וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: דרעי אמר שכל שגרירות שתעבור לי-ם תהיה פטורה מארנונה

24.1.2017 / 19:32

בכנס INSS אמרה שקד כי בדיוני הקבינט הצהיר שר הפנים שיפעל לתגמל את השגרירויות שיבצעו את המעבר. לדבריה "על הממשלה להגדיר יעד ברור – העברת כמה שיותר שגרירויות לבירה". פעילים חברתיים קטעו את נאומה

צילום: הכנס הבינלאומי השנתי למחקרי ביטחון של מכון INSS

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה היום (שלישי) בנאומה בכנס המרכז למחקרי ביטחון לאומי (INSS) לתכנית להעברת השגרירות האמריקנית לישראל. "אני מרשה לעצמי להדליף מדיוני הקבינט", אמרה שקד, "השר דרעי אמר בקבינט שכל מדינה שתעביר שגרירותה לירושלים, הוא ייתן לה פטור מארנונה". לדברי שקד, "על הממשלה להגדיר יעד דיפלומטי ברור – העברת כמה שיותר שגרירויות לירושלים. השגרירות האמריקאית יכולה להיות הסנונית הראשונה". שקד הוסיפה כי בהמשך השבוע תישא נאום בפני הסגל הדיפלומטי, ובו תקרא לנוכחים: "עלו לירושלים".

השרה התייחסה בנאומה גם למה שהגדירה "שינויים רבים המתחוללים בעולם, הדורשים הסתכלות מחודשת על המציאות. יש חוט מקשר בין אירועים מכוננים שראינו בשנה האחרונה ובהם בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות, הברקזיט הבריטי, עליית מפלגות הימין בלא מעט מדינות אירופאיות, סגירת הגבולות למהגרים בלתי חוקיים באירופה ועוד. אחד מקווי הדמיון הוא חזרה של העם לשורשי הזהות הלאומית מול אליטות הדוגלות בגלובליזציה ורב תרבותית", אמרה. לדבריה, "האירועים הללו הם גם חלק מתגובה טבעית לטרור אסלאם קיצוני גובר ביבשות שונות והתפרקות משטרים בעולם הערבי. תנועה עולמית של מהגרים ופליטים יוצרת איום על זהות המדינות השונות ומהווה סכנה ביטחונית חוצת גבולות. מול זאת מדינות בעולם בוחרות להגן על עצמן, זהותן ולאומיותן. גם עלינו לעשות זאת".

עוד בוואלה! NEWS:
סערה במליאת הכנסת: "סיסמאות הנאצים חוזרות אצל מירי רגב"
נתניהו וליברמן אישרו בניית 2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון
בקנברה לוחצים על נתניהו: "מצפים לביקורו הראשון כאן כמתוכנן"

שרת המשפטים איילת שקד נואמת בכנס INSS בהרצליה, 24 בינואר 2017. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
"השינויים בעולם דורשים הסתכלות מחודשת על המציאות". שקד/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

לדברי שקד, כניסתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לתפקידו תבסס את הקשר בין האמריקנים לישראל. "אני מאמינה שנראה נשיא אמריקני שהתמיכה שלו בישראל תהיה ברורה, בלתי מסויגת ומוחלטת", אמרה. לדבריה, "הקשר בין וושינגטון לירושלים מתבסס על ברית אידיאולוגית ארוכת שנים וערכים משותפים, ומגובה בתמיכה ציבורית רחבה ואינטרסים משותפים. לכן, אין לי ספק שממשלת ישראל והממשל החדש ימשיכו לשמר ולפתח את הקשר האסטרטגי והידידות בין המדינות".

במהלך נאומה קראו פעילים חברתיים קריאות בנוגע לאברה מנגיסטו, האזרח המוחזק בידי חמאס בעזה. הפעילים קטעו את דבריה של שקד וצעקו: "אברה נמצא שנתיים בעזה ואף אחד מכם לא מנסה להחזיר אותו הביתה. 869 יום בשבי חמאס ואף אחד לא מדבר על זה". שקד השיבה כי על הממשלה "לעשות הכל כדי להשיב אותו ואת שתי גופות החיילים המוחזקות גם הן".

בנאומה הציגה שקד את "תכנית חמשת השלבים לאיתנות לאומית", במסגרתה על ישראל לפעול לתיקון הנזקים המדיניים שנוצרו בשנים האחרונות בזירה הבינלאומית, לקדם את ההכרה בירושלים כבירת ישראל, לספח את מעלה אדומים, להחיל את ריבונותה בגוש עציון ולחזק את ההתיישבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully