וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה דוחה בזעם טענות כי השגריר בארה"ב מרגל: "ציד מכשפות"

בהמשך לחשיפת CNN כי בכירים לשעבר בממשל טוענים שהשגריר הוא מבכירי מגייסי המרגלים במדינה, טענו ברוסיה כי הוא "דיפלומט מוכר מהמעלה הראשונה. במשך שנים תקשר עם עמיתיו האמריקנים ואתם מאשימים אותו בריגול? אלוהים". גם שר החוץ לברוב הביע מורת רוח מההאשמות

צילום: CNN, עריכה: ורד לידני

שר החוץ של רוסיה, סרגי לברוב, דחה בזעם את הטענות על כך שהשגריר בוושינגטון הוא מרגל, שפורסמו ב-CNN מוקדם יותר השבוע. על פי גורמים בכירים לשעבר בממשל לסוכנות הידיעות האמריקנית, השגריר, סרגיי קיסליאק, הוא אחד מהסוכנים הרוסים הבכירים בארצות הברית ועוסק בגיוס מרגלים, לפי סוכנות המודיעין האמריקנית. "זה נראה כמו ציד מכשפות", אמר לברוב.

"קיסיליאק הוא דיפולמט מוכר מהמעלה הראשונה", אמרה דוברת מטעמו של לברוב. "הוא היה סגן שר החוץ ברוסיה, שבמסגרת תפקידו תקשר עם עמיתיו האמריקנים במשך עשורים בתחומים שונים, ו-CNN מאשימה אותו בגיוס מרגלים? אלוהים".

עוד בנושא:
התובע הכללי של ארה"ב משעה את עצמו מחקירת קמפיין טראמפ
טראמפ הודף את הביקורת על התובע הכללי: "יש לי אמון מלא בו"
"ממשל אובמה הותיר בימיו האחרונים רמזים על קשרי טראמפ ורוסיה"

סרגיי קיסליאק, שגריר רוסיה בארצות הברית, מרץ 2017. AP
"דיפלומט מוכר מהמעלה הראשונה". קיסליאק/AP

הדיווחים מגיעים ברקע חשיפות שונות על פגישות שניהל השגריר עם בכירים אמריקנים בממשל טראמפ לפני השבעת הממשל. השבוע נחשף כי התובע הכללי של ארצות הברית ג'ף סשנז נפגש עם קיסליאק במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות, מידע שהסתיר במהלך השימוע שעבר בסנאט בטרם אושר מינויו של הסנאטור לשעבר לתפקיד.

גם חתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר, שמונה ליועצו הבכיר, והיועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין נועדו עם השגריר הרוסי בחודש דצמבר - לאחר הבחירות ולפני כניסת טראמפ לבית הלבן. זאת, לדבריו, על מנת "לפתוח נתיב תקשורת בין הצדדים". הפגישה אינה חריגה או מעלה חשד לאי-סדרים, אולם היא עשויה להיות רלוונטית לחקירת הקשרים לכאורה בין מטה טראמפ לקרמלין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
התובע הכללי ג'ף סשנז מוסר הצהרה במשרד המשפטים בוושינגטון, 2 במרץ 2017. רויטרס
סשנז במסיבת העיתונאים, אמש/רויטרס

במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס אתמול סשנז אמר כי "מעולם לא נפגשתי עם סוכנים רוסים או דנתי עם מתווכים רוסים על קמפיין טראמפ, והטענות על כך שגויות לחלוטין". עם זאת, סשנז ציין כי בעקבות התייעצות עם חברי ועדת האתיקה של משרד המשפטים, לא יהיה מעורב בחקירות קיימות או עתידיות הקשורות באופן כזה או אחר להתנהלות קמפיין טראמפ ולקשריו האפשריים עם רוסיה. "בסופו של דבר, פעלתי לפי ההליך התקין, כפי שהבטחתי שאעשה", הבהיר.

(עדכון ראשון: 11:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully