וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועל נהרג באתר בנייה בגני תקווה לאחר שקורה שניתקה מעגורן פגעה בראשו

6.3.2017 / 12:50

מותו של הפועל, תושב בת ים בן 56, נקבע בזירה. הוא התשיעי שנהרג באתרי בנייה בשנת 2017. אתמול פרסם משרד העבודה והרווחה כי בשנה החולפת נהרגו 30 פועלים, אולם בפועל המספר עומד על 48

צילום: אור רביד באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, סרטוני גולשים. עריכה: שניר דבוש

פועל באתר בנייה בגני תקווה נהרג היום (שני) לאחר שנפגע בראשו מקורה שנפלה מעגורן. ההרוג, תושב בת ים בן 56, הוא הפועל התשיעי שנהרג באתרי בנייה מתחילת השנה.

התאונה אירעה באתר בנייה ברחוב דרך המלך ביישוב. פרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום קבעו את מותו בזירה. "כשהגענו לאתר בנייה ראינו בקומה השנייה פועל בשנות ה-40 לחייו מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה", סיפרה פרמדיק מד"א שי אלגבסי. "הוא סבל מחבלת ראש קשה. ביצענו בו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו".

משרד העבודה והרווחה ציין בספר תכניות העבודה של משרדי הממשלה, שפורסם אתמול, את מספר ההרוגים בתאונות בענף הבניין. כך, כתב, נהרגו בשנה החולפת 30 בני אדם - אולם בפועל המספר עומד על 48 איש. לא ברור מדוע הפחית המשרד במספר ההרוגים בענף, ובאותה נשימה הציב לעצמו לרדת בחמישה הרוגים מדי שנה, כך שבשנת 2017 צופים 25 הרוגים ובשנה לאחר מכן 20 הרוגים – כשהוא לא נוקב את מספר ההרוגים המדויק נכון לשנה החולפת.

לקריאה נוספת:
ארבעה פצועים בקריסת מנוף בבת ים; המפעיל נפגע באורח קשה
מנופאי שביקש הפסקה: "המנהל תקף אותי עם אלת בייסבול"
קריסה שנייה תוך פחות משבוע: זרוע מנוף התמוטטה בנמל אשדוד

אתר הבנייה בו קורה נפל על פועל, גני תקווה. 6 במרץ 2017. מד"א
ההרוג התשיעי מתחילת השנה. זירת התאונה באתר הבנייה בגני תקווה, היום/מד"א

במסגרת יעדי המשרד, עומד קידום הבטיחות והבריאות התעסוקתית בענפים עתירי סיכון. בין היתר, הציבו במשרד את אישור הצו להגברת האכיפה בבטיחות בעבודה והקמת מערך לטיפול בעיצומים כספיים; אכיפה מוגברת של נושאי בטיחות באתרי בנייה; קידום בריאות עובדים החשופים לגורמי סיכון כימיים במפעלים וביצוע הכשרות ייעודיות למנהלי עבודה בבנייה.

ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה וממובילי המאבק בתאונות עבודה, אמר כי ההרוגים נותרים שקופים. "אנו, הארגונים החברתיים, עוקבים באופן וולונטרי אחרי תאונות העבודה וההרוגים בענף הבנייה בישראל כולל מעקב אחרי הפצועים בבתי החולים, שלעתים אף מתים בדממה שבועות אחרי שאושפזו. בשנת 2016 לא הצלחנו להציל את פועלי הבניין שצנחו אל מותם מבנייני היוקרה, אך דאגנו שלא ימותו בדממה ופעלנו לתיעוד שמותיהם ותיעוד שמות הקבלנים שאצלם מצאו הפועלים את מותם. תאונות העבודה אינן גזרות גורל ולמעשה המדינה הפקירה את פועלי הבניין השקופים שקולם לא נשמע".

עוד באותו נושא

הפקחים לא באים, הדוח לא מיושם: משרד הכלכלה מזלזל בבטיחות העובדים

לכתבה המלאה
משרד העבודה דיווח על 30 הרוגים באתרי בנייה ב-2016, כשנהרגו 48. הקואליציה למאבק בתאונות הבניין, מערכת וואלה! NEWS
משרד העבודה דיווח על 30 הרוגים באתרי בנייה ב-2016, כשנהרגו 48/מערכת וואלה! NEWS, הקואליציה למאבק בתאונות הבניין

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה לנתונים: "לצד היותו של מנהל הבטיחות הרגולטור המרכזי לעניין בטיחות ובריאות העובדים, הרי שישנן תאונות החורגות מתחום סמכותו. כך למשל, במהלך שנת 2016, נפטרו עובדים כתוצאה מאירועים לבביים, קריסת מבנה ותאונות דרכים בשטח מקום העבודה. מאחר שקרו במהלך העבודה, קיימת חשיבות ציבורית במנייתם עם כלל מקרי המוות במקום העבודה אולם מדובר במקרים מצערים שאינם נכללים במישרין תחת מוטת השליטה והאחריות של המנהל, אלא תחת רגולטורים אחרים הרלוונטיים לבטיחות מבנים, בטיחות תעבורתית וכדומה.

"באשר ליעד של מספר ההרוגים לשנת העבודה 2017, הרי שהוא מבוסס על צפי הכולל ממוצע רב שנתי של הרוגים משנים קודמות וצפי לירידה של כ-20% בשנה הנוכחית, הודות לכניסתם של מכפילי כוח למערך האכיפה של המנהל לרבות עיצומים כספיים, שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully