וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הסמן השמאלי של הסוציאליסטים ניצח בסיבוב הראשון בפריימריז

שר החינוך לשעבר בנואה המון זכה ב-35% מקולות הבוחרים ויתחרה בסיבוב השני נגד ראש הממשלה לשעבר ואלס, שתומך בכלכלת שוק. מול מועמדי הימין, הסקרים לא נותנים למי מהם סיכוי

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

שר החינוך לשעבר של צרפת בנואה המון ניצח היום (ראשון) בפריימריז של המפלגה הסוציאליסטית, ויתחרה בסיבוב המכריע בשבוע הבא מול ראש הממשלה לשעבר מנואל ואלס - כך עולה מתוצאות חלקיות שפרסמה ועדת הבחירות העליונה. על פי התוצאות, המון, מהאגף השמאלי במפלגה, קיבל 35% מקולות הבוחרים ואילו ואלס זכה רק ב-31% מהקולות. מכיוון שאף אחד לא קיבל יותר מ-50% מהקולות, הם ימשיכו לסיבוב שני, שבו יוכרע המועמד לנשיאות צרפת מטעם הסוציאליסטים.

הסקרים האחרונים הצביעו על התחזוקתם של מועמדים שנמצאים משמאל לוואלס, כמו המון ושר הכלכלה לשעבר ארנו מונטבור, שהגיע למקום השלישי בפער גדול. הסיבוב המכריע יתקיים בשבוע הבא, והמנצח יתחרה בבחירות לנשיאות ב-23 באפריל. עם זאת, שום מועמד מתוך השבעה אינו צפוי לעבור את הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות ולהתמודד בסיבוב השני, ב-7 במאי.

המפלגה הסוציאליסטית, אחת הוותיקות ביותר בצרפת, ספגה ירידה חדה בפופולריות שלה תחת שלטונו של הנשיא פרנסואה הולנד, שכשל בשיקום הכלכלה וגרם לניכור בקרב מצביעי השמאל בשל הרפורמות שביצע. זהות מועמד הסוציאליסטים תשפיע על סיכוייו של המועמד העצמאי עמנואל מקרון, שמושך קולות מהמרכז – הפלח שאליו מכוון גם ואלס.

לקריאה נוספת בנושא
צרפת: ראש הממשלה מנואל ואלס הכריז על מועמדותו לנשיאות
צרפת: הנשיא הולנד הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס מכריז על מועמדותו לנשיאות צרפת. פריז, 5 בדצמבר 2016. רויטרס
מתקשה להגן על המדיניות הכלכלית של ממשלתו. ואלס/רויטרס

הסקרים מצביעים על כך שראש הממשלה לשעבר פרנסואה פיון יהיה הנשיא הבא, אחרי שיגבור בסיבוב השני על מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן. התכנית של פיון השמרן כוללת קיצוץ מסים, הגמשת חוקי העבודה וביטול שבוע העבודה בן 35 שעות במטרה להאיץ את הצמיחה – זאת במקביל לקיצוץ חצי מיליון משרות במגזר הציבורי כחלק מרצונו לצמצם את השירות הציבורי.

מנגד, מקרון הצעיר והכריזמטי ובנקאי לשעבר, זוכה בתמיכה הולכת וגוברת ועשוי להעפיל לסיבוב המכריע מול פיון אם מועמדים מהצד השמאלי של המפה, כמו מונטבור או המון, ייצגו את המפלגה הסוציאליסטית. השניים סולקו מהממשלה של ואלס ב-2014, אחרי שביקרו את המדיניות הכלכלית שלה. סקר משבוע שעבר הראה כי ואלס צפוי לנצח, עם 37% תמיכה בסיבוב הראשון, אך המון הרשים בשורת עימותים ששודרו בטלוויזיה, ובמהלכם הציע להעניק תשלום חודשי בסיסי לכל האזרחים.

(עדכון ראשון: 11:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully