וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החלטת מועצת הביטחון: היוזמה לסיפוח מעלה אדומים תופסת תאוצה

יו"ר הבית היהודי בנט הבטיח להעלות עד סוף החודש הצעת חוק להחלת הריבונות הישראלית בהתנחלות. בוועדת החוקה יתקיים מחר דיון בנושא. הדיון נקבע מראש, אולם סמיכותו להחלטה באו"ם על ההתנחלויות מגבירה את העניין בו

צילום: לע"מ, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: נתניהו מתייחס לביקורת על הבנייה במעלה אדומים, ביולי)

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הבטיח הבוקר (ראשון) בטוויטר, כי עד סוף החודש "נביא לממשלה הצעה להחלת החוק הישראלי במעלה אדומים". שר החינוך הדגיש כי הוא "מצפה מכל חברי הממשלה לתמוך". ההודעה מגיעה על רקע דיון של ועדת החוקה של הכנסת מחר, על תכנית לקידום החלת הריבונות הישראלית בעיר.

בדיון, שיתקיים ביוזמת שדולת ארץ ישראל בכנסת, יוצגו ההיבטים החוקיים בהחלת החוק הישראלי במעלה אדומים, וישתתפו בו חברי הכנסת יואב קיש ובצלאל סמוטריץ', ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל וסגניו, ויוצגו בו מחקרים שהוכנו לקראת הדיון. כמו כן, ישתתפו תושבים מהעיר, שיציגו את הקשיים בהם הם נתקלים בשל אי החלת החוק הישראלית בעירם. הדיון נקבע מראש, ולא כולל עבודה על חוק בפועל.

עוד בוואלה! NEWS:
סיפוח או תיאום עמדות עם ארה"ב? הדילמה של נתניהו אחרי ההחלטה
"משחקים עם אובמה": פוטין מחכה בקוצר רוח לטראמפ – ולא מסתיר זאת

שיירת רכבים ואוטובוסים יצאה ממעלה אדומים לירושלים במסגרת הקמפיין לסיפוח ההתנחלות. מערכת וואלה! NEWS
הפגנה של תושבים למען סיפוח מעלה אדומים, באוקטובר/מערכת וואלה! NEWS

חברי הכנסת קיש וסמוטריץ' הגישו באוגוסט הצעת חוק בנושא, עליה חתומים חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה, פרט ליהדות התורה. החוק מבקש להחיל את החוק הישראלי על העיר שהקומה ב-1977 ומונה כיום כ-40 אלף תושבים, ולקבע את מעמדה כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל.

לשון החוק פשוטה למדי: "המשפט השיפוטי והמנהל של המדינה יחולו בשטח מעלה אדומים". בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "קיימת הסכמה רחבה בארץ ובעולם לגבי החלת הריבונות הישראלית על מעלה אדומים", ומצוין כי החלת הריבונות "לא תשנה באופן מהותי" את המאזן הדמוגרפי בישראל.

במהלך סוף השבוע שעבר, אחרי ההחלטה במועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות, התקיימו דיונים בשדולה אם להניח את הצעת החוק על סדר היום של ועדת שרים לחקיקה, ואולם חבר הכנסת קיש התעקש להמתין לאחר חילופי הממשל בארצות הברית.

שר החינוך נפתלי בנט נותן הצהרה בכותל לאחר החלטה 2334 של האו"ם בשישי האחרון, 25 בדצמבר 2016. נועם מושקוביץ
בנט/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully