וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משרד המשפטים התעלם מבקשת ה-FBI לשלול את טענות טראמפ נגד אובמה"

בניו יורק טיימס דווח כי ראש הבולשת פנה למשרד המפקח עליו כדי שיתנער בפומבי מהאשמות של הנשיא כי קודמו צותת לו, מאחר שמדובר בהאשמות שווא שיש להבהירן. עם זאת, במשרד המשפטים לא מסרו הצהרה שכזאת

צילום: רויטרס

ראש הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI), ג'יימס קומי, ביקש ממשרד המשפטים להתנער בגלוי מטענותיו של הנשיא דונלד טראמפ כי ברק אובמה צותת לטלפונים שלו - כך דיווח הערב (ראשון) באתר "ניו יורק טיימס". גורמים אמריקניים בכירים אמרו כי קומי הדגיש כי מדובר בהאשמות שווא וכי יש להבהיר את הנושא, אולם במשרד המשפטים לא הוציאו הודעה שכזאת. דוברים מטעם ה-FBI ומשרד המשפטים סירבו להגיב לדיווח. בהמשך הלילה דיווחו רשת CNN וסוכנות הידיעות "אי-פי" כי גורמים בממשל שביקש לשמור על עילום שמם אישרו שנעשתה פנייה מצד הבולשת הפדרלית למשרד המשפטים.

על פי הדיווח, קומי העביר את הבקשה אתמול, אחרי שטראמפ תקף בחריפות את אובמה בחשבון הטוויטר שלו. ראש ה-FBI פנה אל המשרד האחראי על הבולשת מאחר שאין ראיות התומכות בטענותיו של הנשיא שלפיהן קודמו בתפקיד צותת לו במגדליו שבניו יורק, ומשום שאלו רומזות על כך שה-FBI עבר על החוק. ראש קהיליית המודיעין הקודם, ג'יימס קלאפר, דחה היום אף הוא את הטענות של טראמפ, שככל הנראה התבסס על האתר "ברייברט ניוז", חובב תיאוריות הקוסנפירציה.

לקריאה נוספת:
טראמפ לקונגרס: בדקו אם אובמה צותת לי במהלך הבחירות
ציוץ אחד יותר מדי: המעורבות הרוסית רודפת את נשיאותו של טראמפ
טראמפ תוקף: "אובמה צותת לי – אבל לא מצא כלום. איש רע!"

ברק אובמה ודונלד טראמפ בבית הלבן, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
הסערה לא שוככת. אובמה וטראמפ בבית הלבן, בנובמבר/AP

אתמול נמסר מהבית הלבן כי טראמפ דורש שהחקירה בקונגרס על מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות תבחן אם ממשל אובמה עשה שימוש לרעה בסמכויותיו. ועדת המודיעין בבית הנבחרים מסרה לאחר מכן כי היא אכן תבחן את הסוגיה. "לא נגיב יותר בנושא", מסר דובר הבית הלבן, שון ספייסר.

גורמים בכירים ב-FBI, דווח בניו יורק טיימס, חוששים מכך שמלבד הפגיעה באמינות הבולשת, הטענות שלפיהן בתי משפט אישרו לצותת לגורמים שונים הקשורים לטראמפ יגדילו את הציפיות בציבור לכך שבידיהם ראיות משמעותיות הקושרות בין אנשי הנשיא למאמצי מוסקבה להשפיע על הבחירות.

לפי הגורמים הבכירים שצוטטו בעיתון, אחת הבעיות שבהן נתקל קומי היא העובדה שבמשרד המשפטים יש מעט גורמים פוליטיים שיכולים למסור הצהרות בסוגיה כה רגישה. התובע הכללי, ג'ף סשנז, העומד בראש המשרד, פסל את עצמו מלעסוק בחקירה המתנהלת סביב קשרי הקמפיין של טראמפ לרוסיה לאחר שנחשף כי הוא נפגש עם שגריר רוסיה בזמן קמפיין הבחירות ולא גילה זאת בשימוע שעבר בסנאט.

(עדכון ראשון: 23:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully