וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסלמים אספו כסף לשיקום המצבות במיזורי: "עומדים לצד היהודים"

מיזם שהוקם בעקבות השחתת בית הקברות "חסד של אמת" גרף כמעט פי שלושה מהסכום שהציב. "עומדים בסולידריות לצד הקהילה היהודית באמריקה ומגנים את חילול הקודש הנורא הזה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מיזם תרומות של מוסלמים בארצות הברית אסף יותר מ-55 אלף דולר לשיקום בית הקברות היהודי בסנאט לואיס – כמעט פי שלושה מהיעד המקורי. אתר הקמפיין קרא "להפגין סולידריות עם הקהילה היהודית האמריקנית" במטרה "לבנות מחדש את המקום הקדוש הזה". יותר מ-170 מצבות שבורות התגלו אתמול בבית העלמין "חסד של אמת".

המשטרה טרם קבעה אם מדובר בפשע שנאה, אך הנשיא דונלד טראמפ גינה את האירוע כמו גם את שורת האיומים שהועברו בשבועות האחרונים למרכזים יהודיים בארצות הברית. "המוסלמים באמריקה עומדים בסולידריות לצד הקהילה היהודית ומגנים את חילול הקודש הנורא הזה", נכתב באתר. מנהלי האתר אמרו כי הסכום שימשיך להיצבר ישמש "מרכזים יהודיים ברחבי ארצות הברית שהושחתו גם הם".

לקריאה נוספת בנושא
בית הקברות היהודי במיזורי הפך לזירת הרס: "אנחנו לא מרגישים בטוחים"
הבית הלבן: לא משנה כמה נדבר על אנטישמיות - זה לא מספיק לכם

מצבות מנותצות בבית הקברות היהודי בסנט לואיס, מיזורי, ארצות הברית, 21 בפברואר 2017. רויטרס
יתר הסכום ישמש לשיקום מרכזים יהודיים אחרים. המצבות המנותצות/רויטרס
מצבות מנותצות בבית הקברות היהודי בסנט לואיס, מיזורי, ארצות הברית, 21 בפברואר 2017. רויטרס
מצבות מנותצות בבית הקברות היהודי בסנט לואיס, מיזורי, ארצות הברית, 21 בפברואר 2017/רויטרס

אתמול אמר דובר הבית הלבן שון ספייסר כי הטענות נגד טראמפ על כך שהוא לא מגנה מספיק אנטישמיות הן אירוניות. "לא משנה כמה פעמים הוא ידבר על זה, זה אף פעם לא יהיה מספיק". אמר ספייסר בתגובה לשאלה של כתבת על הודעה חריפה מ"מרכז אנה פרנק", ובה ביקורת על תגובתו של טראמפ.

סטיבן גולדשיין, מנכ"ל מרכז אנה פרנק, טען בהודעה רשמית כי "ההכרה של הנשיא באנטישמיות היא מעט מדי ומאוחר מדי". לדבריו, מדובר ב"פלסטר על הסרטן של אנטישמיות שזיהם את הממשל שלו. ההצהרה מהיום היא פסיק קטן של התנשאות לאחר שבועות של מעשים גרוטסקיים והשמטות שמשקפות אנטישמיות, וסירוב לתקן".

"אל תטעו: האנטישמיות של ממשלו היא החמורה ביותר שראינו מכל ממשל עד כה", הוסיף גולדשטיין. "רק כהנשיא טראמפ יגיב לאנטישמיות באופן נחרץ ובזמן אמת, ללא התחננות או לחץ, נוכל להגיד באמת לומר שהוא שינה שינה כוון". הוא הבהיר: "לא הגענו לרגע הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully