וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: המועמד המוביל בבחירות ואשתו תושאלו במשטרה בחשד לשחיתות

פרנסואה פיון אישר כי הוא ואשתו פנלופה תושאלו במסגרת החקירה סביב הדיווח לפיו האחרונה קיבלה חצי מיליון אירו מבעלה בגין עבודה שכלל לא ביצעה. "סיפקנו מידע שיסייע בביסוס האמת", אמר

עריכה: שמרית גולדשטיין

המועמד המוביל בבחירות לנשיאות צרפת, פרנסואה פיון, אישר היום (שני) כי הוא ואשתו פנלופה תושאלו במשטרה במסגרת חקירת הדיווח לפיו האחרונה קיבלה משכורת כששימשה יועצת פרלמנטרית של בעלה, על אף שהיא מעולם לא הגיעה לעבודתה. פיון, שמכחיש כי עבר על החוק ושב ואמר כי אשתו אכן סייעה לו בעת שכיהן כחבר פרלמנט, הודיע כי הם סיפקו מידע שיסייע "לבסס את האמת".

לפי הפרסום בשבועון הסאטירי "לה קנאר אנשנה", פנלופה פיון קיבלה בין השנים 2007-1998 שכר בסך כולל של כ-500 אלף אירו בשל עבודתה כיועצת פרלמנטרית לבן זוגה וכעובדת כתב עת ספרותי בבעלות מקורבו של פיון – אולם גורמים שעבדו בבניין הפרלמנט ובכתב העת טענו כי מעולם לא ראו אותה שם. הכספים שקיבלה פנלופה מבעלה הם כספי ציבור שהוקצו לו כדי לשלם לעוזריו הפרלמנטריים.

עוד כתבות בנושא:
יצליח לגבור על לה פן? השמאל בצרפת בחר מועמד לנשיאות
המועמד לנשיאות צרפת מסתבך: תיחקר העסקת אשתו בתור יועצת שלו
"הקמפיין המסריח החל": התחקיר שסיבך את מועמד הימין בצרפת

פרנסואה פיון ורעייתו פנלופה, פריז, 18 בנובמבר 2016. רויטרס
פרנסואה פיון ורעייתו פנלופה/רויטרס

בשבוע שעבר הודיעה התביעה הכלכלית בפריז כי תחקור את הדיווחים. העסקת קרובי משפחה היא אינה עבירה על החוק, אך התביעה תבדוק אם נעשה שימוש לרעה בכספי ציבור. פתיחת החקירה היא צעד ראשון בהליך המשפטי ואין משמעותה כי פיון או רעייתו יועמדו לדין או אפילו יהיו תחת חקירה רשמית.

פיון, מועמד הימין-מרכז בבחירות וראש הממשלה לשעבר, זעם על הפרסום וטען כי לא נפל כל פגם בפעילותו וכי מדובר בניסיון של מתחריו לפגוע בו. כמו כן הוא הדגיש כי לא יפרוש מהתמודדותו בבחירות לנשיאות. לפי הסקרים האחרונים, הפרשה פגעה במעמדו של פיון, אך הוא ממשיך להוביל וצפוי לנצח בסבב השני את מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully