וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפפות ומגרפה: סגן נשיא ארה"ב עזר בשיקום הקברים היהודיים במיזורי

23.2.2017 / 3:50

מייק פנס ביקר יחד עם אלפים בבית הקברות שבו חוללו מצבות וסייע בניקיון הנזק. "מעורר השראה לראות את התמיכה", אמר. הרב ג'ים בנט מסנט לואיס: "יש צורך במדיניות שתבהיר כי האלימות אינה מקובלת"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, ביקר הלילה (חמישי) בבית הקברות היהודי בסנט לואיס, מיזורי, שם חוללו שלשום כ-150 מצבות, וגינה את המעשה. "ביום שני בבוקר ארצות הברית התעוררה וגילתה קרוב ל-200 מצבות שחוללו בבית הקברות", פתח פנס את דבריו במקום. "הנשיא טראמפ קרא לזה פעולה נוראית ומכאיבה. המקרה הזה, והאיומים האחרים על מרכזי הקהילה היהודית ברחבי ארצות הברית משמשים תזכורת עצובה לעבודה שעדיין נדרשת כדי לעקור את השנאה והדעות הקדומות מן השורש".

לדבריו, "אנחנו מגנים את הפעולות הנתעבות הללו במילים החזקות ביותר. ותנו לי לומר שזה היה מעורר השראה לראות איך אנשי מיזורי התייצבו לצד הקהילה היהודית בחמלה ותמיכה. זו הייתה השראה למדינה כולה".

לקריאה נוספת:
ארה"ב: כמאה קברים יהודיים הושחתו בבית עלמין במיזורי
בית הקברות במיזורי הפך לזירת הרס: "אנחנו לא מרגישים בטוחים"
מוסלמים אספו כסף לשיקום המצבות במיזורי: "עומדים לצד היהודים"

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בבית הקברות היהודי במיזורי. טוויטר, צילום מסך
לעקור את הדעות הקדומות מהשורש". פנס אוחז במעדר ומסייע בניקיון בית העלמין/צילום מסך, טוויטר

פנס לא הסתפק רק בגינוי, והצטרף לקבוצה גדולה של תושבים שהגיעו למקום ועזרו לנקות ולטפח את האתר. סגן הנשיא נטל לידיו מגרפה ואסף עלים מן השבילים. מאוחר יותר אף העלה תמונות לחשבון הטוויטר שלו, וזכה לתשבוחות על התייצבותו במקום. כך למשל, שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר, דן שפירו, צייץ בתגובה: "תודה לך, סגן הנשיא פנס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הציוץ של פנס אחרי הביקור בבית הקברות

הרב ג'ים בנט, מבית הכנסת "שערי אמת"' בסנט לואיס, סיפר הלילה לוואלה! NEWS על האירוע: "חזרתי מבית הקברות, היה לנו שם אחר הצהריים יפהפה, הגיעו לשם 500 אלף אנשים למאורע מדהים. המושל הזמין נציגים רבים מקהילות רבות: היהודית, הנוצרית והמוסלמית. ניקינו שם את בית הקברות, ישבנו שם יחד וסיימנו את המפגש בתפילה. האימאם נשא תפילה והרב נשא קדיש יתום. זה הזכיר לכולם שאנחנו במקום קדוש".

לדבריו, "שמחתי שהנשיא גינה את האירוע, אני מקווה שהוא ימשיך לגנות אירועים כאלה בעקביות, ואני מקווה שהוא גם ישמש מודל לדוגמה מבחינה אישית. הדבר הראשון שאנחנו צריכים לראות זו עקביות. לאחר מכן אנחנו צריכים לראות יישום של מדיניות שמבהירה שבמדינה הזו, שנאה, חוסר סובלנות ואלימות אחד נגד השני זה דבר לא מקובל ובלתי נסבל. אני רוצה לראות מדיניות של ממש, חוקים".

בתוך כך, אמריקנים מוסלמים גייסו יותר מ-91 אלף דולרים לשיפוץ המצבות בבית הקברות. "אמריקנים מוסלמים עומדים לצד הקהילה היהודית בארצות הברית בסולידריות ומגנים את מעשה החילול והביזוי הנורא", נכתב באתר גיוס התרומות.

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בבית הקברות היהודי במיזורי. טוויטר, צילום מסך
"מאורע מדהים". פנס בבית העלמין/צילום מסך, טוויטר
מצבות מנותצות בבית הקברות היהודי בסנט לואיס, מיזורי, ארצות הברית, 21 בפברואר 2017. רויטרס
המצבות שחוללו בבית העלמין במיזורי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully