וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: טראמפ מודאג ומגנה את השחתת הקברים היהודיים

27.2.2017 / 21:40

בעקבות השחתת עשרות מצבות בבתי העלמין בפילדלפיה ובמיזורי, אמר דובר הבית הלבן שון ספייסר בתדרוך היומי כי הנשיא "מאוכזב עמוקות ומודאג" מהדיווחים על מעשי הוונדליזם בבתי קברות יהודיים. 11 מרכזים יהודיים ברחבי ארה"ב דיווחו על איומים, שהתבררו כשווא

צילום: עמרי נחמיאס

(בווידאו: ניצולת שואה בפילדלפיה - "גם כאן יש אנטישמיות")

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מודאג מהשחתת המצבות בבית הקברות היהודיים ומגנה "פשעי שנאה אנטישמיים ואחרים" - כך אמר הערב (שני) דובר הבית הלבן שון ספייסר בתדרוך העיתונות היומי. "הנשיא טראמפ מאוכזב עמוקות ומודאג מהדיווחים על מעשי הוונדליזם בבתי קברות יהודיים. הנשיא ממשיך לגנות את מעשי השנאה האלה וגם אחרים באופן הברור ביותר", אמר ספייסר.

אתמול הושחתו עשרות מצבות בבית העלמין "הר כרמל" שבפילדלפיה. המשטרה המקומית לא קבעה באופן חד משמעי אם מדובר בפשע שנאה או מעשה ונדליזם. עם זאת, היא הגיעה על רקע שורה של תקריות אנטישמיות שאירעו בעת האחרונה ברחבי ארצות הברית, כולל השחתת בית קברות נוסף ואיומים על מרכזים קהילתיים יהודיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בית עלמין 'הר כרמל' בפילדלפיה, פנסילבניה. 26 בפברואר 2017. נורית ירון, פילדלפיה, מערכת וואלה! NEWS
בית העלמין "הר כרמל" בפילדלפיה/מערכת וואלה! NEWS, נורית ירון, פילדלפיה

מוקדם יותר היום, דיווחו מרכזים יהודיים ב-11 מדינות בארצות הברית על איומים שקיבלו. האיומים, שהתבררו כולם כשווא, התקבלו בחלק מהמקומות בפעם השניה או השלישית מתחילת השנה.

ראשי ארגון "בני ברית" קראו למשרד המשפטים בוושינגטון למנות מתאם מיוחד לנושא האנטישמיות במדינה. יו"ר הארגון גארי זלצמן והמנכ"ל דניאל מריאשין אמרו כי "המתאם יתמקד במאמצי המשרד לפקח אחר פשעי שנאה אטישמיים ולאתר את האחרים להם".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 27 בפברואר 2017. רויטרס
"מאוכזב עמוקות ומודאג מהדיווחים על מעשי הוונדליזם". טראמפ/רויטרס

סגן הנשיא, מייק פנס, גינה בסוף השבוע את תופעת האנטישמיות, והתחייב כי הממשל יגן על הקהילה היהודית במדינה. בנאום בפני הקואליציה היהודית רפובליקנית בלאס וגאס, אמר פנס כי "לשנאה אין מקום באמריקה. הקהילה היהודית היא חלק יפהפה במרקם הלאומי שלנו. תחת הנשיא טראמפ, נגן על הקהילה היהודית מכל איום".

פנס ביקר בשבוע שעבר בבית הקברות היהודי במיזורי שמצבותיו הושחתו. "רק לפני כמה ימים ראיתי מאות מתנדבים מכל רקע שהגיעו לבית הקברות. זה היה רגע מלא השראה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully