וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנופאי שביקש הפסקה: "המנהל תקף אותי עם אלת בייסבול"

22.2.2017 / 17:00

על רקע מחאת המנופאים, סירב העובד לקיצור הפסקתו והודיע למנהלו כי יגיש תלונה אם יעסיק מנופאי מחליף ללא רישיון. על פי החשד, המנהל תקף את המנופאי עם האלה ושבר את ידו. כעת העובד תובע 2.5 מיליון שקל. חברת הקבלן: "לא היה ולא נברא"

עריכה: שמרית גולדשטיין

תביעה על סך 2.5 מיליון שקל הוגשה הבוקר (שלישי) נגד מנהל עבודה באתר בנייה בחיפה, שנעצר השבוע בחשד שתקף מנופאי שאיים להתלונן במשטרה אם יעסיק עובדים ללא רישיון. לטענתו של ליאוניד גונקין, מעסיקו איים עליו, תקף אותו באמצעות אלת בייסבול והביא לשבר בידו וחבלות בפניו יחד עם שני אנשים נוספים. מנגד, הקבלן אבו עייאש הגיש תלונה במשטרה נגד גנקין, בטענה שנהג כלפי מנהליו באלימות. כל המעורבים בפרשה נעצרו על ידי המשטרה.

"כשקראו לי לחזור מההפסקה מוקדם, סירבתי", סיפר גנקין. "המעסיק שלי קרא לי לרדת מהמנוף ואמרתי לו שאני הולך הביתה ואם יגיע מנופאי מחליף ללא רישיון - אתלונן במשטרה". לדברי חברו לעבודה של גנקין, המנהל חזר למשרד בליווי שני אנשים נוספים, שהכו את גנקין. "הרבה פעמים בזמן שאנחנו בהפסקה אחרי עבודה קשה, הפועלים מבקשים לסיים אותה לפני הזמן. ליאוניד לא הסכים לחזור, אז אמרו לו 'קח את הדברים שלך ולך הביתה'", שיחזר.

לאחר שהותקף לכאורה, נלקח גנקין למיון, שם הגיעו שוטרים לגבות ממנו עדות. "זה אירוע חמור מאוד. בסך הכל אדם שרוצה הפסקה מלאה, מפטרים אותו ומרביצים לו מפני שהתריע מהעסקת מנופאים ללא רישיון", טען חברו. "צריכים להסדיר את הענף הפרוץ הזה. איך מגיעים למצב שמנופאי מפחד לרדת להפסקה?".

עוד בוואלה! NEWS:
האזינו להקלטה: כך מזייפים עשרות מפעילי מנופים רישיונות עבודה
המנופאים זועמים: "מנהלי האתר שקרס בבת ים הם מחבלים"
בצל המחאה: עשרות מנופאים לא קיבלו את שכרם מחברות כוח האדם

בנייה בפתח תקווה, יולי 2016. ראובן קסטרו
"חייבים להסדיר את הענף הפרוץ הזה"/ראובן קסטרו

במהלך חודש האחרון החלה מחאת המנופאים, לאחר התפטרותם של כ-250 עובדים במחאה על אי הסדרת תנאי העסקתם. אתמול הודיעה ההסתדרות על שביתת אזהרה של מאות מנופאים ביום חמישי הקרוב, עקב אי הגעה להסדרה בנושא יחד עם התאחדות בוני הארץ. לפני שלושה שבועות, פורסם בוואלה! NEWS על תופעת זיוף הרשיונות בקרב אלפי פועלים, המועסקים באופן בלתי חוקי.

עו"ד ישראל אסל המתמחה בנזיקי גוף ומצוי בקשר עם משפחתו של גנקין, אמר: "אירוע זה לא יעבור בשתיקה. עצם זה שגם חצי שעה לאכול לא מוכנים לתת לו, מלמד עד כמה חשוב תפקיד העגורנאי באתר, כי ברגע שהוא יושב ואוכל העגורן מושבת". עוד ציין כי "מלבד זאת, ישנה תופעה של העסקת מנופאים עם רישיון מזויף שאינם בעלי מקצוע, הם לא מכירים את כללי הבטיחות ולמרות זאת נכנסו לשוק עם הרישיונות המזויפים, מורידים את המחיר לשעה והורסים את הענף".

עו"ד חוסיין אבו עייאש, המייצג את הקבלן, טען מנגד כי "התקיפה לא הייתה ולא נבראה. המנופאי הוא זה שתקף את מנהל העבודה שלנו, וככל הנראה הגיע שתוי לעבודה. עשו לו בדיקות בבית החולים ואנו מחכים לתוצאות". לדבריו, עדים שנכחו במקום סיפרו כי הוא התפרע בעגורן ללא סיבה וכשמנהל העבודה ביקש ממנו לרדת, לא הסכים. "יש שיחה מוקלטת בין השניים בה המנהל מבקש מגנקין לרדת מהעגורן", אמר אבו עייאש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully