וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנופאים זועמים: "מנהלי האתר שקרס בבת ים הם מחבלים"

14.2.2017 / 14:47

בזירה שבה קרס אתמול מנוף והביא לפציעתו הקשה של המפעיל ולפגיעה בעוד שלושה אנשים, התכנסו סקרנים ואנשי מקצוע. "למנוף הזה אין יסודות בכלל, למה הוא מחובר? מישהו פה צריך לשלם מחיר כבד - כי זה מחדל"

צילום: אור רביד באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, סרטוני גולשים. עריכה: שניר דבוש

יממה לאחר קריסת המנוף בבת ים, שבה נפצע מנופאי באורח קשה ושלושה עוברי אורח נפצעו קל, עשרות תושבים ממשיכים להגיע אל אתר הקריסה בניסיון לאמוד את גודל האסון. בין עשרות הסקרנים שהגיעו היום (שלישי) לאתר הבנייה, גם ניתן להבחין גם במפעילי מנוף ופועלי בניין שעשו את דרכם עד לזירת הקריסה כדי לנסות להבין איך אירעה התאונה. "המנהלים של האתר הזה מחבלים. אין מילה אחת לתאר אותם", אמרה לוואלה! NEWS ולרי שמוטקין, מנופאי מאשדוד שעשה את דרכו את אל אתר הבנייה שבו הוא עובד בצפון הארץ.

"בתור אחד שעלה עשרות פעמים על מנופים ועגורנים, נפילת המנוף נגרמה בגלל שהוא עמד על האדמה ולא היה מחובר או קשור לכלום. אחרי זה מתפלאים שמנופאים נופלים", אמר. "בנס המנופאי לא שילם בחייו. הוא נפל מגובה של יותר מ-60 מטרים ובגלל שנבלם בגדר הבניין ממול ולא פגע ישירות בכביש הוא היום בחיים. זה נס. אתה מבין למה אנחנו שובתים? משחקים פה בחיי אדם".

עוד בנושא:
הפשע השקוף: המשטרה לא ממצה את הדין עם האחראים לתאונות עבודה
מחדל קריסת המנוף בבת ים: שלושה שוחררו למעצר בית, האתר נסגר
ארבעה פצועים בקריסת מנוף בבת ים; המפעיל נפגע באורח קשה

אתר הבנייה בו התרסק עגורן אל הרחוב וגרם לפציעתם של 4 בני אדם אמש ברחוב הנביאים בבת ים, 14 בפברואר 2017. אור רביד באמצעות הסמארטפון של וואווי, אור רביד
"הגעתי לראות את הזיה הזאת. כזאת חאפריות לא ראיתי הרבה זמן". המנוף המנותק/אור רביד, אור רביד באמצעות הסמארטפון של וואווי

עובד בניין מאתר בנייה קרוב הביע גם הוא את זעמו על מנהלי הפרויקט. "הגעתי לראות את ההזיה הזאת", הסביר. "בחיי הרמתי עשרות מנופים, כאלה חוסר אחריות וחאפריות - הרבה זמן לא ראיתי. למנוף הזה אין יסודות בכלל, מה זו יציקת הבטון שאליה הוא מחובר? זה יחזיק את המשקל הכבד של הכלי? זה יתן יציבה וביטחון לעשות את עבודתו של המנופאי? מישהו פה צריך לשלם מחיר כבד, כי זה מחדל".

"הכביש היה סואן. לחשוב שאם היו בבניין ממול כמה שכנים בתוך המכוניות שלהם, היום היית רץ בין הלוויות", אמר אברהם לוי, תושב העיר, שהגיע לזירה. אמנם במהלך הלילה פונו שברי המנוף השבוע מהכביש, אך חלק מהשרידים עדיין נמצאים ברחוב הנביאים. "פחד אלוהים לצאת מהבניין", אמרה מיכל ברכה, שגרה באחד הבניינים ברחוב. "שלא נדבר על החניון, שהתמלא במי גשמים שלא מפסיקים לזרום אל החניון מבקע שנוצר עקב פגיעת המנוף בקרקע. מקווה שלא ישכחו אותנו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
החנייה בסמוך לאתר הבנייה בו עמד העגורן שהתרסק אל רחוב הנביאים בבת ים, 14 בפברואר 2017. אור רביד באמצעות הסמארטפון של וואווי, אור רביד
שברי המנוף בקעו את המדרכה ואת תקרת החניון/אור רביד, אור רביד באמצעות הסמארטפון של וואווי

באירוע נפצעו ארבעה בני אדם - מפעיל המנוף, כבן 30, נפגע קשה, ושלושה נוספים נפצעו באורח בינוני וקל. השלושה שוחררו הבוקר מבית החולים וולפסון שבחולון, ואילו מפעיל המנוף נותר מאושפז. העבודות התבצעו בפרויקט של חברת "מבנים ונתיבים", ומשרד העבודה חוקר אם העגורן שקרס מגובה 64 מטר פעל ללא אישורים כמו כן, האתר נסגר ליומיים בהוראת משרד הכלכלה והתעשייה. חקירת המקרה נמשכת במשטרה.

קריסת המנוף אירעה ברקע מחאתם של מנופאים על שינוי בתנאי העסקתם ושכרם הנמוך. לפני כשלושה שבועות הודיעו 240 מנופאים על התפטרותם. גורמים בענף הבנייה התריעו כי בעקבות ההתפטרות תתקיים החלפה של המנופאים במאות מנופאים ברישיון מזויף. מלבד ההתפטרות ההמונית, עשרות נוספים לקחו ימי חופשה ומחלה כחלק ממאבק העובדים להשגת תנאי עבודה טובים יותר.

אתר הבנייה בו התרסק עגורן אל הרחוב וגרם לפציעתם של 4 בני אדם אמש ברחוב הנביאים בבת ים, 14 בפברואר 2017. אור רביד באמצעות הסמארטפון של וואווי, אור רביד
אתר הבנייה בו התרסק עגורן אל הרחוב וגרם לפציעתם של 4 בני אדם אמש ברחוב הנביאים בבת ים, 14 בפברואר 2017/אור רביד, אור רביד באמצעות הסמארטפון של וואווי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully