי מאז הריאיון הוא נשאל על ידי גורמים בכל העולם אם זו עמדת הקואליציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מעלה אדומים. ינואר 2017. AP
"סיפוח יוביל למשבר מידי". מעלה אדומים/AP

"צריך להבין שמהלך של החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון זה 2.7 מיליון פלסטינים, ואני כבר לא מדבר על המשפט הבינלאומי, על ההשלכות הפוליטיות, ההתייחסות של הקהילה הבינלאומית, שאנחנו לא ניתן להם זכות הצבעה. אני מדבר על החוק הישראלי בלבד, ובהתאם אליו הם חייבים לקבל מינימום תושבות כמו הפלסטינים במזרח ירושלים. פירוש הדבר, שמהיום הראשון מדינת ישראל תצטרך לשלם להם 20 מיליארד שקל רק מביטוח לאומי, רק דמי אבטלה והבראה ולידה, ואני לא מדבר על תקציבים ממשרד הפנים, הבריאות והשיכון".

לדברי ליברמן, הקואליציה צריכה לצאת נגד רעיון הסיפוח באופן נחרץ. "הגישה הזאת היא הגישה לא נכונה, וכדאי מאוד שהקואליציה תבהיר באופן חד וברור שאין כוונה להחיל כרגע את הריבונות הישראלית. ומעבר לכך, ואני אומר את זה בצורה הכי ברורה – מעבר לכסף ולהכול, קיבלנו מסר אישי, לא עקיף ולא רמז, מארצות הברית – החלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון, פירושה משבר מידי עם הממשל החדש. מי שרוצה משבר עם ארה"ב ולהוציא 20 מיליארד שקל, שיעשה את זה. אני קורא לאחריות של חברי הכנסת, קודם כל בקואליציה. צריכה להיות פה עמדה ברורה ונחושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully