וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "אובמה אחראי להדלפות לתקשורת - ולמחאות נגדי"

נשיא ארה"ב אמר ל"פוקס ניוז" כי "אנשים" של קודמו עומדים מאחורי חלק מההדלפות לתקשורת. טראמפ הודה כי ייתכן ששגה בהעברת המסר שלו לציבור בנוגע למדיניות ההגירה. הלילה הוא יישא נאום בפני הקונגרס

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של רשת FOX, עריכה: ורד לידני

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מאשים את קודמו בתפקיד ברק אובמה בהדלפת מידע מהבית הלבן לתקשורת ובארגון המחאות נגדו ונגד רפובליקנים אחרים. בריאיון שפורסם היום (שלישי) ברשת "פוקס ניוז", נשאל טראמפ אם הוא סבור שאובמה אחראי למחאות נגדו בשבועות האחרונים, שפרצו בדיונים שמנהלים חברי קונגרס רפובליקנים במחוזות ביתם. הוא הודה כי ייתן שהוא אשם בכך שהמסר על מדיניות ההגירה שלו אינה הועברה כראוי לציבור. הלילה, בשעה 4:00 לפי שעון ישראל, טראמפ יישא נאום בפני הקונגרס.

"אני חושב שהוא עומד מאחורי זה", אמר הנשיא על אובמה והוסיף: "אני גם חושב שזאת חלק מהפוליטיקה וזה עוד יימשך". לדברי טראמפ, "אנשים" של אובמה אחראים "לחלק מההדלפות, שהן חמורות מאוד מאוד, מאחר שהן גרועות לביטחון הלאומי". טראמפ הבטיח להילחם בהדלפות, במיוחד לאחר התפטרותו של היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין, שדבר שיחתו עם שגריר רוסיה בוושינגטון בטרם נכנס לתפקיד דווח ב"וושינגטון פוסט".

במהלך הריאיון אמר טראמפ כי המסר שלו בנוגע למטרותיו בהגבלות על ההגירה לא הועבר היטב, והודה כי ייתכן שזאת הייתה אשמתו". לדבריו, "בכל הנוגע להישגים, אני נותן לעצמי ציון 90, מאחר שאני חושב שעשיתי דברים נהדרים. עם זאת, אני חושב שאני – אני ואנשיי – לא הסברנו את עצמו היטב לעם האמריקני".

לקריאה נוספת בנושא
הבית הלבן: טראמפ מודאג ומגנה את השחתת הקברים היהודיים
על חשבון סיוע זר: טראמפ דורש 54 מיליארד דולר לשדרוג הצבא

נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה והנכנס דונלד טראמפ, גבעת הקפיטול 20 בינואר 2017. GettyImages
אובמה עם טראמפ בטקס ההשבעה בחודש שעבר/GettyImages

כחלק ממלחמתו של טראמפ בהדלפות, דיווחה הלילה רשת CNN, הוא אישר את החלטתו של דובר הבית הלבן שון ספייסר לבדוק את הטלפונים הסלולריים של גורמים רשמיים במטרה לוודא שהם אינם מתקשרים עם כתבים באמצעות אפליקציות מוצפנות. לפי הדיווח, שהתבסס על כמה גורמים רשמיים, טראמפ, שזעם על הגעת מידע פנימי לכלי התקשורת, גם נתן את ברכתו לפני שספייסר מנע ביום שישי מכתבים של עיתונים וכלי תקשורת מרכזיים להיכנס לתדרוך סגור. ספייסר הכחיש זאת.

המראיין קישר את אובמה ל"ארגון למען פעולה", שהוקם לאחר בחירתו מחדש ב-2012. באתר יש קישור לאתר של Town Hall Project, קבוצה נפרדת המגדירה עצמה כניטרלית מבחינה פוליטית וקוראת למעורבות אזרחית בפעילות פוליטית. באתר שלה מופיעים אירועים שבהם משתתפים חברי קונגרס רפובליקנים, אך גם דמוקרטים, ואין הוכחות לכך שיש לה קשר ישיר לאובמה.

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully