וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לה פן שואבת עידוד מניצחון טראמפ: "ניצחון העם על האליטות"

מנהיגת הימין הקיצוני מקווה לתסריט חוזר בבחירות בצרפת בשנה הבאה, לנוכח ההפתעה שרשם המועמד הרפובליקני בארה"ב: "אני מקווה שגם בצרפת העם יהפוך את השולחן". לדבריה, "האיחוד מסוכן לאירופה, לא פוטין"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מארין לה פן אמרה כי ניצחונו של דונלד טראמפ הוא ניצחון של העם נגד האליטות. בריאיון לרשת BBC שפורסם היום (ראשון) הביעה מנהיגת החזית הלאומית תקווה כי בעקבות היא תזכה בבחירות לנשיאות צרפת בשנה הבאה.

לפי הסקרים, לה פן צפויה לנצח בסיבוב הראשון באפריל, אך להפסיד בסיבוב המכריע במאי מול כל מועמד שיתמודד מולה. "הוא הפך לאפשרי את מה שנחשב בעבר לבלתי אפשרי, כך שזה באמת ניצחון העם על האליטה", אמרה. "כך שאם אני יכולה להקביל את זה לצרפת, אז כן, אני מקווה שגם בצרפת העם יהפוך את השולחן, השולחן שסביבו יושבות האליטות ומחלקות את מה שאמור להיות שייך לעם הצרפתי", הוסיפה לה פן בריאיון.

מארין לה פן מוסרת הצהרה על ניצחונו של דונלד טראמפ, 9 בנובמבר 2016. רויטרס
לפי הסקרים היא תפסיד בסיבוב השני. לה פן בשבוע שעבר/רויטרס

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת אמרה כי היא מקווה שכל אזרחי האיחוד יוכלו להביע את עמדותיהם דרך משאלי עם, דומים לזה שהתקיים בבריטניה ב-23 ביוני. "האליטות יופתעו פעם נוספת", אמרה. לה פן נשאלה גם על האיום שנשקף לאירופה מצד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואמרה כי אין סיבה לפחד ממנו. "אם אנו רוצים אירופה חזקה, יותר טוב אם יהיו לנו הסכמים עם רוסיה", הסבירה.

לדבריה, האיחוד האירופי הוא זה שגורם לחוסר יציבות ביבשת, ולא רוסיה. "הדגם שעליו מגן פוטין הוא הגיוני, הוא מגן על האינטרסים של ארצו, על הזהות שלה. זה מה שאני תומכת בו". לה פן אמרה כי מפלגתה לוותה כספים מבנק ברוסיה, אך רק מאחר שבנקים בצרפת סירבו לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully