וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית המדינית החדשה של הרצוג: "למנוע את אסון הסיפוח"

25.1.2017 / 4:36

בנאום בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי תקף יו"ר האופוזיציה את הימין והיוזמות להחלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון בעידן טראמפ. "יש להתניע תהליך מחודש, מדוד ומציאותי למימוש חזון שתי מדינות", אמר

צילום: הכנס הבינלאומי השנתי למחקרי ביטחון של מכון INSS, עריכה: יאיר דניאל

על רקע יוזמות הימין לקדם סיפוח והחלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון בעידן טראמפ, הציג אתמול (שלישי) יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג תכנית מדינית מעודכנת שמטרתה התקדמות לעבר פתרון שתי המדינות. "גם בוושינגטון וגם בירושלים חייבים לחשוב על מפת דרכים מדינית חדשה, שתקרב אותנו אל פתרון שתי המדינות, בתהליך הדרגתי ולא באיבחה", אמר הרצוג בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב. "יש להתניע תהליך מחודש, מדוד ומציאותי יותר לעבר מימוש החזון של שתי המדינות. מוכרחים למנוע את האסון של הסיפוח", הוסיף.

הרצוג תקף בחריפות את הימין ואת תקוותיו מממשל טראמפ והגדיר את השאיפה לסיפוח חלקים מיהודה ושומרון "התאבדות". בהתייחסו לנשיא החדש אמר כי "לא עולה על דעתי שמי שרוצה לבנות חומה בין ארצות הברית למקסיקו יתמוך בפירוק החומה והגדר בין ישראל ושכנינו הפלסטינים".

לדבריו, המחנה הציוני יתנגד בתוקף לכל מהלך של סיפוח "שיביא לחיסול החזון הציוני, לקיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ינציח את שפיכות הדמים באזור, ימוטט את בסיס הערכים המשותפים לנו ולארצות הברית ועלול להביא לחורבן מדינת ישראל". בנאומו, השיב הרצוג ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד שניצלו את במת הכנס להצגת תכניות הריבונות והאוטונומיה של המפלגה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נתניהו וליברמן אישרו בניית 2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון
דיווח: השר לשעבר יעלון העיד בפרשת הצוללות; נתניהו לא חשוד
שקד: דרעי אמר שכל שגרירות שתעבור לי-ם תהיה פטורה מארנונה

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, אולפן וואלה! NEWS. נובמבר 2016. ראובן קסטרו
"השאיפה לסיפוח היא התאבדות שתחסל את החזון הציוני". הרצוג/ראובן קסטרו

שנה קודם לכן בדיוק באותה כנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי, הציג הרצוג תכנית היפרדות מהפלסטינים ומפת דרכים מעודכנת, שלדבריו מבוססת על שני אדנים - היפרדות הדרגתית מהפלסטינים ושילוב בנות ברית אזוריות בתהליך המדיני. לפי התוכנית שהציג הרצוג, "יש לקבוע תקופה של עשר שנים שבמהלכן ייקבע כל השטח ממערב לירדן כאזור ללא אלימות תחת פיקוח מועצת הביטחון של האו"ם. בתקופה זו ינועו הצדדים לעבר מימוש חזון שתי המדינות".

עוד הוא הבהיר כי ישראל תמשיך להתקדם בתהליכי ההיפרדות מהפלסטינים על ידי השלמת גדר ההפרדה, הקמת חיץ בין ירושלים לכפרים הפלסטינים בעוטף ירושלים והעברת סמכויות נוספות לפלסטינים בשטח, כמו גם האצה דרמטית של הפיתוח הכלכלי ברשות הפלסטינית. בנוסף לכך, קרא הרצוג להקפיא את הבנייה מחוץ לגושי ההתיישבות וקבע כי "מפעל ההתנחלויות הגיע לממדים שמסכנים את עצם קיומה של ישראל כמדינה יהודית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

נושא נוסף שהעסיק את באי הכנס השנתי היה דוח המבקר על מבצע צוק איתן שעתיד להתפרסם בשבועות הקרובים. שר הבינוי והשיכון יואב גלנט (כולנו) שעלה לנאום אחרי הרצוג, התייחס בנאומו לשר הביטחון לשעבר משה יעלון, שדחה מוקדם יותר את הביקורת הצפויה בדוח. "מי שמצליח להנהיג מבצע צבאי כושל כל כך המניב תוצאות עגומות בשטח, אל לו לרוץ למצלמות ולהטיף על מנהיגות, ואל לו להתיימר להציג עצמו כחלופה שלטונית", תקף גלנט בנאומו והוסיף כי יעלון הוביל את מערכת הביטחון ל"פעולה כושלת על פי כל סטנדרט שהצבנו לעצמנו אי פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully