וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בצרפת: פשיטה על ביתו של מועמד הימין בבחירות

העיתון "לה פריזיאן" דיווח כי חוקרים פשטו על ביתו של פיון במסגרת חקירת העברת כספי הציבור לאשתו. סיכוייו של המועמד השמרני לזכות בבחירות נפגעו משמעותית מאז התפוצצות הפרשה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חוקרים פשטו על ביתו של המועמד לנשיאות צרפת פרנסואה פיון במסגרת החקירה סביב העברת כספי ציבור לאשתו – כך דיווח הערב (חמישי) העיתון "לה פריזיאן", שציטט גורמים עלומי שם. לפי הדיווח, שטרם אושר על ידי התביעה הכלכלית, הפשיטה בביתו של המועמד השמרני אירעה במהלך הבוקר.

סיכוייו של פיון לזכות בבחירות שיחלו בחודש הבא נפגעו משמעותית מאז התפוצצות הפרשה, שבמסגרתה הוא חשוד כי העסיק את אשתו בתור עוזרת פרלמנטרית שלו מבלי שהיא הגיעה לעבודתה. לפי הסקרים, הוא לא יצלח את הסיבוב הראשון, שממנו צפויים להעפיל מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן ומועמד המרכז עמנואל מקרון. בסיבוב השני מקרון צפוי להביס את לה פן.

עוד על הבחירות
מועמד הימין בצרפת: "החקירה נגדי היא התנקשות פוליטית - לא אפרוש"
ממשיך להסתבך: החקירה נגד מועמד הימין בצרפת עוברת לידי שופט

מועמד הימין לנשיאות צרפת במסיבת עיתונאים מיוחדת, פריז, 1 במרץ 2017. רויטרס
לא פורש מהמרוץ. פיון, אתמול/רויטרס

אתמול הכריז פיון במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס מחוץ למטה הבחירות שלו בפריז כי הוא לא יפרוש מהמרוץ לנשיאות, חרף המשך חקירת השחיתות נגדו ונגד רעייתו פנלופה. הוא ציין כי הוא ימשיך לשתף פעולה עם החוקרים, אך טען כי "החקירה נגדי היא התנקשות פוליטית, לא רק בי, אלא במערכת הבחירות כולה".

"מנסים למנוע ממני להיות מועמד לנשיאות", הלין פיון, שיצא באופן ספציפי נגד העיתון "לה קנאר אנשנה" שפרסם את מרבית התחקירים לגביו בעת האחרונה. לטענתו, "משתיקים את קולם של מיליוני צרפתים שרוצים שינוי. הדמוקרטיה וזכות ההצבעה הופרו באופן חמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully