וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ תוקף: "אובמה צותת לי – אבל לא מצא כלום. איש רע!"

נשיא ארצות הברית יוצא בהאשמות קשות נגד קודמו בתפקיד, טען כי היה נתון להאזנות במהלך קמפיין הבחירות - ואיים לתבוע אותו. יועצו של אובמה, בן רודס: "אף נשיא לא יכול להורות על האזנות, אלה מגבלות שנועדו להגן מפני אנשים כמוך"

רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טען היום (שבת) שקודמו בתפקיד, ברק אובמה, דאג שיצתתו לשיחות הטלפון שלו במגדלי טראמפ במהלך קמפיין הבחירות. "דבר לא נמצא, זה מקארתיזם!", האשים טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

בן רודס, אחד מיועצו הקרובים של הנשיא אובמה בעת כהונתו, הגיב לדבריו של טראמפ וצייץ כי אף נשיא לא יכול להורות על האזנות. "ההגבלות האלה הוטלו כדי להגן על אזרחים מפני אנשים כמוך", כתב רודס.

לדברי הנשיא, "האם זה חוקי שנשיא מכהן יאזין למועמד לנשיאות לפני הבחירות? שפל חדש!. אני בטוח שעורך דין טוב יכול להפוך את זה לקייס מעולה". בציוץ נוסף שפרסם, כינה טראמפ את אובמה "איש רע או חולני". על דברים אלה ענה רודס: "אף עורך דין לא יכול לעשות את זה, רק שקרן יכול לעשות את זה. האם זה 'נשיאותי' לכנות כך את קודמך בתפקיד?"

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"אווירה של הפחדה": החשש של טראמפ מהדלפות מטלטל את הבית הלבן
רוסיה דוחה בזעם טענות כי השגריר בארה"ב מרגל: "ציד מכשפות"
מבוכה לסגן נשיא ארה"ב: השתמש במייל פרטי כשכיהן כמושל אינדיאנה

נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה והנכנס דונלד טראמפ, וושינגטון. 20 בינואר 2017. GettyImages
ייפגשו שוב בבית המשפט? טראמפ ואובמה/GettyImages

טראמפ לא הציג הוכחות לטענותיו, והסביר כי "בדיוק גילה" את הדברים. הוא השווה את מעשיו של אובמה לנשיא ניקסון, שהודח בעקבות פרשת ווטרגייט שפרצה בעקבות האזנות למטה המפלגה הדמוקרטית במהלך המרוץ לבית הלבן ב-1972.

דבריו של טראמפ מגיעים ברקע הסערה על קשריו לכאורה של הנשיא החדש ושל בכירי ממשלו ומטה הבחירות שלו לממשל הרוסי ולסוכנויות ביון של הקרמלין. בעוד שפגישות עם נציגים זרים אינן בניגוד לחוק, החשש הוא כי הפגישות בין בכירי מטה לטראמפ לגורמים רוסים שימשו כפלטפורמה לשיתוף פעולה חשאי כלשהו. כמו כן, סשנז לא דיווח על הפגישה בשימוע שנערך לו בקונגרס לפני מינויו.

לאחר שאתמול תיאר בהרחבה כיצד גורמים דמוקרטים נפגשו עם נציגים רוסים, כיוון טראמפ את האש לעבר קודמו בתפקיד. דיווחים ספקולטיביים בנוגע לאפשרות שברק אובמה הורה לסוכנות הביטחון הלאומית, NSA, להאזין לטלפון של טראמפ הופיעו ביומיים האחרונים בכלי תקשורת שמרניים, בהם "ברייטבארט", שהיה בניהולו של יועצו האסטרטגי של טראמפ, סטיב בנון.

בהתייחסות לתובע הכללי ג'ף סשנז, שמידע שנחשף על פגישותיו עם השגריר הרוסי בוושינגטון סרגיי קיסליאק עוררו סערה בימים האחרונים. "הפגישה הראשונה של סשנז עם השגריר הרוסי אורגנה על ידי ממשל אובמה", טען טראמפ בטוויטר. הנשיא המכהן המשיך: "מידע חדש: אותו שגריר רוסי שנפגש עם ג'ף סשנז ביקר בבית הלבן של אובמה 22 פעמים, וארבעה פעמים רק בשנה האחרונה".

טראמפ התייחס היום בטוויטר גם להודעתו של ארנולד שוורצנגר - מושל קליפורניה לשעבר מטעם המפלגה הרפובליקנית ואחד ממבקריו החריפים של הנשיא בעת האחרונה - על פרישתו מהנחיית תכנית הריאליטי "המתמחה", שאותה הנחה בעבר טראמפ.

"ארנולד שוורצנגר לא עוזב את 'המתמחה' מרצונו", קבע טראמפ, "הוא פוטר בגלל הרייטינג הגרוע והפתטי שלו, לא בגללי. סיום עצוב לתכנית אדירה". שוורצנגר טען כי נתוני הצפייה בתכנית צנחו בגלל טראמפ.

התובע הכללי ג'ף סשנז מוסר הצהרה במשרד המשפטים בוושינגטון, 2 במרץ 2017. AP
"אדם הגון, דבר ממה שעשה לא היה מכוון". סשנז/AP

ביום חמישי האחרון, הכריז סשנז כי הוא לא יהיה מעורב בחקירות קיימות או עתידיות הקשורות באופן כזה או אחר להתנהלות קמפיין טראמפ ולקשריו האפשריים עם רוסיה. זאת, ברקע ביקורת נרחבת שהופנתה כלפיו. במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס הבהיר כי "מעולם לא נפגשתי עם סוכנים רוסים או דנתי עם מתווכים רוסים על קמפיין טראמפ, והטענות על כך שגויות לחלוטין". עם זאת, סשנז ציין כי בעקבות התייעצות עם חברי ועדת האתיקה של משרד המשפטים, לא יהיה מעורב בחקירות המדוברות. "בסופו של דבר, פעלתי לפי ההליך התקין, כפי שהבטחתי שאעשה", הבהיר.

סשנז אמר כי השאלה שהופנתה אליו במהלך השימוע לא נגעה לפגישות רשמיות עם השגריר, ולכן לא התייחס לכך. "השאלה בנושא הייתה ממוקדת", אמר סשנז. "לא התייחסתי לשתי הפגישות שערכתי עם השגריר, שבהן לא דנו בעניינים כאלה. התשובה שלי בשימוע הייתה כנה ונכונה, באופן שבו הבנתי את השאלה בעת. לא התכוונתי להטעות".

באותו היום, יצא טראמפ להגנתו של סשנז בהצהרה בטוויטר שבה טען: ג'ף הוא אדם הגון, הוא לא אמר שום דבר רע. הוא יכול היה להבהיר את הדברים בצורה מדויקת יותר בסנאט, אבל ברור ששום דבר לא היה מכוון". בנוסף לכך, האשים טראמפ את הדמוקרטים ב"ציד מכשפות" כלפי סשנז.

(עדכון ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully