וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל האנטישמיות בארה"ב: מצבות הושחתו בבית עלמין יהודי בניו יורק

כמה מצבות בבית העלמין "וושינגטון" שבברוקלין נעקרו ממקומן, ומשטרת ניו יורק פתחה בחקירה בחשד לפשע שנאה. עד כה, נמצא פתח שנוצר בגדר המקיפה את בית הקברות. מדובר במקרה הרביעי בארה"ב תוך חודש

צילום: מתוך הטוויטר של NBC, עריכה: יאיר דניאל

כמה מצבות בבית העלמין היהודי וושינגטון שבברוקלין, ניו יורק, הושחתו, ומשטרת ניו יורק הכריזה הבוקר (ראשון) כי היא פותחת בחקירת המקרה. דובר משטרת ניו יורק מסר כי מחלקת פשעי השנאה במשטרה משתתפת בחקירה, לאחר שכמה מצבות הושחתו ונעקרו בבית העלמין.

הדיווח הראשוני נמסר הלילה מהארגון היהודי "השומרים" לדב היקינד, חבר הפרלמנט של מדינת ניו יורק. הוא ביקר במקום בעת הלילה והזעיק למקום את כוחות המשטרה, וצפוי לשוב לבית העלמין בשעות הבוקר. הוא מסר כי חוקרי המשטרה זיהו עד כה פתח בנוצר בגדר.

עוד בוואלה! NEWS:
"ההורים החסירו פעימה": נעצר חשוד שאיים על מרכזים יהודיים בארה"ב
בפעם השלישית בשבועיים: הושחתו מצבות בבית קברות יהודי בארה"ב
המשרד להגנת המולדת בארה"ב: "נדריך קהילות יהודיות איך להתגונן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית העלמין בניו יורק, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההודעה שפרסם היקינד בנושא בחשבונות הרשמיים שלו ברשתות החברתיות זכתה לתגובות נזעמות מצד הגולשים. "זה יוצא משליטה", כתבה אחת מהן, בעוד גולשים אחרים קראו להצבת מצלמות אבטחה במוסדות יהודיים על מנת לחקור את גל המקרים האחרון.

הדיווח האחרון מגיע בעקבות גל של השחתות בתי עלמין יהודיים ברחבי ארצות הברית, ויותר מ-120 שיחות איומים למרכזים קהילתיים יהודיים ברחבי המדינה החל מחודש ינואר. בסוף השבוע נעצר חשוד באחריות לשיחות האיומים, ובחקירתו טען כי עשה זאת כדי לנקום בבת זוגו לשעבר.

בתוך כך, מושל ניו יורק אנדרו קואומו צפוי להגיע היום לישראל, לשורת פגישות עם בכירים בירושלים ביומיים הקרובים. קואומו צפוי לבקר ביד ושם יחד עם הנשיא ראובן ריבלין, ולהיפגש עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עמו ידון גם בגל האנטישמיות האחרון.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

רק בשבוע שעבר נרשם עוד מקרה של השחתת מצבות בבית עלמין יהודי במדינת ניו יורק, בבית העלמין "ועד הכולל" בעיר רוצ'סטר. חמש מצבות הושחתו שם, ובעקבות המקרה וחקירתו, הבהיר קואומו: "לניו יורק יש אפס סובלנות לאפליה מסוג כלשהו, ותמיד נישאר מאוחדים בפני אנטישמיות ופלגנות. נמשיך לעשות הכול על מנת להביא את האחראים למעשים הפחדניים האלה לדין, שנועדו לאיים על הערכים החשובים לנו".

לפני שבוע התגלו עשרות רבות של מצבות שהושחתו בבית הקברות היהודי "הר כרמל" בפילדלפיה, פנסילבניה. דובר משרד החוץ עמנואל נחשון מסר כי המעשה הוא "מזעזע ומדאיג", והביע "ביטחון מלא ברשויות האמריקניות שיתפסו את האחראים ויעמידו אותם לדין". מ"הליגה נגד השמצה" נמסר אז כי הם "מזועזעים מהשחתתו של בית קברות יהודי נוסף. המתקפות האלה חייבות להיפסק".

המקרה החמור ביותר עד כה היה השחתת כמאה קברים יהודיים בבית העלמין "חסד של אמת" בסנט לואיס, מיזורי, לפני כשבועיים. דובר הבית הלבן שון ספייסר טען כי הנשיא דונלד טראמפ "מודאג" מהשחתת המצבות בבית הקברות היהודיים, ומגנה "פשעי שנאה אנטישמיים ואחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully