וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקנברה לוחצים על נתניהו: "מצפים לביקורו הראשון כאן כמתוכנן"

24.1.2017 / 18:21

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS, לפיו רה"מ שוקל לדחות את ביקורו באוסטרליה בשל הפגישה המתוכננת עם טראמפ, גורמי ממשל במדינה מתעקשים שהביקור יתקיים. מאז 2005 לא ביקר במדינה ראש ממשלה או נשיא מישראל. "אנחנו יודעים שאוסטרליה רחוקה מישראל אבל היחסים קרובים מתמיד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת אוסטרליה ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול בניו יורק 21 ספטמבר 2016. : קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"מצפים לקבל את פניו של נתניהו לביקור ראשון אי פעם של ראש ממשלה ישראלי". נתניהו וטרנבול/לשכת העיתונות הממשלתית, : קובי גדעון

בעקבות הפרסום אתמול בוואלה! NEWS, שלפיו נתניהו שוקל לדחות את ביקורו המתוכנן באוסטרליה, בקנברה מבהירים כי הם מצפים שהביקור יתקיים כמתוכנן, בסוף החודש הבא.

"אנו מצפים לקבל את פניו של ראש הממשלה נתניהו לביקור ראשון אי פעם של ראש ממשלה ישראלי", אמר פקיד אוסטרלי בכיר בשיחה עם וואלה! NEWS. "אנחנו יודעים שאוסטרליה רחוקה מאוד מישראל אבל היחסים בינינו קרובים מתמיד", הוסיף, וביקש להעביר מסר ללשכת ראש הממשלה. "בדיוק כמו שראש הממשלה הראה בביקוריו באפריקה ובמרכז אסיה השנה, ישראל מבינה את חשיבות ההשקעה במערכות יחסים אלו".

שגריר אוסטרליה בישראל, דייב שארמה, התייחס גם הוא היום בחשבון הטוויטר שלו לפרסום על האפשרות כי הביקור ידחה. "אנחנו מצפים לקבל את ראש הממשלה. יש הרבה נושאים גדולים וחשובים על סדר היום", כתב.

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של העצור במדינה הזרה: הנהג רצה למסור אותו לדאעש
פרסום דוח צוק איתן יידחה; לפיד: "רה"מ התעסק רק בפוליטיקה"
תחת אבטחה כבדה: אלפים ליוו למנוחות את דורס השוטר

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבניין טראמפ בניו יורק, ספטמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
צפויים להיפגש בפברואר. נתניהו וטראמפ בפגישתם הקודמת, בספטמבר/לשכת העיתונות הממשלתית

אתמול פורסם בוואלה! NEWS כי בלשכת ראש הממשלה שוקלים לדחות את הביקור לאוסטרליה, המתוכנן לסוף פברואר, לנוכח הפגישה המתוכננת עם נשיא ארצות הברית החדש במהלך אותו חודש וכן ברקע החקירות הפליליות המתנהלות נגד נתניהו בימים אלו. גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה כי טרם התקבלה החלטה בנושא וכי זו "תתקבל כשנדע באופן סופי את מועד הפגישה עם הנשיא טראמפ".

כמו כן הכחישו הגורמים כל קשר לחקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה. בלשכתו של נתניהו נעשים מאמצים לתאם את הפגישה עם טראמפ לשבוע הראשון של פברואר כך ששתי הנסיעות יתאפשרו - גם לוושינגטון וגם לאוסטרליה. אולם, מועד סופי לפגישה צפוי להיקבע בימים הקרובים, וייתכן שלוחות הזמנים יצריכו את דחיית הנסיעה לאוסטרליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אף ראש מדינה ישראלי לא ביקר באוסטרליה מאז 2005

במידה והביקור יידחה, עשויה להיווצר מבוכה דיפלומטית מול אוסטרליה, שנחשבת לאחת מידידותיה הקרובות של ישראל בזירה הבינלאומית, אך מאז שנת 2005 לא ביקר בה אף ראש מדינה. אם ביקורו של נתניהו אכן לא יצא לפועל, מדובר יהיה בפעם השלישית בשלוש השנים האחרונות בה נערכים בירושלים ובקנברה לקיום ביקור של ראש הממשלה או של נשיא המדינה ביבשת המרוחקת, שאינו יוצא לפועל.

ביולי 2014 נתניהו נאלץ לדחות ביקור קודם בעקבות חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון ובעקבות מבצע "צוק איתן". בנוסף, בשנה שעברה ביטל נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ביקור מתוכנן לאוסטרליה, שבועיים לפני המועד שנקבע, לטובת פגישה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במוסקבה. המהלך עורר זעם בממשלת אוסטרליה, והנשיא בסופו של דבר נאלץ ליישר את ההדורים בשיחת טלפון לראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול.

בספטמבר האחרון הודיע נתניהו על ביקורו המתוכנן באוסטרליה, שתוכנן להימשך כשבוע, באמצע פברואר. הביקור היה אמור לכלול גם ביקור בסינגפור, גם שם הוא היה צפוי להיות ראש המדינה הישראלי הראשון המגיע לביקור רשמי במדינה. בשלב מסוים נתניהו הודיע כי יבקר במהלך המסע גם באיי פיג'י אך אפשרות זו ירדה מן הפרק בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully