וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: ראש הממשלה מנואל ואלס הכריז על מועמדותו לנשיאות

לאחר שהנשיא הולנד הודיע כי לא ירוץ לכהונה נוספת, ואלס הכריז כי יתמודד בפריימריז של מפלגות השמאל: "לא אתן לימין הקיצוני לנצח". היום הוא יתפטר מכל תפקידיו הרשמיים. "צרפת זקוקה לשמאל כדי לשמור על רוחה"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס הכריז אמש (שני) באופן רשמי על מועמדותו לנשיאות צרפת. "אני מועמד לנשיאות הרפובליקה", הבהיר ואלס, באירוע רשמי בעירו, אברי, תחת הסלוגן "להרוויח כל מה שמאחד אותנו". הוא הבטיח "לעשות הכול למען צרפת", והודה לנשיא פרנסואה הולנד, שהודיע לאחרונה על כך שלא יתמודד על כהונה נוספת.

"היה לי הכבוד לשאת את האחריות האדירה הזאת לצדך, על מנת להגן על הצרפתים ולשמר את המודל הסוציאלי שלנו", הוסיף ואלס. הוא עוד הכריז כי החל מהיום, הוא יתפטר מכל תפקידיו הרשמיים, "במטרה להציג את מועמדותי באופן חופשי ועצמאי". טרם התברר מי יחליף אותו בראשות הממשלה, וככל הנראה יהיה זה שר הפנים ברנאר קזנוב, שר הביטחון ז'אן-איב לה דריאן או דובר הממשלה סטפן לה פול.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר פרישתו המפתיעה של הולנד: השמאל בצרפת לוט בערפל
צרפת: הנשיא הולנד הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות
קתולי אדוק, חובב מרוצים ומתנגד לכשרות: זה הנשיא הבא של צרפת?

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס מכריז על מועמדותו לנשיאות צרפת. פריז, 5 בדצמבר 2016. רויטרס
"מועמדות של אחדות ופיוס". ואלס, אמש/רויטרס

ואלס יצטרף כעת לשבעה מועמדים נוספים שכבר הכריזו על מועמדותם בפריימריז של מפלגות השמאל, שייערך בסוף החודש הבא, בשני סבבי הצבעה. אם הוא ינצח בפריימריז, הוא יתמודד בסוף חודש אפריל מול המועמדים המובילים במרוץ לנשיאות, מועמד הימין פרנסואה פיון ומועמדת "החזית הלאומית" מארין לה פן.

ראש הממשלה הפורש הבטיח "לא לתת" לימין הקיצוני להגיע לסיבוב השני של הבחירות, ואמר: "אני רוצה צרפת עצמאית, שלא מתפשרת על ערכיה - מול סין של שי ג'ינפינג, רוסיה של ולדימיר פוטין, טורקיה של רג'פ טייפ ארדואן וארצות הברית של דונלד טראמפ. יש לי את הניסיון הדרוש, ואני מוכן להשתמש בו למטרה טובה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס מכריז על מועמדותו לנשיאות, אברי, 5 בדצמבר 2016. רויטרס
"להיאבק נגד הימין, ששייך לשנות ה-80". ואלס, הערב/רויטרס

הוא שטח בפני תומכיו את מצע הבחירות הכללי שלו, והתחייב, בין היתר, להתמודד עם "איומי הטרור, ההתחממות הגלובלית, היחלשות אירופה והתחזקות הימין הקיצוני". זאת, לצד מדיניות סוציאליסטיות, מאבק באבטלה ופיוס לאומי. "צרפת זקוקה לשמאל כדי לשמור על רוחה", הבהיר. "אני רוצה להיאבק נגד הימין, נגד המדיניות שלו, ששייכת לשנות ה-80".

"אני לא רוצה שהעובדים יעבדו יותר וירוויחו פחות; אני לא רוצה שלילדים שלנו יהיו פחות מורים, ושלערים שלנו יהיו פחות שוטרים", קרא ואלס, "אני לא רוצה לעצום עיניים מול העניים והנשכחים. יש להם זכות לחיים בכבוד". כמו כן, הוא טען כי מועמדותו לנשיאות היא "מועמדות של פיוס ואחדות".

(עדכון ראשון: 19:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully