וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנו של טראמפ על התקריות האנטישמיות: לשנאה אין מקום באמריקה

25.2.2017 / 6:38

מייק פנס נאם בפני הקואליציה היהודית-רפובליקנית בלאס וגאס והתייחס בין היתר לאירוע שבו הושחתו מאות קברי יהודים במדינת מיזורי. על ישראל: "הקשר בין המדינות רק ילך ויתחזק" והוסיף כי הממשל עדיין בוחן את העברת השגרירות לירושלים, כדי להביע תמיכתו בישראל

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: קברים יהודיים הושחתו במדינת מיזורי שבארצות הברית, השבוע)

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, שב וגינה הלילה (שבת) את האנטישמיות בארצות הברית, והתחייב כי ממשל טראמפ יגן על הקהילה היהודית במדינה. בנאום בפני הקואליציה היהודית-רפובליקנית בלאס וגאס, אמר פנס כי "לשנאה אין מקום באמריקה. הקהילה היהודית היא חלק יפיפה במרקם הלאומי שלנו. תחת הנשיא טראמפ, נגן על הקהילה היהודית מכל איום". פנס התייחס לביקור שערך השבוע בבית הקברות היהודי במיזורי שמצבותיו הושחתו, ואמר: "רק לפני כמה ימים ראיתי מאות מתנדבים מכל רקע שהגיעו לבית הקברות. זה היה רגע מלא השראה".

פנס התחייב שוב כי תחת הנשיא טראמפ, היחסים בין ארצו ובין ישראל יתחזקו: "התמיכה של אמריקה בעם היהודי היא לא רק בארצות הברית. תנו לי להבטיח לכם שהעולם יידע שארצות הברית עומדת לצד ישראל. הערכים שלנו זהים, המאבקים שלנו דומים, היחסים בינינו מתחזקים. ביום שלאחר הבחירות היה לי הכבוד להיות בחדר כאשר ראש הממשלה נתניהו התקשר לברך את הנשיא. שמעתי שם איך הנשיא הביע את המחויבות שלו לישראל". לדברי פנס, "המחויבות הזו החלה במינוי של ניקי היילי כשגרירה באו"ם. השגרירה היילי נלחמת להגן על ישראל מההטיה נגדה באו"ם. את המחויבות הזו תוכלו לראות גם בהחלטה של הנשיא למנות את דייויד פרידמן לשגריר בישראל - תהיו בטוחים שהמינוי שלו יאושר".

עוד בנושא:
החיבוק של נתניהו לטראמפ מבהיר ליהודי ארה"ב כמה ישראל רחוקה
בכפפות ומגרפה: סגן נשיא ארה"ב עזר בשיקום הקברים היהודיים במיזורי
בית הקברות במיזורי הפך לזירת הרס: "אנחנו לא מרגישים בטוחים"

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, מינכן, 17 בפברואר 2017. רויטרס
"ביקורי בדכאו גרם לי להיות גאה להיות אמריקני". פנס/רויטרס

בנאומו התייחס סגן הנשיא גם למעבר השגרירות לבירה. "אנחנו בוחנים עוד צעדים להביע את התמיכה של ארצות הברית, בין היתר, אנחנו בוחנים האם השגרירות האמריקאית צריכה לעבור לירושלים". לדבריו, "הנשיא טראמפ מעוניין אישית בכינון שלום בסכסוך הישראלי פלסטיני. תחתיו, נתמוך במשא ומתן, אבל כפי שהנשיא אמר, כל הסכם צריך להיות בהסכמה של שני הצדדים. בזמן שללא ספק יהיו פשרות, ממשל טראמפ לא יתפשר על ביטחון העם בישראל".

בשבוע שעבר ביקר סגן הנשיא במחנה הריכוז דכאו בגרמניה, והלילה הוא סיפר לאורחים בכנס על החוויה שלו מהסיור: "הייתי במחנה הריכוז הנאצי הראשון, דכאו. הייתי שם בעבר אבל רציתי שבתי תראה את המקום. הגעתי לשם בשעת בוקר, מלווה בניצול שואה שהיה אסיר במחנה. הוא תיאר את החיים במחנה. בגיל 92, הוא חי בישראל אבל מגיע כל שנה ללמד אנשים על מה שקרה שם", אמר פנס. "הוא הסתכל אלי כשתיאר את הזוועות במחנה, וכשדמעות בעיניו הוא אמר 'ואז האמריקנים באו'. זה גרם לי להיות גאה להיות אמריקני.

זה ממחיש את הקשר בין העם שלנו והעם בישראל. זה קשר של אמונה, של ערכים משותפים, של מורשת. אני מבטיח לכם שהקשר הזה, תחת הנשיא טראמפ, רק יתחזק ויתחזק".

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בבית הקברות היהודי במיזורי. טוויטר, צילום מסך
"רגע מלא השראה". פנס עוזר לשקם את בית הקברות במיזורי, השבוע/צילום מסך, טוויטר

סגן הנשיא הוסיף ואמר עוד כי "הנשיא טראמפ לעולם לא יתפשר על ביטחון ישראל", ואמר כי במסגרת המאמצים של ארצות הברית לחזק את צבאה, המדינה תהיה חזקה מספיק גם לספק הגנה לבנות בריתה. "נבנה מחדש את צבאנו, נשמיד את דאע"ש. נעמוד אל מול הניסיונות של איראן לערער את היציבות באזור. הזהרנו את האייתוללות בטהראן, ואמרנו להם לשים לב ללוח השנה. יש נשיא חדש בבית הלבן". לקראת סיום דבריו הוסיף פנס התחייבות כי טראמפ לעולם לא יאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני. "זו ההבטחה שלנו אליכם, ולעולם כולו", אמר פנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully