וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית שיגרה ארבעה טילים למרחק של 1,000 קילומטרים

שלושה מהטילים הבליסטיים, שכנראה לא היו בין-יבשתיים, נפלו במים הכלכליים של יפן, במרחק של 300 קילומטרים מחופיה הצפון-מערביים של המדינה. ראש ממשלת יפן אבה גינה בתקיפות את השיגור, שהגיע בתגובה לתרגילים שעורכות וושינגטון וסיאול באזור

צילום: רויטרס

(שיגור טיל בליסטי לטווח בינוני שערכה קוריאה הצפונית בחודש שעבר)

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (שני) ארבעה טילים בליסטיים לעבר חלקו הצפוני-מערבי של ים יפן, ועוררה את זעמן של סיאול וטוקיו. השיגור בא ימים לאחר שפיונגיאנג הבטיחה תגובה הולמת על התרגילים שעורכות ארצות הברית וקוריאה הדרומית באזור, שאותן היא רואה כאימוני מלחמה. צבא קוריאה הדרומית מסר כי הטילים ככל הנראה לא היו בין-יבשתיים, כאלה שיכולים להגיע עד לארצות הברית. הם טסו כאלף קילומטרים והגיעו לרום של 260 קילומטרים.

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, הודיע כי ארצו זיהתה ארבעה טילים ששוגרו וכי שלושה מהם נחתו בשטח המים הכלכליים של ארצו. שר ההגנה של יפן, טומומי אינאדה, הודיע בהמשך כי הטילים שנפלו במימי ארצו אותרו במרחק של כ-300 קילומטרים מחופיה הצפון-מערביים של המדינה. אבה מסר "גינוי תקיף" לשיגור ובשיחה עם עיתונאים מחוץ למעונו אמר כי "שיגורי הטילים הבליסטיים שעורכת לאחרונה קוריאה הצפונית ממחישים בבירור כי נשקף ממנה איום חדש".

על פי הודעת מטה הצבא בסיאול הטילים שוגרו משטח מחוז טונגצ'אנג-רי, המקום שבו נמצא בסיס טילים שממנו שוגר בשנה שעברה טיל ארוך טווח שנשא לוויין לחלל. השיגור אשתקד זכה לגינוי מצד האו"ם בשל הפרת החלטת מועצת הביטחון שאסרה על שימוש בטכנולוגיית טילים מצדה של פיונגיאנג. כאמור, מועד השיגור הנוכחי מגיע ברקע אימונים משותפים שעורך צבא קוריאה הדרומית יחד עם צבא ארצות הברית. צבא ארצות הברית אישר במהלך הלילה כי זוהה שיגור מתחומיה של קוריאה הצפונית, אך זה לא היווה איום בשום שלב על שטחה. גורמי ממשל ששוחחו עם סוכנות הידיעות "רויטרס" אמרו כי ארצם שותפה להערכותיה של סיאול כי לא מדובר בטילים מדגם בין-יבשתי.

עוד בוואלה! NEWS:
"משרד המשפטים התעלם מבקשת ה-FBI לשלול את טענות טראמפ נגד אובמה"
לאן משרד הרווחה והעבודה העלים 18 פועלים שנהרגו באתרי בנייה?
ארבעה שוטרים חשודים בעבירות מין בעובדת ניקיון בתחנה במחוז ירושלים

שיגור טיל בליסטי של קוריאה הצפונית, 12 בפברואר 2017. רויטרס
"איום חדש". תיעוד שיגור הטיל בחודש שעבר/רויטרס

שלשום דיווח העיתון "ניו יורק טיימס" כי ארצות הברית בתקופת כהונתו של ברק אובמה כנשיא החלה במאמצים לשבש את תכנית הטילים של פיונגיאנג באמצעות לוחמת סייבר. על פי הדיווח, התכנית החלה לפני כשלוש שנים וזמן קצר לאחר מכן החלו טילים ששיגרה המדינה המבודדת להתפוצץ, לסטות ממסלולם או להתרסק בים. שליט המדינה קים ג'ונג און, כך דווח, הורה לחקור בשנה שעברה את האפשרות כי קיימת חבלה מכוונת במאמציה של ארצו בתחום הבליסטי.

בחודש שעבר ערכה קוריאה הצפונית שיגור של טיל בליסטי לטווח בינוני. הטיל, שעל פי הערכות צבא הדרום היה מדגם "רודונג", טס למרחק של כ-500 קילומטרים ולרום של כ-550 קילומטרים אך נחת בים המזרחי, הגובל ביפן. הערכה אחרת בצבא הייתה כי מדובר בטיל מסוג חדש לטווח קצר.

את השיגור בפברואר הכתיר קים כהצלחה והודיע שמדובר ב"טיל אסטרטגי חדש" מדגם "פוקגוקסונג-2" שמופעל באמצעות דלק מוצק במקום נוזלי וכך מגיע לטווח גדול יותר ודורש פחות הכנות לשיגור. קים הודיע עוד כי הטיל החדש "מחזק את כוחה העצום" של ארצו. על אף הכרזותיו מומחים מטילים ספק בכך שהמדינה המבודדת טרם הצליחה לפתח את הטכנולוגיה הדרושה למזעור ראש קרב הניתן להרכיב על טיל בליסטי.

קים ג'ונג און שליט קוריאה הצפונית בסיור עם קצינים – פיונגיאנג, 25 באוקטובר 2014. רויטרס
קים ג'ונג און צופה בתרגיל צבאי יחד עם קציני צבאו/רויטרס

השיגור בפברואר היה התשיעי בסדרת ניסויים כושלים בטילים לטווחים בינוניים ומטה. סיאול גינתה את השיגור אז וכינתה אותו "הפגנת כוח" מול מדיניותו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שהושבע פחות מחודש קודם לכן.

מועד השיגור חפף לביקורו של ראש ממשלת יפן אבה בארצות הברית,ויחד עם טראמפ הוא הודעת גינוי משותפת. צבא קוריאה הדרומית הודיע אז כי "הפרובוקציות החוזרות ונשנות מצד קוריאה הצפונית מעידות על האופי הלא רציונלי של משטרו של קים ג'ונג און האחוז טירוף אובססיבי לפיתוח יכולות גרעין ושיגור טילים".

(עדכון ראשון: 1:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully