וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוברים הקולות לסילוק מועמד הימין בצרפת: "אני מותקף מכל כיוון"

פרנסואה פיון אמר כי הוא לא פורש, אולם השמיע נכונות לדון עם בכירי המפלגה החוששים ממפלה בבחירות בעקבות החקירה המתנהלת נגדו. "אני לא אוטיסט, אך התכנית שלי היא היחידה שיכולה לשקם את המדינה". מחליפו האפשרי ימסור מחר הצהרה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

פרנסואה פיון, המועמד השמרני לנשיאות צרפת, אמר הערב (ראשון) כי הוא לא פורש מהמרוץ חרף חקירת השחיתות נגדו, אולם הוא הותיר את הדלת פתוחה לדיונים עם בכירי מפלגתו החוששים ממפלה בבחירות. בינתיים, ראש הממשלה לשעבר אלן ז'ופה, שהפסיד לו בפריימריז בנובמבר ועתה מוזכר שוב כמי שיחליפו ברגע האחרון, הודיע כי ימסור מחר בבוקר הצהרה.

בריאיון לערוץ "צרפת 2", נשאל פיון אם הוא פורש. "התשובה היא לא", אמר ראש הממשלה לשעבר, שלפני התפוצצות הפרשה היה המועמד המוביל. "אני לא רואה סיבה לכך". עם זאת, פיון הוסיף כי הוא פתוח לדיונים. "אני לא אוטיסט. אני רצה לשכנע את עמיתיי כי התכנית שלי היא היחידה שיכולה לשקם את המדינה".

מחר יתכנסו מנהיגי המפלגה הרפובליקאית השמרנית כדי לדון במשבר לקראת 17 במרץ, המועד הסופי שבו על כל המועמדים לקבל תמיכה רשמית מלפחות 500 נציגים נבחרים. כמה בכירים במפלגה צפויים למסור הצהרה שבה הם קוראים לז'ופה להחליף את פיון.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח בצרפת: פשיטה על ביתו של מועמד הימין בבחירות
מועמד הימין בצרפת: "החקירה נגדי היא התנקשות פוליטית - לא אפרוש"

עצרת תמיכה בפריז במועמד השמרני לנשיאות צרפת פרנסואה פיון, 5 במרץ 2017. רויטרס
פיון ורעייתו פנלופה בעצרת בפריז/רויטרס
עצרת תמיכה בפריז במועמד השמרני לנשיאות צרפת פרנסואה פיון, 5 במרץ 2017. רויטרס
עצרת תמיכה בפריז במועמד השמרני לנשיאות צרפת פרנסואה פיון, 5 במרץ 2017/רויטרס

בסקר חדש שפורסם היום הוא קיבל 17% בלבד מהקולות, תוצאה שעמה לא יעפיל מהסיבוב הראשון שיתקיים בסוף החודש הבא לסיבוב המכריע בתחילת מאי. עם זאת, במקרה שז'ופה יתמודד במקומו, הוא ידחק את מועמד המרכז עמנואל מקרון ויעפיל יחד עם מארין לה פן לסיבוב שני. שם ז'ופה צפוי לגבור בקלות על מועמדת הימין הקיצוני.

במהלך היום נשא פיון נאום לוחמני בפני עשרות אלפי מתומכיו בפריז. "אני אמשיך לומר לעמיתיי כי הבחירה בידיהם, וגם לא בידיהם", אמר פיון במהלך נאום שנמשך כחצי שעה ובה תקף את הנשיא הסוציאליסטי היוצא פרנסואה הולנד, את לה פן ואת מקרון. "מאחר שהבחירה היא שלכם, של הקולות שלכם". לדבריו, הוא "מותקף מכל הכיוונים ואני חייב להקשיב לכם, להקשיב לקהל הענק שדוחף אותי קדימה, אבל אני צריך לשמוע את הקולות של אלו שמטילים בי ספק".

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully