וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדת הימין הקיצוני בדרך לנשיאות: "שהמהגרים יישארו במדינותיהם"

באירוע רשמי שבו הוצג מצע "החזית הלאומית", הדגישה לה פן את מחויבותה ליציאה מהאיחוד האירופי ולהטמעת התרבות הצרפתית בכל חלקי החברה. היא קראה קריאות בעד צרפת והדגישה: "אי אפשר להתנגד לקול העם"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כשלושה חודשים לפני הבחירות לנשיאות צרפת, מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן הציגה היום (ראשון) בפני אלפי תומכיה את מצע הבחירות של מפלגתה, "החזית הלאומית". באירוע המסכם של כינוס בן יומיים בליון, קראה לה פן: "אין דבר יפה יותר עבורנו מאשר צרפת, ואין דבר גדול יותר עבורנו מאשר צרפת".

לה פן יצאה נגד האיחוד האירופי, הבטיחה שוב ושוב "להחזיר את הקול לעם", והתחייבה להתמודד עם הטרור האסלאמי בנחישות. "ארצות הברית, אוסטריה, בריטניה, איטליה – התעוררות העמים היא היסטורית, וההיסטוריה שינתה את כיוונה", קראה לה פן. היא הבטיחה לערוך משאל עם על יציאה מהאיחוד האירופי, בדומה ל"ברקזיט" הבריטי, והוסיפה: "לאף אחד אין זכות להתנגד לרצון העם".

עוד בוואלה! NEWS:
משכורות לילדים, פשיטה בפרלמנט: המועמד לנשיאות צרפת ממשיך להסתבך
יצליח לגבור על לה פן? השמאל בצרפת בחר מועמד לנשיאות
השמאל והימין בצרפת שוברים לצדדים - והמרכז מרוויח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו הפטריוטים האמיתיים". לה פן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

נאומה של לה פן מגיע ברקע כמה אירועים משמעותיים בסוף השבוע האחרון, שמסמן את יריית הפתיחה לישורת האחרונה של המרוץ לנשיאות. אתמול נשא מועמד המרכז, שר האוצר לשעבר עמנואל מקרון, נאום דומה גם הוא בפני תומכיו בליון, והיום נערך כינוס דומה של מועמד השמאל הקיצוני ז'אן-לוק מלנשון. כמו כן, הסוציאליסטים ויתר מפלגות השמאל נפגשו היום בפריז על מנת להכריז באופן רשמי על שר החינוך לשעבר בנואה המון כמועמד לנשיאות מטעמם.

הסקרים האחרונים מעניקים יתרון למקרון, שצפוי להעפיל לסיבוב השני של הבחירות. אלא שבסוף השבוע טען מייסד אתר ההדלפות "ויקיליקס", ג'וליאן אסאנג', הבטיח בריאיון לעיתון הרוסי "איזטבסטיה" כי בידיו "מידע על מקרון שעשוי לעניין את הציבור". מועמד מפלגות הימין פרנסואה פיון, שנחשב עד לאחרונה למועמד המוביל, הסתבך בשבועות האחרונים בפרשת שחיתות לכאורה, שעוררה קריאות לפרישתו מהמרוץ. עם שני אלה, נראה כי מקומה של לה פן בסיבוב השני והסופי, בתחילת חודש מאי, כמעט מובטח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש לכם את הזכות לאהוב את המדינה - ולהראות את זה". לה פן בליון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנאומה, חזרה לה פן על עיקרי מצע המפלגה שפורסם אתמול, וכולל 144 נקודות. המרכזיות שבהן נוגעות ליציאה מהאיחוד האירופי, קידום עסקים צרפתיים, הגדלת כוחות הביטחון והגברת סמכויותיהם, הפחתת המסים, גירוש מהגרים והקשחת התנאים להתאזרחות. "אנחנו רוצים צרפת חזקה", אמרה לה פן, שהבטיחה לקול שאגות הקהל "מהפכת פטריוטיות ומהפכת חירות".

לדבריה, "אנחנו בעד המקומי, ונגד הגלובלי". היא יצאה נגד האיחוד האירופי, וטענה כי אופן פעילותו אינו "הגיוני, סביבתי או כלכלי". לה פן הוסיפה: "האיחוד האירופי הוא כישלון, הוא לא מילא אף אחת מהבטחותיו. לא רק שהוא לא שיפר את המצב, אלא החריף אותו. מדובר במערכת שכובלת אותנו, וחוסר התפקוד שלה מחריב אותנו. לכן, יש לקיים משאל עם על כך".

"המטרה היא להשיב את החירות לעם. נתעורר מהסיוט הזה, ונשיב לנו את חירותנו", הוסיפה לה פן, שהציגה את עצמה כמועמדת ה"סדר ללא פשרות" – בדומה לדברים שאמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במהלך מסע הבחירות שלו. בדבריה על אופי המדינה תחת מנהיגותה האפשרית, בחרה ראשת "החזית הלאומית" לצטט את הסופר ויקטור הוגו: "עוד לא סיימנו להיות צרפתים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סדר ללא פשרות". לה פן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אם הם רוצים לחיות כמו אצלם, שיישארו אצלם", הוסיפה לה פן, בהתייחסות למהגרים, והבהירה כי תפעל לצמצום פעילותם של מוסדות חינוך אסלאמיים עצמאיים. לדבריה, יש לקדם "בתי ספר שילמדו אותם את שפתנו היפה ואת התרבות שלנו. חיוני שכולם ילמדו היסטוריה צרפתית ומתמטיקה". כמו כן, היא הבהירה כי תפעל להגברת פעילותם של כוחות הביטחון ולהגנת הגבולות, וטענה כי "מהגרים שייכלאו, יועברו לנשיאת עונשם במדינת המקור. זה ישחרר קצת מקום".

"אנחנו הפטריוטים האמיתיים", הכריזה לה פן. "יש לכם את הזכות לאהוב את המדינה, ויש לכם את הזכות להראות את זה. אני מאמינה שננצח, כי רוב מכריע בציבור הצרפתי חולק את החזון שלנו". בעקיצה ליריביה, הוסיפה: "מה שמניע אותנו אינו בצע כסף או אינטרסים ספציפיים, כי אם דאגה כנה למולדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully