וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ציוצים על דאעש: הוסרה חסינותה של לה פן בפרלמנט האירופי

המחוקקים הצביעו ברוב קולות על המהלך שיאפשר את העמדתה לדין של מועמדת הימין הקיצוני בבחירות בצרפת. זאת אחרי שפרסמה בטוויטר תמונות זוועה של הארגון. תחת נסיבות מסוימות, העונש על העבירה עלול לגרור שלוש שנות מאסר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הפרלמנט האירופי אישר היום (חמישי) את הסרת חסינותה של המועמדת לנשיאות צרפת מארין לה פן בעקבות פרסום תמונות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בטוויטר. מנהיגת הימין הקיצוני, שצפויה לנצח בסיבוב הראשון בבחירות בחודש הבא אבל להפסיד בסיבוב המכריע במאי, נמצאת תחת חקירה בצרפת אחרי שהעלתה לחשבונה בדצמבר 2015 שלוש תמונות שמתעדות הוצאות להורג, כולל את עריפת ראשו של העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי.

ההצבעה היום, שאושרה ברוב קולות, הייתה המשכה של החלטת ועדת המשפטים של הפרלמנט האירופי מיום שלישי. חסינותה של לה פן מנעה את העמדתה לדין על פרסום תמונות אלימות. תחת נסיבות מסוימות, העבירה עלולה לגרור עונש של שלוש שנות מאסר וקנס של 75 אלף אירו.

סדרת הציוצים השנויה במחלוקת פורסמה אחרי שעיתונאי השווה בין מפלגתה לארגון "המדינה האסלאמית", חודש אחרי מתקפת הטרור הקטלנית בפריז שעליה קיבל דאעש אחריות. בשלוש התמונות הקשות שהעלתה לה פן היא כתבה: "זה דאעש".

ההחלטה היום אינו קשורה לחקירה אחרת המתנהלת נגד גורמים במפלתה של לה פן, שלכאורה קיבלו כספים פרלמנטריים בניגוד לחוק. המועמדת לנשיאות סירבה להגיע לתשאול במשטרה בנושא והיא טוענת כי ההאשמות נגדה הן חלק ממזימה לפגוע בקמפיין הבחירות שלה.

לקריאה נוספת בנושא
לה פן סירבה לפגוש את המופתי של לבנון: "לא אכסה את עצמי"
לה פן מסתבכת: משטרת צרפת פשטה על מטה מפלגתה

אחד הציוצים של לה פן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully