וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן השר קרא על הפרשה הביטחונית: "אני מציל נפשות, המשפחה תומכת"

15.11.2016 / 12:20

הח"כ מהליכוד פרסם אתמול בפייסבוק פרטי פרשה ביטחונית הכרוכה בחיי אדם בניגוד להוראות צנזורה. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר: "גורמים קטנים מחפשים אותי באופן אישי". הוא הוסיף כי המשפחה מגבה את צעדיו. ח"כים מיש עתיד קראו לפיטוריו

צילום: רוני כנפו, וערוץ הכנסת עריכה: ניר חן

סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא (הליכוד) שחשף אמש (שלישי) פרשה ביטחונית שכרוכים בה חיי אדם בניגוד להוראות הצנזורה, אמר היום בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הוא פעל לבקשת המשפחה, שתומכת במעשיו, ושבכך הוא מציל נפשות. לדבריו, "כל העליהום הזה נובע מגורמים קטנים שאין להם אחיזה במציאות, שמחפשים אותי באופן אישי".

אתמול פרסם קרא בעמוד הפייסבוק שלו את פרטי הפרשה ולאחר זמן קצר הסיר אותם. היום הוא הסביר כי "לא מדובר בפרשה ביטחונית במהותה והיא לא קשורה לשום גורם או זרוע ביטחונית בישראל. לא היה עליה צו איסור פרסום. מדובר בפרשה הומניטרית שהוצגה לפניי על ידי המשפחה ועל פי בקשתה, אני פעלתי. היא ניסתה לעסוק בזה הרבה זמן, אך היא לא מעניינת אף אחד כי היא הומניטרית". לדבריו, "לא היה צו איסור פרסום על הפרשה. מרגע שיצא הצו ישר הורדתי את הפוסט".

איוב סיפר כי המשפחה התקשרה אליו לפנות בוקר ואמרה לו: "אנחנו מאחוריך, אנחנו מגבים אותי, אתה היחידי שנשמע לנו". הוא העיד כי לפני כמה זמן הציל יהודייה שניסו למכור לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "בלי סוף אני מציל נפשות, אני אמשיך לעשות את זה וגם כאן ביומיים האחרונים".

לקריאה נוספת:
הותר לפרסום: סגן שר חשף פרשה ביטחונית שכרוכים בה חיי אדם
סגן השר קרא: "רעידת האדמה באיטליה קרתה בגלל החלטת אונסק"ו"
ערב ביקור נשיא איטליה: משרד החוץ גינה את דברי קרא על אונסק"ו

ח"כ איוב קרא, הפגנת מועצת יש"ע מול משרד ראש הממשלה נגד ההסתה. 21 בפברואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
קרא/תצפית TPS, הלל מאיר

סגן השר קשר בין "העליהום" שנוצר עליו, לטענתו, לבין העיסוק בדברים שאמר באיטליה אחרי רעידת האדמה, שזכו לגינויים נרחבים. אחרי הרעש החזק שפקד את המדינה לפני כשבועיים אמר קרא כי "אני בטוח שהרעידה קרתה בשל ההחלטה באונסק"ו שהאפיפיור מאוד לא אהב, ואף התבטא בפומבי שארץ הקודש שייכת לעם ישראל".

"במקום לעסוק באפיפיור בפעם הראשונה שאני מביא אותו לתמוך בישראל, מישהו רצה לגמד את זה ועסק במשהו ציני שאמרתי על אונסק"ו. מישהו רצה לגמד את ההצלחה שלי בוותיקן", אמר לאולפן וואלה! NEWS. כשנשאל מדוע הוא חש שרודפים אותו, השיב כי הדבר קשור למוצאו. "פוגעים בי גם כי אני דרוזי. אני בא ממגזר שלא טבעי שאני אהיה באג'נדה הזאת. הכי גרוע הוא שפגעו בדבר הכי יקר לי, באג'נדה הביטחונית. אני בא ממשפחה ששכלה שניים, אני עצמי נפצעתי, אני נכה צה"ל, וגם אבי נפצע והוא נכה צה"ל".

פרסום הפרשה עוררה הדים במערכת הפוליטית והביטחונית. ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד וחבר ועדת החוץ והביטחון קרא לראש הממשלה לפטר מיד את קרא. "ההדלפה חסרת האחריות של קרא פוגעת בביטחון המדינה ומסכנת חיי אדם. חיכיתי יממה כדי לראות אם ראש הממשלה יגיב עליה, אבל בממשלה הזאת אין דין ואין אחריות. נתניהו, שפיטר את סגן השר דנון כשזה מתח עליו ביקורת, צריך לפעול מיד לפטר סגן שר שמעשהו חמור בהרבה".

גם חברו של שלח לסיעה, ח"כ יעקב פרי, קרא להעמיד לדין את קרא. "הוא יודע שחשף חומר ביטחוני רגיש. הוא מגלה חוסר אחריות עקבי. פשוט נורא", אמר בריאיון בערוץ הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully