וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי הישראלי שעצור במדינה זרה: הנהג שהרג רצה למסור אותו לדאעש

24.1.2017 / 13:45

בריאיון ראשון סיפר אילן חסין כי בנו נסע למדינה הערבית בה נעצר כדי לבקר את סבו וסבתו החיים בה. "כל דקה אני מפחד לשמוע שקרה לו משהו רע, במיוחד שלמדינת ישראל אין קשרים פוליטיים שם"

עריכה: ניר חן

אביו של הישראלי העצור במדינה ערבית סיפר היום (שלישי) לוואלה! NEWS בריאיון ראשון כי נהג המונית שבנו נאשם בהריגתו התכוון למסור אותו לידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "אני כמו כל אבא מבקש מהציבור שיעזרו לי לגייס את הכסף להחזיר את הילד שלי בשלום, אני דואג לבן שלי", אמר אילן חסין על בנו, בן, שלטענתו התבקש לשלם כופר בעבור שחרורו. לדבריו הוא מצוי בתקופה האחרונה בחוסר ודאות. "לא פגשתי אותו, רק דיברתי איתו בטלפון כמה פעמים. אני מקווה שבעזרת השם נגייס את הכסף נשלם אותו ונחזיר אותו לארץ בשלום".

חסין סיפר כי בנו נסע לבקר את סבו ואת סבתו ובהמשך התנדב להילחם נגד לוחמי דאעש. "נהג המונית רצה למסור אותו לדעאש כי הוא יהודי וישראלי והוא הגן על עצמו. הוא לא התכוון להרוג אותו אבל זה מה שקרה", הוסיף.

בהודעת משרד החוץ נאמר היום כי "שלומו וביטחונו של האזרח הישראלי עומדים בראש מעיינינו. לשם כך, עומד משרד החוץ בקשר מזה זמן רב עם משפחתו. אנו מקווים שמאמצי האב והמשפחה יישאו פרי וכי הבן ישוחרר בקרוב".

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום דוח צוק איתן יידחה; לפיד: "רה"מ התעסק רק בפוליטיקה"
תחת אבטחה כבדה: אלפים ליוו למנוחות את דורס השוטר
"ההליך המשפטי זוהם": סנגוריו של אזריה תקפו בשלב הטיעונים לעונש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמצא מזה שנה וחצי במאסר. בן חסין/מערכת וואלה!, צילום מסך

חסין, בן 20, נתון מזה שנה וחצי במאסר במדינה ערבית שלישראל אין קשרים דיפלומטיים עמה, בגין רצח. זאת, לאחר שבחודש יוני 2015 רצח לכאורה נהג מונית שבה נסע. על עבירות רצח מוטל במדינה בה הוא נמצא עונש מוות. הפרשה נחשפה על ידי השר איוב קרא כבר בנובמבר, אולם משיקולים ביטחוניים היא צונזרה על ידי מערכת הביטחון. על פי המטה ללוחמה בטרור מהמדינה בה הוא מוחזק נשקף "איום קונקרטי גבוה מאוד".

לדברי אביו של חסין בני המשפחה יעדכנו את כלי התקשורת להיכן ניתן להעביר כסף על מנת לסייע בשחרורו של בנו. "אני מרגיש כל הזמן וגם אומר למשרד החוץ 'תשימו את עצמכם לשנייה במקומי'", הוסיף. "אני אבא. כמה שאני דואג לבן שלי, בכל דקה אני מפחד לשמוע שיקרה לו משהו רע, שיעשו לו משהו. במיוחד שלמדינת ישראל אין קשרים פוליטיים שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
איוב קרא ואביו של אדם חסין, הישראלי שנלחם בדאעש ומואשם ברצח נהג מונית במדינה ערבית זרה. פייסבוק, צילום מסך
"דואג לבן שלי". אביו של חסין עם השר איוב קרא/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully