וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הודף את הביקורת על התובע הכללי: "יש לי אמון מלא בו"

נשיא ארה"ב הגן על ג'ף סשנז, אחרי שלא חשף פגישה עם השגריר הרוסי בוושינגטון לפני הבחירות, מה שגרר ביקורת נרחבת בקונגרס, גם מצד רפובליקנים, הדורשים ממנו הבהרות. הדמוקרטים תקיפים יותר: "עליו להתפטר"

צילום: CNN, עריכה: ורד לידני

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (חמישי) כי יש לו "אמון מלא" בתובע הכללי ג'ף סשנז, וטען כי הוא "חושב שסשנז אמר את האמת" בשימוע שנערך לו בקונגרס. זאת, בעקבות ביקורת נרחבת בקונגרס נגד התובע הכללי בשל פגישותיו עם שגריר רוסיה בוושינגטון במהלך הבחירות, מידע שהסתיר הסנאטור לשעבר במהלך השימוע שעבר בסנאט בטרם אושר מינויו.

עובדה זו גרמה לאי-נוחות בקרב הרפובליקנים שדורשים ממנו הבהרות, ואילו הדמוקרטים דורשים ממנו להתפטר. במהלך היום הבטיח התובע הכללי כי הוא לא ישתתף בחקירות נגד הממשל "בכל מקרה שבו זה יהיה דרוש".

בריאיון ל-NBC אמר סשנז כי "הטענות הללו הן בלתי-נתפסות ושגויות. אין לי שום דבר נוסף להגיד בנושא" והוא הדגיש כי הוא לא דן עם שום גורם רוסי רשמי על הבחירות "בשום שלב". לטענת הדוברת שלו, הוא לא הטעה את הסנאטורים במהלך השימוע שלו, משום שהוא נשאל על "קשרים בין רוסיה לקמפיין של טראמפ" ולא על מילוי תפקידו כחבר ועדת השירותים המזוינים בסנאט. הדיווח על הפגישות של סשנז ושגריר רוסיה דוחו לראשונה ב"וושינגטון פוסט".

עוד בוואלה! NEWS:
"ממשל אובמה הותיר בימיו האחרונים רמזים על קשרי טראמפ ורוסיה"
טראמפ: "אובמה אחראי להדלפות לתקשורת - ולמחאות נגדי"
על חשבון סיוע זר: טראמפ דורש 54 מיליארד דולר לשדרוג הצבא

ג'ף סשנז דונלד טראמפ. GettyImages
עוד הסתבכות לממשל. סשנז וטראמפ/GettyImages

יו"ר ועדת הפיקוח והרפורמות בבית הנבחרים, ג'ייסון צ'אפז הרפובליקני, אמר כי על סשנז "להבהיר את השימוע" בנושא ולא להשתתף בחקירות בנוגע למעורבות רוסיה. מנהיג הרוב בבית הנבחרים, קווין מקארתי, אמר בריאיון לרשת MSNBC כי "אני חושב שצריך להבטיח שכולם יסמכו על החקירה ככל שתתקדם". כשנשאל אם הוא מתכוון בדבריו לכך שעל התובע הכללי לחלץ את עצמו מהחקירה, הוא השיב: "אני חושב שיהיה קל יותר ככה, כן". עם זאת, בריאיון אחר שהעניק בהמשך לרשת "פוקס ניוז" טען הבכיר כי לא קרא לסשנז שלא להשתתף בחקירה, אלא מותיר את הבחירה בידיו.

לעומתם, יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, הגורם הבכיר ביותר בקונגרס, אמר כי הוא לא רואה סיבה לכך שהתובע הכללי יתנער מחקירות הקשורות למעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות. "אם הוא עצמו יהיה במוקד החקירה, אז ודאי שעלו לנהוג כך", אמר לכתבים. "אם הוא לא, אז אני לא רואה שום סיבה או תכלית לעשות זאת". לדבריו, "אין שום ראיות לכך שמישהו מהקמפיין או הצוות של טראמפ היה מעורב בכך".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פול ראיין, יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית. ספטמבר 2016. רויטרס
לא תומך במהלך נגד סשנז. יו"ר בית הנבחרים ראיין/רויטרס

הדמוקרטים היו יותר תקיפים. חברי ועדת המשפט בבית הנבחרים שלחו היום מכתב לראש ה-FBI ג'יימס קומי ובו ביקשו לפתוח בחקירה נגד סשנז בעקבות הדברים שאמר בשימוע בסנאט. מנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים ננסי פלוסי האשימה את סשנז בעדות שקר תחת שבועה והיא קראה לו לפרוש. "זאת הפרה של החוק", אמרה. מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר טען כי התובע הכללי הטענה את הקונגרס וכי עליו לעזוב את תפקידו למען "טובת המדינה".

היועץ לביטחון לאומי הקודם, מייקל פלין, עזב את תפקידו בחודש שעבר אחרי שהטעה את סגן הנשיא מייק פנס בנוגע לשיחה שקיים עם השגריר הרוסי בטרם הושבע לתפקידו. דובר הקרמלין אמר כי הוא אינו מודע לפגישות שקיים השגריר סרגיי קיסליאק עם סשנז, אך הדגיש כי מדובר בדבר שבשגרה. "אני לא מכיר את פרטי הפגישה", אמר דימיטרי פסקוב לכתבים. "תפקיד השגריר הוא לקיים כמה שיותר פגישות", הדגיש.

(עדכון ראשון: 16:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully