וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מזהירה את רוסיה: אל תתערבו לנו בבחירות לנשיאות

שר החוץ איירו אמר בפני הפרלמנט כי אחרי מה שקרה בארה"ב, "עלינו לנקוט את כל הצעדים ההכרחיים כדי לשמור על הדמוקרטיה שלנו". תומכיו של המועמד המוביל מאשימים את מוסקבה בקמפיין הכפשה נגדו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צרפת הזהירה היום (רביעי) את רוסיה שלא להתערב בבחירות לנשיאות הקרובות ברקע טענות סוכנויות המודיעין האמריקני כי מוסקבה סייעה לניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות האחרונות. אתמול האשים דובר של המועמד המוביל והפרו-אירופי עמנואל מקרון כי רוסיה אחראית לסדרת מתקפות סייבר בחודש שעבר נגד אתר הקמפיין ושרתי מיילים שלו.

"אנחנו לא נסכים לשום התערבות בהליך הבחירות שלנו, בין אם מצד רוסיה או בין מצד מדינה אחרת", אמר היום שר החוץ ז'אן-מארק איירו. לדבריו, "אחרי מה שקרה בארצות הברית, זוהי האחריות שלנו לנקוט את כל הצעדים ההכרחיים כדי לשמור על הדמוקרטיה שלנו", הוא אמר בפני הפרלמנט.

תומכיו של מקרון, שזינק בסקרים בשל שערוריות של המועמד המוביל עד לא מכבר, פרנסואה פיון השמרן, מאשימים את מוסקבה בניסיון לקדם את האחרון ואת מנהיגת הימין הקיצוני מארין לה פן – שניהם תומכים בקשרים קרובים יותר עם רוסיה ובהסרת הסנקציות. אנשיו המועמד העצמאי בן ה-39 אמרי כי ערוץ RT וסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק מנהלים קמפיין הכפשה נגד שר האוצר לשעבר.

הם הזכירו ריאיון שפורסם בספוטניק עם חבר פרלמנט בצרפת התומך במועמד השמרני פיון, שחשוד כי העביר כספי ציבור למשפחתו, שלדבריו פיון עלול להיות "סוכן אמריקני" וכי הוא נתמך על ידי "לובי של הומואים עשירים". בעקבות זאת, מקרון נאלץ להכחיש כי הוא קיים רומן עם גבר.

לקריאה נוספת בנושא
יריביו נפלו כמו זבובים, וטירון חסר ניסיון בדרך לכבוש את האליזה
יהודי צרפת חוששים מלה פן: "מי שחשב שיעסקו רק במוסלמים טעה"

מועמד המרכז לנשיאות צרפת עמנואל מקרון בוועידה עסקית, פריז, 31 בינואר 2017. רויטרס
רוסיה מנסה להכפיש את שמו. מקרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully