וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הנשיא הולנד הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות

ברקע הסקרים שמנבאים ניצחון לימין וקובעים כי הוא הכי פחות פופלרי בהיסטוריה של צרפת, הודיע פרנסואה הולנד כי לא יתמודד לכהונה שנייה. "אני לא יכול לפתור את משבר הפיצול בשמאל", מסר בהצהרה מארמון האליזה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הודיע היום (חמישי) בהצהרה לתקשורת מארמון האליזה כי לא יתמודד על כהונה נוספת בבחירות לנשיאות. מהלכו של הולנד קובע תקדים, שכן זו היא הפעם הראשונה זה עשורים שנשיא מכהן לא מבקש להתמודד על כהונה נוספת. "אני מודע היום לסיכון שהליכה בדרך שלא תצבור מספיק תמיכה, ולכן החלטתי שלא אהיה מועמד בבחירות לנשיאות".

"בחודשים הקרובים, המחויבות היחידה שלי היא להמשיך ולהוביל את המדינה", אמר הולנד והוסיף: "מה שעומד על הכף הוא לא אדם ספציפי, אלא עתידה של המדינה. הדבר היחיד שמעניין אותי הוא האינטרס העליון של המדינה, שאותה שירתתי בלב שלם במשך ארבע שנים וחצי". הוא התייחס ל"אתגר שבתקופה שבפתח", ואמר: "אני לא יכול לפתור את משבר הפיצול בשמאל".

לקריאה נוספת:
פיון השמרן הוא מועמד הימין לנשיאות צרפת: "העם רוצה את האמת"
קתולי אדוק, חובב מרוצים ומתנגד לכשרות: זה הנשיא הבא של צרפת?
מועמד לנשיאות צרפת: "המוסלמים נגד השתלבות – כמו היהודים פעם"

נשיא צרפת פרנסואה הולנד באירוע בארמון האליזה, פריז, צרפת. דצמבר 2016. רויטרס
"לא יכול עוד". פרנסואה הולנד/רויטרס

להולנד, הנשיא הכי לא פופולרי במדינה בהיסטוריית הסקרים, יש עד דצמבר לומר אם ישתתף בפריימריז של גוש השמאל שיבחר את מועמד המחנה בבחירות לנשיאות. הסקרים האחרונים מנבאים כי כל מועמד שיעמוד בראש המפלגה הסוציאליסטית יפסיד בסיבוב הראשון ויוביל לכך שבסיבוב השני שייערך חודש לאחר מכן יתמודדו מועמד הימין, ראש הממשלה לשעבר פרנסואה פיון, ומועמד הימין הקיצוני, יו"ר החזית הלאומית מארין לה פן. "אני מכבד את פיון", אמר הערב הולנד והוסיף: "אך אני חושב שהמדיניות שלו תסכן את המודל הסוציאלי שלנו".

השמאל בצרפת נכנס למערכת הבחירות בעודו מפולג קשות. בבחירות המקדימות שייערכו בינואר יתמודד שר הכלכלה לשעבר ארנו מונטבור. שרים נוספים שכיהנו בעבר בממשלתו של הולנד, כמו עמנואל מקרו וז'אן לוק מלנשו, צפויים לרוץ בבחירות לנשיאות מבלי להשתתף בפריימריז. לאחרונה נרשם מתח בין הולנד לבין ראש הממשלה מנואל ואלס ברקע הבחירות. בריאיון שנערך בסוף השבוע העלה ואלס את האפשרות שירוץ בפריימריז נגד הולנד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האהבה החשאית של הולנד". אחת השערוריות של הולנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-2012 ניצח הולנד את ניקולס סרקוזי בבחירות אחרי קמפיין שהבטיח להעלות מסים לתאגידים הגדולים. אך הפופולריות שלו צללה לנוכח מה שנתפס כחוסר מנהיגות וסתירות במדיניותו, במיוחד בנושאים של ביטחון ורפורמת מסים. גם רפורמת העבודה שלו אכזבה כמה מתומכיו בשמאל.

דמותו של הולנד נפגעה גם מהתנהלות כושלת עם התקשורת, שכללה פרידה מתוקשרת מאוד מזוגתו לשעבר ולארי טריירוויילר ותיעוד שלו מבקר מאהבת בפריז על הקטנוע שלו. הקש האחרון בדימוי התקשורתי שלו ובעיני תומכיו היה פרסום ספר של שני עיתונאי "לה מונד" באוקטובר. בריאיונות עמם מתח הולנד ביקורת על כמה מבעלי בריתו ואחרים, משופטים ועד כדורגלנים. על כמה מהאמירות שלו נטען כי הן לא הולמות נשיא. כמו כן, הוא הודה כי השירותים החשאיים בצרפת ביצעו ארבעה חיסולים ממוקדים בהוראתו.

מנואל ואלס ראש ממשלת צרפת באוניברסיטת תל אביב. מגד גוזני
התקווה של השמאל? מנואל ואלס/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully