וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: התובע הכללי הסתיר מהסנאט פגישות שקיים עם שגריר רוסיה

2.3.2017 / 13:00

ג'ף סשנז נפגש עם השגריר הרוסי בזמן הבחירות, כשהיה סנאטור, אך לא דיווח על כך בשימוע. הדמוקרטים קראו לו להתפטר, אך הוא טוען: "האשמה שקרית". רוסיה: "שיחות שגרתיות". ועדת המודיעין בבית הנבחרים תחקור את קשרי טראמפ ומוסקבה

צילום: CNN, עריכה: ורד לידני

פרשת המעורבות הרוסית בבחירות בארצות הברית ממשיכה להסתעף, וכעת נכנס שר המשפטים ג'ף סשנז לעין הסערה. ב"וושינגטון פוסט" נחשף הלילה (חמישי) כי סשנז שנחשב למקורב לנשיא דונלד טראמפ, שוחח בשתי הזדמנויות שונות במהלך השנה האחרונה עם שגריר רוסיה בארצות הברית, בעת שכיהן כסנאטור מטעם מדינת אלבמה. במוסקבה טענו בתגובה כי מדובר היה בשיחות שגרתיות במסגרת יחסים דיפלומטיים.

הדבר עומד לכאורה בסתירה לדברים שאמר סשנז תחת שבועה במהלך השימוע שנערך לו בסנאט לקראת מינויו לתפקיד. בלשכתו ובבית הלבן הודפים את הדברים ואומרים כי הפגישות היו במסגרת תפקידו כסנאטור ולא היו קשורות לקמפיין. "מעולם לא פגשתי אף גורם רשמי ברוסיה כדי לדון בענייני הקמפיין. אין לי מושג מאיפה ההאשמה הזו צצה. זה שקר", אמר סשנז.

באותו שימוע נשאל סשנז על הדיווחים בנוגע לקמפיין של טראמפ והקשר עם רוסיה. "אני הוגדרתי כמקורב בזמן הקמפיין ולי לא היו שיחות עם הרוסים", השיב אז. הפרסום החדש מציג את הצהרתו של סשנז באור בעייתי, וחבר בית הנבחרים הוותיק אלייז'ה קאמינגס מהמפלגה הדמוקרטית כבר מיהר הלילה לדרוש את התפטרותו בגלל החשיפה. גם מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, דרשה את התפטרותו של התובע הכללי ואמרה כי "לאחר ששיקר לקונגרס תחת שבועה על מגעיו עם הרוסים, סשנז חייב להתפטר". היא שבה על קריאתה להקים ועדה בלתי תלויה שתחקור את המגעים.

בלשכתו של התובע הכללי הדפו את הפרסום. "אין שום דבר מטעה בתשובה שלו. במהלך כהונתו כחבר וועדת השירותים המזוינים בסנאט, היו לו שיחות עם למעלה מ-25 שגרירים זרים. הוא נשאל על שיחות בין רוסיה והקמפיין של טראמפ, לא על שיחות שהיו לו בתור סנאטור". גם בבית הלבן גיבו הלילה את סשנז ומסרו כי "זו מתקפה נוספת נגד ממשל טראמפ מצד הדמוקרטים. סשנז נפגש עם השגריר בעודו נושא בתפקיד רשמי כסנאטור, דבר שעולה בקנה אחד עם הצהרתו במהלך השימוע. זה לא מפתיע שהסנאטור הדמוקרט אל פרנקן מקדם את הסיפור יממה לאחר הנאום המוצלח של טראמפ".

עוד בוואלה! NEWS:
"נגיעות אחרונות": ממשל טראמפ יציג בהמשך השבוע צו הגירה מרוכך
ארה"ב באו"ם: "מועצת זכויות האדם חייבת להיפטר מהאובססיה לישראל"
טראמפ הודה לאלמנת הלוחם שנהרג - כל הקונגרס קם על רגליו. צפו

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בטקס השבעתו של התובע הכללי ג'ף סשנז, 9 בפברואר 2017. רויטרס
טראמפ עם סשנז, לאחר השבעתו/רויטרס

על פי פרסום נוסף הלילה ב"וול סטריט ג'ורנל", כחלק מן החקירה של הבולשת הפדרלית, הFBI, בנוגע לקשרים של קמפיין טראמפ ומוסקבה, נחקרים גם המגעים של סשנז עצמו עם רוסיה. מדובר בסיטואציה מורכבת מאוד לאור העובדה שסשנס, בתפקידו כתובע הכללי, הוא זה שמפקח על החקירה בנושא, ובכלל זה על פעולות ה-FBI.

בעקבות הפרסומים, התגברו גם הקריאות לסשנז לפסול עצמו מטיפול בחקירה, קריאות שכבר עלו קודם לכן ונדחו על ידי הבית הלבן. הסנאטור הדמוקרטי פרנקן ממדינת מינסוטה, היה זה שהפנה אליו את השאלה המקורית בנוגע למגעים עם רוסיה. בשימוע. הוא פרסם הלילה הודעה בעניין שבה נכתב: "כאשר נשאל בנושא, הסנאטור דאז אמר לי שלא היו לו מגעים עם גורמים בכירים ברוסיה. לפי הדיווח בוושינגטון פוסט הוא נפגש עם שגריר רוסיה בארצות הברית. אם זה נכון, אני מוטרד מאוד שהתשובה שניתנה לי הייתה לכל הפחות מטעה. זה ברור שהוא חייב לפסול את עצמו מיידית מניהול החקירה בנוגע לקשרי רוסיה והקמפיין של טראמפ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הסנאטור ג'ף סשנז בשימוע שנערך לו בסנאט לפני מינויו הרשמי לתובע הכללי של ארצות הברית, ינואר 2017. GettyImages
סשנז בשימוע בסנאט/GettyImages

לא רק במפלגה הדמוקרטית נעו בחוסר נוחות לאור הגילויים החדשים. הסנאטור הבכיר לינדזי גראהם מקרוליינה הדרומית אמר הלילה גם הוא כי על סשנז לפסול עצמו מעיסוק בחקירה, ואמר כי אם תובא הוכחה כלשהי למעשים פסולים, יש צורך למנות תובע מיוחד שיעסוק בתיק. "אני לא יודע אם היו קשרים בין ממשל טראמפ והרוסים, ולא אגבש את דעתי על סמך מאמר בעיתון", אמר גרהאם באירוע "אסיפת תושבים" של CNN. לדבריו, "אם יש בזה משהו, אז ברור שסשנז, שהוא חברי הקרוב, לא יכול לקבל החלטות לגבי טראמפ".

ועדת המודיעין של בית הנבחרים תחקור את הקשרים

בתוך כך, ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקני הודיעה כי תפתח בחקירת הטענות ל"קנוניה" שנרקמה בין הקמפיין לנשיאות של דונלד טראמפ ורוסיה. חבר בית הנבחרים הדמוקרט אדם שיף מסר כי "הגענו להסכמה בכתב, המיעוט והרוב בוועדת המודיעין, שנחקור את הטענות למזימה רוסית בקמפיין טראמפ", אמר שיף לרשת MSNBC.

בהצהרה רשמית נמסר מהוועדה כי יושב ראשה הרפובליקני, דווין נונס, ושיף, הסכימו כי החקירה תחפש תשובה לכמה שאלות, שהמרכזית בהן היא – אם רוסיה נקטה בצעדים להשפעה על תוצאות הבחירות, בהם קשרים ישירים בין אנשים המעורבים בקמפיינים פוליטיים או כל אזרח אמריקני אחר.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 10 בפברואר 2017. רויטרס
ייחקרו הקשרים בין מוסקבה לטראמפ. פוטין/רויטרס

בנוסף, תתמקד החקירה בשאלות: מה ממתקפות הסייבר ופעולות אחרות שנקטה רוסיה התמקדו נגד ארצות הברית ובעלות בריתה; מה הייתה תגובת הממשל האמריקני לאמצעים שנקטה רוסיה ומה עליו לעשות כדי להגן על המדינה מפני מתקפות דומות בעתיד; וכן, אם הודלף מידע מסווג הקשור בחקירת קהילת המודיעין בנושא.

בהצהרת הוועדה נמסר כי כדי לענות על השאלות, היא תדרוש כל מידע רלוונטי, גם מרשויות אכיפת החוק וסוכנויות המודיעין, בהתאם לסמכות השיפוטית והחקירתית של הוועדה. בנוסף, הובהר, כי חקירת הוועדה לא תעכב חקירות אחרות המתנהלות בנושא.

"ועדת המודיעין חקרה את רוסיה במשך שנים והזהירה מפני שלטונו העוין של פוטין ופעולותיו הבינלאומיות, האגרסיביות שלו במרחב הסייבר והשפעתו על קמפיינים ברחבי העולם", אמר יו"ר הוועדה נונס. "הוועדה נחושה להמשיך ולהחריב את חקירתה באזורים הללו, בהם פעילותה של רוסיה בבחירות 2016".

"הוועדה חייבת להוביל חקירה בנוגע למעורבות רוסיה במערכת הבחירות שלנו. עלינו לעכוב אחר העובדות, לאן שלא יובילו, ולהפוך כל אבן", אמר שיף. "החקירה הזו הכרחית לשמירה על הביטחון הלאומי".

(עדכון ראשון: 03:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully