וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת צרפת מזהיר: "אירופה בסכנת קריסה, לה פן עשויה לזכות"

ואלס המבקר בגרמניה קרא לברלין להירתם למאמצים להציל את האיחוד ואמר כי מנהיגת הימין הקיצוני בארצו עשויה לנצח בבחירות לנשיאות בשנה הבאה. אתמול היא פתחה את הקמפיין: "אנחנו תנועה עולמית"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס הזהיר היום (חמישי) כי אירופה נמצאת בסכנת "קריסה" ואמר כי מנהיגת הימין הקיצוני בארצו מארין לה פן עשויה לנצח בבחירות לנשיאות בשנה הבאה. ואלס, שאמר את הדברים במהלך ביקור בברלין, הוסיף כי על צרפת ועל גרמניה להפגין עוצמה. באירוע שאותו ארגון העיתון Sueddeutsche Zeitung, אמר ראש ממשלת צרפת כי ארצו חייבת להמשיך ברפורמות הכלכליות שלה, אולם הוסיף כי על גרמניה להגדיל את השקעותיה.

לפי הסקרים, לה פן צפויה לזכות בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות שיתקיים באפריל, אולם היא צפויה להפסיד בסיבוב השני, שבו היא צפויה להתמודד מול מועמד השמרנים. עם זאת, בעקבות כישלון הסקרים לחזות את ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית ואת ההחלטה של בריטניה לפרוש מהאיחוד האירופי, במפלגת "החזית הלאומית" מרגישים מעודדים.

לקריאה נוספת בנושא
לה פן שואבת עידוד מניצחון טראמפ: "ניצחון העם על האליטות"
לה פן: אם אבחר לנשיאה, אאסור על יהודים לחבוש כיפות בצרפת

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מארין לה פן חונכת את קמפיין הבחירות שלה, 16 בנובמבר 2016. רויטרס
אופטימית לקראת הבחירות. לה פן, אתמול/רויטרס

אתמול פתחה לה פן את מטה הבחירות שלה בפריז, שנמצא במרחק של שני קילומטרים בלבד מארמון האליזה. היא אמרה כי הנהגה משולשת שלה, של טראמפ ושל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "תתרום לשלום העולמי". לה פן, המתנגדת לאיחוד האירופי ולהגירה, הייתה מנהיגת המפלגה היחידה בצרפת שהביעה תמיכה בטראמפ במהלך הקמפיין לנשיאות.

"זאת תנועה עולמית, הדוחה את הגלובליזציה הבלתי-מרוסנת, את הליברליזם הקיצוני וההרסני ואת מחיקת הגבולות ומדינות הלאום", אמרה אתמול לה פן במסיבת עיתונאים. "הכוחות שפועלים בבחירות האלו הם הרעיונות, שיכולים להביא לבחירתי לנשיאות צרפת במאי הבא". לדבריה, "אם אהיה נשיאת צרפת, יהיו לנו יחסים טובים עם רוסיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully