וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי שנלחם בדאעש עצור במדינה ערבית ומואשם ברצח

הותר לפרסום כי בן חסין בן 20 מתל אביב, שנלחם יחד עם הכוחות הנאבקים בארגון במדינה - שלה אין קשרים עם ישראל - נמצא במעצר זה שנה וחצי ועומד בפני עונש מוות. משרד החוץ: "מקווים שישוחרר בקרוב"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: השר איוב קרא בראיון לאולפן וואלה! NEWS על מאמציו לחילוץ בן חסין מהמדינה הערבית)

בן חסין, צעיר בן 20, שנלחם בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במדינה ערבית, שלה אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל, מואשם ברצח ונמצא במעצר זה שנה וחצי - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. תקרית הרצח אירעה ימים בודדים לאחר שהגיע למדינה חסין, תושב תל אביב בעל אזרחות קנדית, כדי לסייע לכוחות מקומיים להילחם בארגון דאעש. העונש על רצח במדינה זו הוא עונש מוות. הפרשה נחשפה על ידי השר איוב קרא כבר בנובמבר, אולם משיקולים ביטחוניים היא צונזרה על ידי מערכת הביטחון. ממשרד החוץ נמסר היום כי "הם מקווים שהוא ישוחרר בקרוב".

חסין מואשם שביוני 2015, במהלך נסיעה במונית במדינה הערבית, הוא רצח את הנהג ככל הנראה אחרי עימות שהחל ביניהם כשהנהג גילה את זהותו ואיים לחשוף כי הוא ישראלי ויהודי. על פי אחד הפרסומים, לבני משפחתו סיפר כי טס למדינה הזרה על מנת לבקר קרובי משפחה המצויה לדבריו בסכנה בצל הקרבות באזור עם דאעש. המדינה הערבית שבה נעצר אסורה לנסיעה לישראלים, ועל פי המטה ללוחמה בטרור נשקף ממנה "איום קונקרטי גבוה מאוד". הודגש כי קיים חשש ממשי לחייהם של ישראלים המבקרים במדינה.

בהודעת משרד החוץ נאמר היום כי "שלומו וביטחונו של האזרח הישראלי עומדים בראש מעיינינו. לשם כך, עומד משרד החוץ בקשר מזה זמן רב עם משפחתו. אנו מקווים שמאמצי האב והמשפחה יישאו פרי וכי הבן ישוחרר בקרוב".

לקריאה נוספת בנושא
סגן השר קרא על הפרשה הביטחונית: "אני מציל נפשות, המשפחה תומכת"
הותר לפרסום: סגן שר חשף פרשה ביטחונית שכרוכים בה חיי אדם
הישראלית שנלחמת בדאעש: "הדיווחים על חטיפתי - שקריים"

צבא עיראק בקרבות מול דאעש בעיר מוסול, 17 בינואר 2017. רויטרס
חייל עיראקי משגר טיל נ"ט לעמדה של דאעש במוסול/רויטרס

בעקבות הפרסום אמר היום השר קרא לוואלה! NEWS: "אני ביקשתי מהצנזורה להתיר את צו איסור הפרסום על הסיפור של הישראלי שיצא להילחם בדאעש כדי לגייס תרומות ולשחררו. הוא בחיים. יצרתי קשר עם האנשים שמחזיקים אותו, והגענו להסכמה שיהיה אפשר לשלם תשלום תמורת החזרתו".

בנובמבר, אחרי שחשף את הפרשה לראשונה, הסביר קרא כי "לא מדובר בפרשה ביטחונית במהותה והיא לא קשורה לשום גורם או זרוע ביטחונית בישראל. לא היה עליה צו איסור פרסום. מדובר בפרשה הומניטרית שהוצגה לפניי על ידי המשפחה ועל פי בקשתה, אני פעלתי. היא ניסתה לעסוק בזה הרבה זמן, אך היא לא מעניינת אף אחד כי היא הומניטרית". לדבריו, "לא היה צו איסור פרסום על הפרשה. מרגע שיצא הצו ישר הורדתי את הפוסט".

לפני כשלושה חודשים, סיפר איוב כי המשפחה התקשרה אליו לפנות בוקר ואמרה לו: "אנחנו מאחוריך, אנחנו מגבים אותי, אתה היחידי שנשמע לנו". הוא העיד כי לפני כמה זמן הציל יהודייה שניסו למכור לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "בלי סוף אני מציל נפשות, אני אמשיך לעשות את זה וגם כאן ביומיים האחרונים".

איוב קרא ואביו של אדם חסין, הישראלי שנלחם בדאעש ומואשם ברצח נהג מונית במדינה ערבית זרה. פייסבוק, צילום מסך
איוב קרא ואביו של הישראלי/צילום מסך, פייסבוק

אזרחים זרים מרחבי העולם התנדבו להילחם בשורות ארגונים שונים הנאבקים בדאעש, מאז הכריז על הקמת החליפות האסלאמית ביוני 2014 - רבים מהם מסייעים לארגונים הכורדיים השונים. אחת מהם הייתה ג'יל רוזנברג, ישראלית ותושבת תל אביב, שסייעה לכורדים בסוריה במשך כמה חודשים. ביולי 2015 היא שבה לארץ בסיועו של איש העסקים האמריקני-ישראלי מוטי כהנא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully