וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד לנשיאות צרפת: "המוסלמים נגד השתלבות – כמו היהודים פעם"

ראש הממשלה לשעבר פרנסואה פיון קרא "להילחם בהתנגדות המוסלמית להשתלבות בחברה, כפי שנאבקנו ברצון היהודים לקהילה שלא מכבדת את חוקי הרפובליקה". בעבר הוא קרא ליהודים ולמוסלמים "להיפטר ממסורות עתיקות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת צרפת לשעבר פרנסואה פיון, שמתמודד בפריימריז של מפלגות הימין לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה, קרא היום (רביעי) בריאיון לרדיו Europe1 "להילחם בהתנגדות המוסלמית להשתלבות בחברה, כפי שנאבקנו ברצונם של היהודים לחיות בקהילה שלא מכבדת לחלוטין את חוקי הרפובליקה הצרפתית". דבריו של פיון, שזכה לשיעור התמיכה הגבוה ביותר בסיבוב הראשון של הפריימריז, מצטרפים לאמירות נוספות שנויות במחלוקת שלו בנוגע למיעוטים דתיים במדינה.

"אני חושב שיש היום תנועה הולכת וגוברת של התנגדות להשתלבות מצד הקהילה המוסלמית, שלוקחת את הקהילה המוסלמית כולה בת ערובה", טען פיון. "חייבים לתת למוסלמים הצרפתים את כל התחמושת, את הכלים, כדי שידחו בעצמם את הגורמים האלה. הם חייבים להוביל את המאבק, וצריך לעזור להם".

עוד בוואלה! NEWS:
פריימריז הימין בצרפת: כישלון לסרקוזי, מכה לנשיא הולנד
הצרפתים חיפשו דם חדש בהנהגה: כך נבלם הקאמבק של סרקוזי
ראש ממשלת צרפת מזהיר: "אירופה בסכנת קריסה, לה פן עשויה לזכות"

ראש ממשלת צרפת לשעבר פרנסואה פיון עוזב את קלפי ההצבעה בפריימריז, 20 בנובמבר 2016. רויטרס
פיון ביום ההצבעה בסבב הראשון של הפריימריז, השבוע/רויטרס

בעצרת בחירות שנערכה לפני כשבועיים, טען פיון – מבלי לציין מפורשות את אזרחי המדינה המוסלמים – כי "הקתולים, הפרוטסטנטים, היהודים, הבודהיסטים, הסיקים, לא מאיימים על האחדות הלאומית". בשנת 2012, לקראת סיום כהונתו כראש הממשלה, עורר פיון סערה כשקרא ליהודים ולמוסלמים להיפטר מ"המסורות העתיקות" הקשורות לשחיטת בשר.

לדבריו, גם אז בריאיון ל-Europe1, "הדתות חייבות לשקול קיומן של מסורות שאין להן ממש קשר עם המצב הנוכחי של המדעים, של הטכנולוגיה ושל התברואה". הוא קרא לקהילות היהודיות והמוסלמיות לוותר על כשרות ועל חלאל, בהתאמה, וטען: "אנחנו במדינה מודרנית, ואלה מסורות עתיקות שלא קשורות להתפתחויות".

זגזוג במדיניות כלפי ישראל וההתנחלויות

בנוגע למדיניותו כלפי ישראל, פיון התבטא בשנים האחרונות, מאז סיים את כהונתו כראש הממשלה, בגנות המדיניות הישראלית, בעיקר בכל הנוגע להתנחלויות הישראליות בגדה המערבית, אולם נראה כי בזמן האחרון, עם התקרבות הפריימריז של מפלגות הימין, הוא שינה באופן ניכר את הצהרותיו בנושא. כך, למשל, בשנת 2014 האשים פיון את ישראל ב"איום על השלום העולמי" בשל חלקה במניעת הקמתה של המדינה הפלסטינית, ושנה לאחר מכן קרא לקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על הממשלה הישראלית.

בסוף 2015 הוא הגן על סימון מוצרים מהתנחלויות, אולם בתחילת שנת 2016 הוא כבר שינה את דעתו ויצא נגד הנוהל. בחודש מרץ, בעת ביקורו באיראן, פיון ציין את "עמדתה של צרפת כלפי בעלת בריתה, ישראל, שיש לה זכות לביטחון ושקיומה לא יכול להיות מוטל בספק". בעימות השלישי בפריימריז של מפלגות הימין, פיון אף טען כי מטרתו של ארגון "המדינה האסאלמית" (דאעש) הוא "לגרש את היהודים מישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully