וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ צרפת לשעבר ז'ופה ריסק את תקוות הימין: "לא אתמודד בבחירות"

6.3.2017 / 13:51

ז'ופה כינס מסיבת עיתונאים והכריז "אחת ולתמיד" כי לא יצטרף למרוץ, למרות שבמפלגתו קיוו שיחליף את המועמד פיון, המסובך בפרשת שחיתות. "המדינה שלנו חולה", אמר. בעקבות המשבר במפלגה קרא סרקוזי למפגש פסגה עם פיון וז'ופה

צלמים זמניים מורשים

(המועמד מקרון חוטף ביצה בראשו, לפני שבוע)

ראש ממשלת צרפת לשעבר אלן ז'ופה אמר היום (שני) כי החליט "אחת ולתמיד" לא להצטרף למרוץ לנשיאות. בכך ניפץ את תקוותיהם של רבים במפלגתו השמרנית, שחוששים מהפסדה בבחירות בשל פרשת השחיתות של המועמד המייצג אותה – פרנסואה פיון.

ז'ופה קרא לפיון "עקשן" בשל נחישותו להמשיך במרוץ למרות הסקרים המצביעים על כך שהוא יפסיד בסיבוב הראשון של הבחירות, שייערך ב-23 באפריל. עם זאת, הוא לא הציע שום חלופה אחרת לראשות המפלגה. "המדינה שלנו חולה", אמר ז'ופה במסיבת עיתונאים בבורדו, שם הוא מכהן כראש העיר. "עבורי זה מאוחר מדי, אבל זה לא מאוחר עבור צרפת", אמר ז'ופה בן ה-71.

לקריאה נוספת:
גוברים הקולות לסילוק מועמד הימין בצרפת: "אני מותקף מכל כיוון"
דיווח בצרפת: פשיטה על ביתו של מועמד הימין בבחירות
בגלל ציוצים על דאעש: הוסרה חסינותה של לה פן בפרלמנט האירופי

אלן ז'ופה, ראש ממשלת צרפת לשעבר. בורדו, 6 במרץ 2017. AP
"מאוחר מדי בשבילי". ז'ופה/AP

שיעור התמיכה הנמוך של פיון יותיר את מועמד המרכז הפופולרי, עמנואל מקרון, להילחם בסיבוב השני ב-7 במאי במנהיגת הימין מארין לה פן. מוקדם יותר היום קרא הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי לפיון ולז'ופה לפגישה בניסיון למציאת פתרון למשבר. בעמוד הטוויטר שלו אמר סרקוזי כי מטרת הפגישה היא כדי למצוא "דרך אמינה ומכובדת שתוביל אותנו מהמצב הזה שלא יכול להימשך עוד ושהוא הגורם לחששות רבים בקרב העם הצרפתי".

במסיבת העיתונאים שערך ז'ופה, הוא לא ציין את תכניתו של סרקוזי, אך כן כיוון את חציו נגד פיון. "איזה בזבוז!", אמר ז'ופה על קמפיין פיון, והוסיף כי פיון הביא את עצמו "למבוי סתום", עם תגובתו למשבר. "אני מאשר אחת ולתמיד כי אני איני מועמד בבחירות לנשיאות הרפובליקה", אמר ז'ופה, והוסיף כי הסיבה לכך נובעת מהקושי באיחוד המפלגה השמרנית וכן משום שהמצביעים רוצים פרצופים חדשים בפוליטיקה.

נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי, 19 בנובמבר 2016. רויטרס
מנסה לאחות את הקרע. סרקוזי/רויטרס

בשבועות האחרונים הוזכר שמו של ז'ופה כמחליפו של פיון, אך גורמים בתוך המפלגה השמרנית, "הרפובליקנים", אמרו כי תומכי סרקוזי מנעו חילוף שכזה. פיון מסרב לוותר על מועמדותו לנשיאות למרות הקולות הגוברים מצד בכירים במפלגתו לעשות זאת וכאמור, למרות הסקרים שמראים כי הוא יפסיד.

פיון, שהיה עד לאחרונה המועמד המוביל, מסובך בפרשת שחיתות בהיקף של מאות אלפי אירו מכספי ציבור, שאותם הוא שילם לכאורה לאשתו שהועסקה בתור עוזרת פרלמנטרית. הוא הכחיש את החשדות, שלפיהן, היא לא עשתה רבות עבור להרוויח את הכסף, ובשבוע שעבר גילה כי הוא עשוי להיות במרכזה של החקירה הרשמית בגין שימוש לא ראוי בכספי ציבור.

עצרת תמיכה בפריז במועמד השמרני לנשיאות צרפת פרנסואה פיון, 5 במרץ 2017. רויטרס
מתעקש להמשיך. פיון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully