וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד לנשיאות צרפת מסתבך: תיחקר העסקת אשתו בתור יועצת שלו

25.1.2017 / 20:16

התביעה במדינה פתחה בחקירה בעקבות הדיווח שלפיו ראש הממשלה לשעבר פיון העסיק את אשתו, שקיבלה מאות אלפי אירו מכספי ציבור - מבלי שהופיעה לעבודה. הפרשה עלולה לפגוע בסיכויי הניצחון של המועמד המוביל

עריכה: שמרית גולדשטיין

התביעה בצרפת הודיעה היום (רביעי) כי פתחה בחקירה בעקבות הדיווח שלפיו אשתו של המועמד המוביל לנשיאות קיבלה משכורת כששימשה יועצת פרלמנטרית שלו, על אף שהיא מעולם לא הגיעה לעבודה. פרנסואה פיון, מועמד הימין-מרכז בבחירות וראש הממשלה לשעבר, זעם על הפרסום בשבועון הסאטירי "לה קנאר אנשנה", אולם התביעה הכלכלית בפריז חוקרת אם נעשה שימוש לרעה בכספי ציבור. פתיחת החקירה היא צעד ראשון בהליך המשפטי ואין משמעותה כי פיון או רעייתו יועמדו לדין או אפילו יהיו תחת חקירה רשמית.

על פי התחקיר, פנלופה פיון קיבלה בין השנים 1998 ו-2007 שכר בסך כולל של כ-500 אלף אירו בשל עבודתה כיועצת פרלמנטרית לבן זוגה וכעובדת כתב עת ספרותי בבעלות מקורבו של פיון – אולם גורמים שעבדו בבניין הפרלמנט ובכתב העת, Revue Des Deux Mondes, באותם השנים טענו כי מעולם לא ראו אותה שם. אין זה מנוגד לחוק בצרפת להעסיק בני משפחה בלשכה, אולם הטענות על כך שמי שעשויה להפוך לרעיית הנשיא קיבלה משכורת מהקופה הציבורית מבלי לעבוד עוררו זעם בכל הקשת הפוליטית.

פרנסואה פיון ורעייתו פנלופה, פריז, 18 בנובמבר 2016. רויטרס
לא בטוח שהם בעצם ייחקרו. פיון ורעייתו/רויטרס

מטה פיון לא הכחיש את עובדות התחקיר, שלווה בתלושי משכורת שקיבלה רעיית המועמד, אולם בהודעה רשמית הבהירו כי פנלופה בהחלט הגיעה לעבודה משך כל אותה תקופה. פיון עצמו ניצל ביקור במריניאק, פרבר של העיר הדרומית בורדו, על מנת להשיב לטענות. "אני רואה ששלב הקמפיין המסריח יצא לדרך". קרא, "לא אגיב, כי אין על מה להגיב".

פיון הוסיף: "אני פשוט רוצה להגיד שאני מזועזע מהבוז ומהמיזוגניה של המאמר הזה. בגלל שזו בת הזוג שלי, אין לה זכות לעבוד?". לטענתו, "דמיינו לרגע שפוליטיקאי יגיד לאישה, כמו שעושה המאמר הזה, שהיא לא יודעת לעשות דבר מלבד להכין ריבה. הפמיניסטיות היו מייללות".

לפי הסקרים, פיון צפוי לנצח בסיבוב הראשון בבחירות באפריל ולהתמודד מול מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן. עם זאת, ייתכן שהפרשה תחזק את המועמד העצמאי ושר הכלכלה לשעבר עמנואל מקרון. גם הסוציאליסטים, שצפויים להפסיד כבר בסיבוב הראשון ולנחול תבוסה, מקווים לשפר עמדות. ראש הממשלה לשעבר מנואל ואלס, המועמד המוביל לייצוג המפלגה, הפציר בפיון להגיב בנושא. מנגד, לה פן נותרה דוממה ואמרה כי היא אינה מעוניינת להתייחס לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully