וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד הימין בצרפת: מתנצל על העסקת משפחתי - אך לא אפרוש

פרנסואה פיון, שצנח בסקרים לאחר שנחשף כי אשתו קיבלה מאות אלפי אירו בתור עוזרת פרלמנטרית שלו, הודה כי טעה בשיקול דעתו - אולם דחה את האפשרות שיפנה את מקומו לקראת הבחירות באפריל

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מועמד השמרנים בבחירות לנשיאות צרפת, פרנסואה פיון, דחה היום (שני) את האפשרות שיפרוש בעקבות הסקנדל סביב העסקתו את אשתו. במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס הבטיח המועמד המוביל עד לא מכבר כי הוא יפרסם פרטים על הכספים שקיבלה רעייתו פנלופה, שהועסקה כעוזרת פרלמנטרית שלו, גם בתקופה שהיה ראש ממשלה. הרשויות מנהלות חקירה נגדו ובשבוע שעבר פשטו על לשכתו בפרלמנט.

פיון בן ה-62, שצנח לאחרונה בסקרים, הודה כי הוא טעה בשיקול הדעת כשהעסיק את בני משפחתו, אך התעקש כי אשתו אכן עשתה את עבודה במשך 15 שנה. "שלב חדש בקמפיין מתחיל הערב", הבטיח. "אני המועמד היחיד שיכול להביא לאחדות לאומית".

עד שנחשפה הפרשה על ידי השבועון "לה קנאר אנשנה", הוביל פיון בבטחה בסקרים שחזו כי יתמודד מול מנהיגת הימין הקיצוני מארין לה פן בסיבוב השני והמכריע במאי, ויגבור עליה בקלות. בעקבות הסקנדל, התחזקו משמעותית סיכוייו של מועמד המרכז העצמאי עמנאול מקרון.

עוד על הבחירות בצרפת
מועמדת הימין הקיצוני בדרך לנשיאות: "שהמהגרים יישארו במדינותיהם"
משכורות לילדים, פשיטה בפרלמנט: המועמד לנשיאות צרפת ממשיך להסתבך
השמאל והימין בצרפת שוברים לצדדים - והמרכז מרוויח

המועמד לנשיאות צרפת פרנסואה פיון במסיבת עיתונאים, 6 בפברואר 2017. רויטרס
נחוש להישאר במרוץ. פיון, הערב/רויטרס

על פי התחקירים בשבועון, בני משפחתו של פיון קיבלו שכר ממשלתי בסך כולל של קרוב למיליון אירו בשנים האחרונות בגין עבודה שלכאורה כלל לא ביצעו. הפרסומים הראשונים היו על רעייתו פנלופה, שקיבלה שכר על עבודתה כיועצת פרלמנטרית לבעלה, על אף שמעולם לא עשתה זאת בפועל. בשבוע שעבר שורבבו שמותיהם של ילדיו בפרשה, כשדווח שקיבלו שכר בשווי עשרות אלפי אירו מקופת המדינה על עבודה שלכאורה כלל לא ביצעו.

הבת מארי פיון קיבלה, על פי הדיווח בשבועון, כ-57 אלף אירו בין השנים 2005 ו-2007, ואילו הבן שארל קיבל כ-26 אלף אירו. השניים הועסקו כיועצים משפטיים לאביהם, אולם הבת "רק סיימה את לימודי המשפטים שלה באותה העת", על פי הדיווח. עוד דווח כי הבן שארל קיבל שכר חודשי של 4,846 אירו – 27% יותר מהשכר החודשי שקיבלה אחותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully