וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משכורות לילדים, פשיטה בפרלמנט: המועמד לנשיאות צרפת ממשיך להסתבך

מועמד הימין פרנסואה פיון היה צפוי להשיג ניצחון קל יחסית בבחירות הקרובות, אולם הטענות לשחיתות נגדו רק ממשיכות להיערם. חקירת המשטרה לא מבשרת טובות עבורו, אך האם ההסתבכות של מועמדת הימין הקיצוני לה פן תציל את פיון?

רויטרס

מועמד מפלגת הימין לנשיאות צרפת, פרנסואה פיון, נחשב עד לאחרונה למועמד המוביל במרוץ לארמון האליזה, לקראת הבחירות שייערכו בשני סבבים בסוף חודש אפריל ובתחילת מאי. אלא שבימים האחרונים פיון נקלע ללבה של פרשת שחיתות, שנחשפה בשורת דיווחים בשבועון "לה קנאר אנשנה".

על פי התחקיר שפורסם, בני משפחתו של פיון קיבלו שכר ממשלתי בסך כולל של קרוב למיליון אירו בשנים האחרונות – בגין עבודה שלכאורה כלל לא ביצעו. הפרסומים החלו בטענות בנוגע לרעייתו של פיון, פנלופה, שקיבלה שכר על עבודתה כיועצת פרלמנטרית לבעלה, אולם על פי הדיווח מעולם לא עשתה זאת בפועל. היום (רביעי) התפרסמו טענות חדשות, בנוגע לשכר בשווי עשרות אלפי אירו שקיבלו שני ילדיו של פיון מקופת המדינה – וגם במקרה זה, על עבודה שלכאורה כלל לא ביצעו.

עוד בוואלה! NEWS:
השמאל והימין בצרפת שוברים לצדדים - והמרכז מרוויח
צרפת: המועמד המוביל בבחירות ואשתו תושאלו במשטרה בחשד לשחיתות
יצליח לגבור על לה פן? השמאל בצרפת בחר מועמד לנשיאות

מועמד מפלגות הימין לנשיאות צרפת פרנסואה פיון ורעייתו פנלופה באירוע בחירות, פריז, 29 בינואר 2017. רויטרס
הבת קיבלה 27% פחות מהבן. פרנסואה ופנלופה פיון, השבוע בפריז/רויטרס

הבת מארי פיון קיבלה, על פי הפרסום, כ-57 אלף אירו בין השנים 2005 ו-2007, ואילו הבן שארל קיבל כ-26 אלף אירו. השניים הועסקו כיועצים משפטיים לאביהם, אולם הבת "רק סיימה את לימודי המשפטים שלה באותה העת", על פי הדיווח. עוד דווח כי הבן שארל קיבל שכר חודשי של 4,846 אירו – 27% יותר מהשכר החודשי שקיבלה אחותו.

אתמול ערכה משטרת צרפת חיפוש בלשכתו של פיון בפרלמנט, במסגרת החקירה, שעשויה להותיר את הימין הצרפתי ללא מועמד לנשיאות. על פי הדיווח ברשת BFMTV, גורמים המעורים בפרטי החקירה מסרו לאחר החיפוש כי לא נמצאו כל ראיות התומכות בטענת המועמד, כי רעייתו אכן עבדה בפועל. פיון התחייב כי יפרוש מהמרוץ אם יוגש נגדו כתב אישום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מועמד המרכז לנשיאות צרפת עמנואל מקרון בוועידה עסקית, פריז, 31 בינואר 2017. רויטרס
מתחזק על חשבון הימין. מקרון, אתמול בפריז/רויטרס

בסקר שפורסם ביום ראשון האחרון, לאחר הפרסומים הראשונים בפרשה, נראה כי פיון מאבד מהתמיכה הציבורית בו, בעוד מועמד המרכז שר הכלכלה לשעבר עמנואל מקרון עולה. סקר נוסף שפורסם אתמול מעלה כי 76% מהמצביעים לא משוכנעים בחפותו של פיון, חרף התבטאויותיו הרבות בנושא, וטענותיו כי מתנהל נגד "קמפיין מסריח".

מעבר למישור הפלילי, הניצול לכאורה של כספי ציבור צפוי לפגוע בתמיכה בפיון, בשל מרכזיותה של שאלת שכר המינימום במערכת הבחירות הנוכחית. "עם איך שהדברים מתקדמים, אני חושב שאנחנו עלולים להזדקק לתכנית גיבוי במהרה", טען אתמול מחוקק ממפלגתו של פיון. גורם בכיר נוסף במפלגה הרפובליקנית הוסיף כי "הרבה אנשים חושבים, מהרהרים או עובדים על תכנית גיבוי, אבל אף אחד לא מוכן לדבר על כך באופן גלוי".

מועמד מפלגות לנשיאות צרפת בנואה המון בוועידה בפריז, 31 בינואר 2017. רויטרס
יצליח לשכנע את "הירוקים" לאחד כוחות? המון, אתמול בפריז/רויטרס

המרוץ נכנס כעת לישורת האחרונה, לאחר שהסתיימה מערכת הבחירות המקדימות של מפלגות השמאל, שבהן ניצח שר החינוך לשעבר בנואה המון, שנחשב לסמן שמאלי במפלגתו. מלבד פיון, מקרון והמון, המועמדים המובילים הם מועמדת הימין הקיצוני ראשת "החזית הלאומית" מארין לה פן ומועמד "הירוקים" ז'אן-לוק מלנשון, שמסרב לפי שעה להיענות לקריאתו של המון לאיחוד הרשימות.

בתוך כך, לה פן מתמודדת עם פרשה משלה הקשורה לניצול לכאורה של כספי ציבור. הלילה פג תאריך היעד שניתן למנהיגת "החזית הלאומית" להשבת כ-300 אלף אירו לקופת הפרלמנט האירופי, לאחר שנקבע כי העבירה תקציבים שניתנו לה לניהול לשכתה כחברת הפרלמנט לאנשי מפלגתה בצרפת. לאחר שלה פן הכריזה כי לא תשיב את הכסף, היא צפויה לעמוד בפני קיצוץ נרחב בשכרה.

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מארין לה פן, ינואר 2016. AP
לא מוכנה להחזיר את הכסף. לה פן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully