וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקמפיין המסריח החל": התחקיר שסיבך את מועמד הימין בצרפת

על פי תחקיר חדש, רעייתו של המועמד המוביל לנשיאות קיבלה מאות אלפים מהקופה הציבורית – על עבודה שלכאורה לא עשתה. פיון הגיב בטענות על שנאת נשים, אולם דווקא הוא זה שהטיח בעבר בפוליטיקאית: "לא תתמני לממשלה, כי את בהיריון"

עריכה: שמרית גולדשטיין

הבחירות לנשיאות צרפת לא יוכרעו אלא בעוד כארבעה חודשים, אולם נראה כי מערכת הבחירות שנראתה סגורה וקבועה מראש מתכוונת לספק עוד תהפוכות רבות עד להצבעה הסופית בתחילת חודש מאי. מי שנחשב למועמד המוביל לנשיאות – על אף שטרם הושלמה מערכת הבחירות המקדימות שתכריע את זהותו של מועמד מפלגות השמאל – פרנסואה פיון, נציג מפלגות הימין, הסתבך היום (רביעי) בסערה ציבורית, בעקבות תחקיר שפורסם בנוגע לרעייתו.

על פי התחקיר, שפרסם השבועון הסאטירי "לה קנאר אנשנה", פנלופה פיון קיבלה בין השנים 1998 ו-2007 שכר בסך כולל של כ-500 אלף אירו בשל עבודתה כיועצת פרלמנטרית לבן זוגה וכעובדת כתב עת ספרותי בבעלות מקורבו של פיון – אולם גורמים שעבדו בבניין הפרלמנט ובכתב העת, Revue Des Deux Mondes, באותם השנים טענו כי מעולם לא ראו אותה שם. אין זה מנוגד לחוק בצרפת להעסיק בני משפחה בלשכה, אולם הטענות על כך שמי שעשויה להפוך לרעיית הנשיא קיבלה משכורת מהקופה הציבורית מבלי לעבוד גררו תגובות לוחמניות מכל חלקיה של הקשת הפוליטית.

עוד בוואלה! NEWS:
צרפת: הסמן השמאלי של הסוציאליסטים ניצח בסיבוב הראשון בפריימריז
צרפת: ראש הממשלה מנואל ואלס הכריז על מועמדותו לנשיאות
קתולי אדוק, חובב מרוצים ומתנגד לכשרות: זה הנשיא הבא של צרפת?

פרנסואה פיון ורעייתו פנלופה, פריז, 18 בנובמבר 2016. רויטרס
"הפמיניסטיות היו מייללות". בני הזוג פיון/רויטרס

מטה פיון לא הכחיש את עובדות התחקיר, שלווה בתלושי משכורת שקיבלה רעיית המועמד, אולם בהודעה רשמית הבהירו כי פנלופה בהחלט הגיעה לעבודה משך כל אותה תקופה. פיון עצמו ניצל ביקור במריניאק, פרבר של העיר הדרומית בורדו, על מנת להשיב לטענות. "אני רואה ששלב הקמפיין המסריח יצא לדרך". קרא, "לא אגיב, כי אין על מה להגיב".

פיון הוסיף: "אני פשוט רוצה להגיד שאני מזועזע מהבוז ומהמיזוגניה של המאמר הזה. בגלל שזו בת הזוג שלי, אין לה זכות לעבוד?". לטענתו, "דמיינו לרגע שפוליטיקאי יגיד לאישה, כמו שעושה המאמר הזה, שהיא לא יודעת לעשות דבר מלבד להכין ריבה. הפמיניסטיות היו מייללות".

מלבד התגובות במערכת הפוליטית, אזרחים רבים פנו לרשתות החברתיות על מנת להגיב למועמד הימין. רבים מהם הזכירו את אמירתו משנת 2013 של פיון לפוליטיקאית המוכרת נטלי קוסיסקו-מוריזה, שנחשפה בסוף השנה שעברה, כי "לא תהיי שרה כי את בהיריון". קוסיסקו-מוריזה לא מונתה לבסוף לממשלה – ופיון לא הכחיש את הדברים שנאמרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס מכריז על מועמדותו לנשיאות צרפת. פריז, 5 בדצמבר 2016. רויטרס
"אתה לא יכול שלא להגיב". ואלס/רויטרס

במקביל, רבים ברשתות החברתיות העלו מן האוב ציוץ שפרסם פיון לפני כמה שנים בטוויטר, ובו כתב כי "קיים אי-צדק חברתי בין אלה שעובדים קשה ומקבלים מעט, ובין אלה שלא עובדים ומקבלים את כספי הציבור". התחקיר – ותגובתו של פיון – השיבו לשיח את יחסו של המועמד לנשים, ואת המדיניות הכלכלית השמרנית שלו.

פיון יתמודד בבחירות הכלליות מול מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן ומול מועמד השמאל, שזהותו תוכרע ביום ראשון הקרוב. למרוץ צפוי גם להצטרף המועמד העצמאי עמנואל מקרון, שר האוצר לשעבר. ראש הממשלה לשעבר מנואל ואלס, שמקווה לגרוף את מועמדות השמאל, הטיח היום בפיון: "אתה לא יכול להיות מועמד שמייצג כנות ושקיפות, ולא להגיב לכך".

בנואה המון, חבר המפלגה הסוציאליסטית שיתמודד מול ואלס בסיבוב השני של פריימריז השמאל, טען בריאיון לרשת France 2 כי "צריך לשלול מכל חברי הפרלמנט את הזכות להעסיק לא את הילד שלהם, לא את בן הדוד שלהם, לא את ההורה, לא את האישה. צריך גבול ברור". מזכ"ל המפלגה הרפובליקנית, ברנאר אקואייה, הגן מנגד על בני הזוג: "פנלופה פיון תמיד הייתה לצדו. אני לא מכיר את התחקיר, אבל ראיתי אותה פעמים רבות – גם בבניין האסיפה הלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully