וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מקרה של השחתת קברים יהודיים בארה"ב: "מחריד, זה חילול המת"

ישראלית תושבת פילדלפיה סיפרה לוואלה! NEWS כי אחזה בה "הרגשה איומה" עם הידיעה על עשרות המצבות שהושחתו ונשברו בבית הקברות "הר כרמל" בעיר. רב מקומי: "נוגע ללב לראות את התמיכה של אנשים, נוצרים ומוסלמים"

צילום: נורית ירון

הרב יוסף גולדן, רב בית הכנסת הקונסרבטיבי "בית ציון, בית ישראל" בפילדלפיה, אמר אתמול (ראשון) לוואלה! NEWS כי "קיבלנו שיחות מנוצרים וממוסלמים, מעמיתים ומקהילות בפילדלפיה ומחוצה לה, שרוצים לדעת מה הם יכולים לעשות כדי לתמוך בקהילה היהודית ובבית הקברות, ואיך לעזור לבנות אותו מחדש". זאת, לאחר שהושחתו עשרות רבות של מצבות בבית הקברות היהודי "הר כרמל" בעיר שבמדינת פנסילבניה בארצות הברית. לדברי הרב, "נוגע ללב לראות את התמיכה של אנשים, נוצרים ומוסלמים".

אילנה גז, ישראלית תושבת העיר, הוסיפה: "זה פשוט מחריד, זו הרגשה איומה. הרגשה של חילול כבוד המת. פשוט נורא". המשטרה טרם קבעה אם השחתת הקברים היא פשע שנאה או מעשה ונדליזם, אולם היא מגיעה ברקע שורה של תקריות אנטישמיות בעת האחרונה ברחבי ארצות הברית, כולל השחתת בתי קברות ואיומים על מרכזים קהילתיים יהודיים.

עוד בוואלה! NEWS:
בית הקברות במיזורי הפך לזירת הרס: "אנחנו לא מרגישים בטוחים"
סגנו של טראמפ על התקריות האנטישמיות: לשנאה אין מקום באמריקה
החיבוק של נתניהו לטראמפ מבהיר ליהודי ארה"ב כמה ישראל רחוקה

בית עלמין 'הר כרמל' בפילדלפיה, פנסילבניה. 26 בפברואר 2017. נורית ירון, פילדלפיה, מערכת וואלה! NEWS
מקרה נוסף בגל האנטישמיות האחרון. בית הקברות בפילדלפיה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נורית ירון, פילדלפיה

דובר משרד החוץ עמנואל נחשון מסר כי המעשה הוא "מזעזע ומדאיג", והביע "ביטחון מלא ברשויות האמריקניות שיתפסו את האחראים ויעמידו אותם לדין". מ"הליגה נגד השמצה" נמסר כי הם "מזועזעים מהשחתתו של בית קברות יהודי נוסף. המתקפות האלה חייבות להיפסק".

ארון מאלין, שהגיע מוקדם יותר היום לבית הקברות לבקר את קברו של אביו וגילה את המצבות שהושחתו, סיפר לרשת ABC: "זה שובר את הלב לראות דבר כזה". הוא הוסיף כי הוא מקווה שלא מדובר בתקרית אנטישמית: "אני מקווה שאלה היו רק כמה ילדים שיכורים, אבל העובדה שכל כך הרבה מצבות נפגעו מובילה למסקנה האפשרית שזה היה מתוכנן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בית עלמין 'הר כרמל' בפילדלפיה, פנסילבניה. 26 בפברואר 2017. נורית ירון, פילדלפיה, מערכת וואלה! NEWS
"המתקפות האלה חייבות להיפסק". פילדלפיה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נורית ירון, פילדלפיה
בית עלמין 'הר כרמל' בפילדלפיה, פנסילבניה. 26 בפברואר 2017. נורית ירון, פילדלפיה, מערכת וואלה! NEWS
"שובר את הלב". המצבות בבית הקברות "הר כרמל"/מערכת וואלה! NEWS, נורית ירון, פילדלפיה

אתמול התגלו צלבי קרס שרוססו על כלי רכב וגן שעשועים בבית ספר יסודי בעיירה אורצ'רד פארק שבמדינת ניו יורק. המשטרה המקומית מסרה כי הכתובות האנטישמיות אותרו על גבי עשר מכוניות, גשר העובר מעל מסילת רכבת ובבית הספר סאות' דייוויס. מפקד המשטרה סבור כי קבוצת צעירים אחראית לכתובות, אך חקירת המעשים נמשכת.

השבוע התגלה צלב קרס מצואה בשירותים באחת המכללות לאמנויות הנחשבות בארצות הברית. הנהלת המוסד גינתה את המעשה ומסרה כי "רמה כל כך גבוהה של חוסר כבוד בלתי מתקבלת על הדעת. בית הספר חוקר אם מדובר בפשע שנאה או בוונדליזם". עוד צוין כי נערכו פגישות עם תלמידים על מנת לאתר את האחראים לדבר.

מאז כניסת הנשיא דונלד טראמפ לבית הלבן חלה עלייה בכמות התקריות האנטישמיות בארצות הברית. בחודשיים האחרונים נרשמו עשרות איומים על הנחת פצצות במרכזים יהודיים של ארגון JCC ברחבי ארצות הברית. כמו כן, דווח על עשרות מקרי גרפיטי של צלבי קרס וקללות אנטישמיות. המקרה החריף מכולם היה השחתת יותר ממאה קברים בבית עלמין יהודי במיזורי.

(עדכון ראשון: 23:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully