וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לה פן מסתבכת: משטרת צרפת פשטה על מטה מפלגתה

20.2.2017 / 21:00

המשטרה ערכה חיפושים במטה החזית הלאומית במסגרת חקירת השימוש שעשתה מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות בכספי האיחוד. לפי בריסל, היא העבירה אותם לאנשי מפלגתה. "מדובר במבצע של התקשורת שמטרתה לפגוע בקמפיין", נמסר ממפלגתה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

משטרת צרפת פשטה היום (שני) על מטה מפלגת החזית הלאומית של מארין לה פן, במסגרת החקירה סביב העברת כספים של האיחוד האירופי לעוזריה הפרלמנטריים. בהודעת מפלגת הימין הקיצוני נמסר כי "נראה שזה מבצע של התקשורת, שמטרתה להפריע לקמפיין הבחירות לנשיאות". הפרלמנט האירופי טוען כי לה פן העבירה במהלך 2011 ו-2012 כספים של האיחוד לחברי מפלגה, דבר הנוגד את התקנות שלפיהן התקציב הפרלמנטרי מיועד רק לעוזריהם של חברי הפרלמנט האירופי.

לה פן מובילה בסקרים לקראת הסיבוב הראשון שיתקיים בסוף אפריל, אולם היא צפויה להפסיד בפער ניכר בסיבוב השני והמכריע בתחילת מאי. המועמד המוביל עד לא מכבר לניצחון בסיבוב השני, פרנסואה פיון השמרן, הסתבך אף הוא בפרשה של שימוש לרעה בכספי ציבור. הרשויות חוקרות אם העסיק את אשתו כיועצת פרלמנטרית ואת בניו כעורכי דינו בלי שעשו בפועל את עבודתם.

בעקבות הסתבכותו של פיון, המסרב לפרוש מהמרוץ על אף שלפי הסקרים רוב הציבור היה מעוניין בכך, הפך המועמד העצמאי עמנואל מקרון למנצח הצפוי. לפי הסקרים, הוא אמנם יסיים אחרי לה פן בסיבוב הראשון, אולם יגבר עליה בפער ניכר בסיבוב השני.

לקריאה נוספת על הבחירות בצרפת
מתכוננת לנשיאות צרפת? לה פן בביקור מדיני ראשון – בלבנון
צרפת מזהירה את רוסיה: אל תתערבו לנו בבחירות לנשיאות
יריביו נפלו כמו זבובים, וטירון חסר ניסיון בדרך לכבוש את האליזה

מארין לה פן במסיבת עיתונאים, לבנון. פברואר 2017. רויטרס
צפויה להפסיד בסיבוב השני. לה פן בלבנון, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully