וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיך להסתבך: החקירה נגד מועמד הימין בצרפת עוברת לידי שופט

25.2.2017 / 10:45

התביעה הכלכלית הודיעה על הרחבת החקירה נגד פיון ואשתו פנלופה, בחשד שהעביר לה מאות אלפי אירו מכספי ציבור על עבודה פרלמנטרית שלא עשתה. הפרשה פגעה בסיכוייו, אולם הוא מסרב לפרוש. אם ינצח בבחירות, החקירה תושעה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: מועמד מפלגת הימין בצרפת תחת חקירה)

התביעה הכלכלית בצרפת הודיעה אתמול (שישי) על פתיחת חקירה מלאה נגד המועמד השמרני בבחירות לנשיאות צרפת פרנסואה פיון ואשתו פנלופה, בחשד שהעביר לה מאות אלפי אירו מכספי ציבור על עבדותה כיועצת פרלמנטרית שלו על אף שכלל לא מילאה את תפקידה והגיעה לעבודה. החקירה הראשונית שהתנהלה על ידי המשטרה תועבר עתה לידי שופט, שיוכל להקצות משאבים נוספים לחקירה.

החקירה תבדוק אם היה שימוש לרעה בכספי ציבור וחוסר בשקיפות, ובסיומה יוכל השופט לסגור את התיק, להורות על חקירה באזהרה של ראש הממשלה לשעבר או להעמידו לדין. ההודעה על הרחבת החקירה נגד פיון נמסרה בזמן שנשא דברים בעצרת בחירות בסמוך לפריז. עם זאת, לא ברור אם החקירה תסתיים לפני תום הבחירות, שיתקיימו בשני סיבובים - ב-23 באפריל וב-7 במאי. לרוב, למערכת המשפט בצרפת נדרשים יותר מתשעה שבועות כדי להשלים חקירות מסוג זה. לפי החוק, אם פיון יזכה בבחירות, החקירה תושעה כל עוד הוא יהיה בתפקידו.

עוד בנושא:
צרפת מזהירה את רוסיה: אל תתערבו לנו בבחירות לנשיאות
יריביו נפלו כמו זבובים, וטירון חסר ניסיון בדרך לכבוש את האליזה
יהודי צרפת חוששים מלה פן: "מי שחשב שיעסקו רק במוסלמים טעה"

המועמד לנשיאות צרפת פרנסואה פיון במסיבת עיתונאים, 6 בפברואר 2017. רויטרס
הוביל בסקרים עד התפוצצות הפרשה. פיון/רויטרס

החלטת התביעה היא מכה נוספת עבור מועמד הימין-מרכז, שהיה עד לא מכבר המועמד הבולט להחליף את פרנסואה הולנד, אולם מאז התפוצצה פרשת "פנלופגייט" לפני כחודש הוא צנח בסקרים. את מקומו כמועמד המוביל תפס עמנואל מקרון, מועמד המרכז שצפוי לפי הסקרים לגבור על מארין לה פן מהימין הקיצוני בסיבוב השני והמכריע.

אחרי צניחתו בסקרים הודה פיון כי טעה בשיקול הדעת כשהעסיק את בני משפחתו, אך התעקש כי אשתו אכן עשתה את עבודתה במשך 15 שנה. בעצרת שבה השתתף הלילה פיון לא התייחס להרחבת החקירה, אולם בשבועות האחרונים הוא חזר בו מהצהרתו הראשונה שלפיה יפרוש מהמרוץ אם תיפתח נגדו חקירה רשמית.

עורכי הדין של פיון אמרו הלילה כי הם בטוחים שהחקירה תוכיח את חפותם של בני הזוג. בהצהרה שפרסמו בתגובה להחלטת התובעים חזרו עורכי הדין על ביקורתם כלפי ההליך המשפטי וטענו כי הם מתנגדים להדלפות התובעים לתקשורת הצרפתית על אודות פרטי התיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully