וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד הימין בצרפת: "החקירה נגדי היא התנקשות פוליטית - לא אפרוש"

בצל דיווחים על התקדמות חקירת השחיתות נגד פרנסואה פיון ורעייתו, המועמד הכריז: "רק ההצבעה בקלפי תכריע מי ינהיג". פחות מחודשיים לבחירות, מועמד המרכז הבהיר: "לא לשביתת אש משפטית". בכיר בקמפיין התפטר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מועמד מפלגות הימין לנשיאות צרפת פרנסואה פיון הכריז היום (רביעי) במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס מחוץ למטה הבחירות שלו בפריז כי הוא לא יפרוש מהמרוץ לנשיאות, חרף המשך חקירת השחיתות נגדו ונגד רעייתו פנלופה. הוא ציין כי הוא ימשיך לשתף פעולה עם החוקרים, אך טען כי "החקירה נגדי היא התנקשות פוליטית, לא רק בי, אלא במערכת הבחירות כולה".

"מנסים למנוע ממני להיות מועמד לנשיאות", הלין פיון, שיצא באופן ספציפי נגד העיתון "לה קנאר אנשנה" שפרסם את מרבית התחקירים לגביו בעת האחרונה. לטענתו, "משתיקים את קולם של מיליוני צרפתים שרוצים שינוי. הדמוקרטיה וזכות ההצבעה הופרו באופן חמור".

עוד בוואלה! NEWS:
צרפת מזהירה את רוסיה: אל תתערבו לנו בבחירות לנשיאות
יהודי צרפת חוששים מלה פן: "מי שחשב שיעסקו רק במוסלמים טעה"
המועמד המוביל בצרפת מכחיש: לא קיימתי רומן עם גבר

מועמד הימין לנשיאות צרפת במסיבת עיתונאים מיוחדת, פריז, 1 במרץ 2017. רויטרס
"רק העם יכריע". פיון, היום/רויטרס

הוא הוסיף: "רק העם יכריע, רק ההצבעה בקלפי יכולה להכריע מי יהיה הנשיא הבא של צרפת. אלך עד הסוף, אגן על הדמוקרטיה. אני אדאג שהדמוקרטיה - ורק היא - תכריע את עתידנו הפוליטי". לדברי פיון, "אמשיך בנחישות כפולה ומכופלת. הרצון שלי לשרת רק גדול יותר".

השר לשעבר ברונו לה מר, האחראי על תחום המדיניות האירופית והבינלאומית בקמפיין של פיון, הכריז על התפטרותו. בהודעה שפרסם בטוויטר, התייחס להבטחתו הראשונית של פיון להתפטר אם תיפתח חקירה רשמית נגדו, וכתב: "אני מאמין שצריך לעמוד במילה".

מועמד המרכז לנשיאות, עמנואל מקרון, הגיב להכרזתו של פיון, וטען כי הוא "איבד עשתונות וכל אחיזה במציאות". הוא הוסיף כי יתנגד לכל ניסיון ל"שביתת אש משפטית" במהלך המרוץ לנשיאות וכי הוא תומך בהמשך החקירה.

הנשיא פרנסואה הולנד, מצדו, הבהיר כי "היותך מועמד לנשיאות לא מאפשר לך להטיל ספק בעבודת המשטרה ומערכת המשפט". בהודעה רשמית שפרסם, יצא נגד "ההאשמות החמורות" של פיון נגד מוסדות אכיפת החוק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
פרנסואה פיון ורעייתו פנלופה, פריז, 18 בנובמבר 2016. רויטרס
הבטיח לפרוש - וחזר בו. פנלופה ופרנסואה פיון/רויטרס

מוקדם יותר היום דווח כי רעייתו עוכבה לחקירה משטרתית במסגרת הבדיקה נגד בני הזוג, שעניינה חדש לפיו פנלופה קיבלה שכר מהמדינה בסך כולל של כחצי מיליון אירו, על עבודה שכלל לא ביצעה בפועל. עם זאת, גורמים אחרים ברשויות האכיפה הכחישו את הדיווח בכלי התקשורת.

זמן קצר לפני כן הכריז פיון על דחיית ביקורו המתוכנן ביריד חקלאי גדול בפריז, שם היה אמור לשאת נאום. "ביקורו של פרנסואה פיון הבוקר לסלון החקלאי הבינלאומי נדחה", נמסר בהצהרה רשמית ממטה הבחירות, מבלי לפרט את הסיבה לכך. דוברו של פיון, דימיטרי לוקא, סירב למסור לעיתונאים שציפו לבואו של פיון מידע נוסף: "הפגישה נדחתה. ראיתי את ההודעה הרשמית, בדיוק כמוכם".

במקביל, גורמים במפלגה הרפובליקנית, מפלגתו של פיון, מסרו כי הוא ערך סבב פגישות עם כמה מבכירי המפלגה, פחות מחודשיים לפני הבחירות לנשיאות, שתוכנן לא נמסר. לפני פחות משבוע הכריזה התביעה הכלכלית בצרפת על פתיחת חקירה מלאה נגד פיון ורעייתו, על מנת לקבוע אם היה ניצול לרעה של כספי ציבור וחוסר בשקיפות.

מועמד הימין לנשיאות צרפת במסיבת עיתונאים מיוחדת, פריז, 1 במרץ 2017. רויטרס
נפגע בסקרים. פיון, היום/רויטרס

טרם התברר אם החקירה תסתיים לפני הבחירות, שיתקיימו בשני סבבים - ב-23 באפריל וב-7 במאי. לרוב, למערכת המשפט בצרפת נדרשים יותר מתשעה שבועות כדי להשלים חקירות מסוג זה. לפי החוק, אם פיון יזכה בבחירות, החקירה תושעה כל עוד הוא יהיה בתפקידו. עם זאת, הדיווחים על החקירה כבר פגעו במועמד הימין השמרני, שצנח בסקרים לטובת מועמד המרכז עמנואל מקרון ומועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן, שצפויים להתחרות זה בזה בסיבוב השני.

אחרי צניחתו בסקרים הודה פיון כי טעה בשיקול הדעת כשהעסיק את בני משפחתו, אך התעקש כי אשתו אכן עשתה את עבודתה במשך 15 שנה. הוא בתחילה הכריז כי יפרוש מהמרוץ אם תיפתח נגדו חקירה רשמית, אולם חזר בו תוך כמה ימים.

(עדכון ראשון: 12:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully