וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לה פן סירבה לפגוש את המופתי של לבנון: "לא אכסה את עצמי"

21.2.2017 / 11:20

מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת הבקרת במדינה הודיעה כי לא תפגוש את איש הדת מאחר שהתבקשה ללבוש כיסוי ראש. בלשכתו של המופתי טוענים כי היא עודכנה בכך עוד בטרם נקבעה הפגישה

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת מארין לה פן ביטלה היום (שלישי) מפגש מתוכנן עם המופתי של לבנון אחרי שסירבה כסות את ראשה במהלך הדיון. "אתם יכולים להגיד למופתי שאני מכבדת אותו, אך לא אכסה את עצמי", אמרה מנהיגת מפלגת החזית הלאומית לכתבים. מלשכתו של המופתי נמסר כי עוזריה של לה פן עודכנו בבקשה על כך שתלבש כיסוי ראש בטרם נקבעה הפגישה.

"פגשתי את המופתי של אל-אזהאר, הסמכות הסונית העליונה ביותר ולא הייתה דרישה כזאת, אבל זה לא משנה", אמרה לה פן, בהתייחסותה למפגש שקיימה עם איש הדת בקהיר ב-2015. מועמדת הימין הקיצוני נפגשה היום עם הפטריארך המארוני בשארה א-ראעי ועם פוליטיקאים נוצרים אחרים.

לה פן החלה אתמול בביקורה בלבנון במטרה לחזק את תדמיתה כמועמדת לנשיאות. לפי הסקרים, היא צפויה לנצח בסיבוב הראשון בסוף אפריל, אולם להפסיד בפער ניכר בסיבוב השני והמכריע שיתקיים בתחילת מאי בין שני המועמדים שיסיימו במקומות הראשונים בסיבוב הראשון. המועד המוביל עתה הוא שר האוצר לשעבר עמנואל מקרון, המתחרה מטעם מפלגת מרכז חדשה ומנצל את הפילוג במפלגה הסוציאליסטית השלטת ואת ההקצנה בימין כדי לגרוף קולות.

לקריאה נוספת בנושא
לה פן מסתבכת: משטרת צרפת פשטה על מטה מפלגתה
מתכוננת לנשיאות צרפת? לה פן בביקור מדיני ראשון – בלבנון

הפטריארך של לבנון בפגישה עם מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מארין לה פן, 21 בפברואר 2017. רויטרס
סיור בחירות. לה פן עם הפטריארך של לבנון, היום/רויטרס

אתמול נפגשה לה פן עם נשיא לבנון מישל עאון ודנה ועמו במשבר הפליטים הסורי ובאמצעים למאבק באסלאם הקיצוני. "שוחחנו על החשש המשותף בנוגע למשבר הפליטים, שהפך למעמסה כבדה מאוד על לבנון", אמרה לה פן במסיבת עיתונאים מחוץ לארמון הנשיאות בבעבדא, והוסיפה כי זרם הפליטים מסוריה השכנה "מעמיס קשיים לא פשוטים, אולם לבנון האמיצה והנדיבה מתמודדת עמם". היא ציינה את "ההיסטוריה המשותפת" של שתי המדינות, שעל בסיסה יש להתאחד, לדבריה, במאבק נגד הטרור.

אזרחים לבנונים רבים נמלטו לצרפת, ששלטה בלבנון מ-1920 ועד 1944, במהלך מלחמת האזרחים בשנות ה-70 וה-80. רבים מהם התאזרחו במדינה, וגורם לבנוני טען כי הביקור החריג עשוי להיות ניסיון לזכות בקולותיהם בבחירות הקרובות. בחודש שעבר גם מקרון ביקר במדינה, שנשיאה, כמו גם ראש הממשלה שלה סעד חרירי, חיו בצרפת ושומרים על קשרים קרובים עם המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully