וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לה פן: אם אבחר לנשיאה, אאסור על יהודים לחבוש כיפות בצרפת

מנהיגת הימין הקיצוני במדינה הבהירה כי אם תיכנס לארמון האליזה באפריל היא לא תאפשר ללבוש כל סממן דתי. "יהודים ונוצרים ייאלצו להקריב מעצמם כדי להילחם בכוח הפוליטי של האסלאם"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(בווידאו: מפלגתה של לה פן נוחלת תבוסה בכלל המחוזות בבחירות האזוריות בצרפת, דצמבר 2015)

מנהיגת מפלגת החזית הלאומית בצרפת, מרין לה פן, הבטיחה בריאיון אמש (ראשון) ל"טיימס" כי אם תיבחר לנשיאות באפריל, תאסור על לבישת כל סממן דתי – בין אם יהודי, נוצרי, או מוסלמי – על מנת להיאבק באסלאם. מנהיגת הימין הקיצוני במדינה הבהירה בריאיון כי יהודים ונוצרים ייאלצו לקבל על עצמם את הגזרה לטובת "אינטרסים לאומיים" וכי "כל אזרח צרפתי חייב להבין כי אנחנו מבקשים מהם להקריב את ההקרבה הזו על מנת להילחם בכוח הפוליטי של האסלאם".

בצרפת כבר הוחל ב-2004 חוק האוסר על לבישת סממנים דתיים בבתי ספר, אך לה פן שואפת להרחיבו לכלל המרחבים הציבוריים במדינה. ההצהרה הזו מגיעה לאחר הצהרתו של הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי, שמקווה עוד לשוב לארמון האליזה, והבטיח בחודשים האחרונים ליישם איסור גורף על לבישת בורקיני – בגד ים אופייני לאסלאם.

עוד בנושא:
עשרות אלפים הפגינו נגד נישואי גאים בצרפת: "מצביעים בעד המשפחה"
צרפת: למרות הפסיקה - ראשי הערים מסרבים לבטל את איסור הבורקיני
הימין הקיצוני באירופה חוגג את הברקזיט; באיחוד מאוכזבים: "יום עצוב ליבשת"

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מארין לה פן, ינואר 2016. AP
"למען האינטרסים הלאומיים". לה פן/AP

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת עברה כברת דרך ארוכה עד שהפכה לדמות לגיטימית, שכללה את התעקשותה להתנער מאביה, ז'אן מארי לה פן, שעמד בראשות המפלגה עד 2011 והיה ידוע באמירותיו האנטישמיות. לה פן הבינה כי התבטאויות אנטישמיות מיושנות יציבו מחסום בפני חדירתה של "החזית הלאומית" למיינסטרים במדינה, ולכן טיהרה את שורות המפלגה מהגורמים הגזעניים והשמרניים שלה.

ואולם, לה פן הבת אף פעם לא הפסיקה לפרוט על נימי החרדה מפני "השתלטות האיסלאם" על צרפת. "למערב אין ברירה אלא לנצח את המלחמה", הזהירה אחרי פיגועי 13 בנובמבר בפריז, שעליהם קיבל אחריות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). "אם ניכשל", התריעה לה פן, "האיסלאם הטוטליטרי ישתלט על ארצנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully