וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית בשבועיים: הושחתו מצבות בבית קברות יהודי בארה"ב

3.3.2017 / 1:40

חמש מצבות הושחתו בבית העלמין "ועד הכולל" שבמדינת ניו יורק, והמושל אנדרו קואומו הורה על פתיחת חקירה: "תמיד נישאר מאוחדים בפני אנטישמיות". מנכ"ל הליגה נגד השמצה: "זה כל כך מדאיג – האיומים והוונדליזם חייבים להיפסק עכשיו". טרם ידוע אם מדובר בפשע שנאה

צילום: עמרי נחמיאס באמצעות הסמארטפון של וואה-ווי ורויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: תושבי פילדלפיה לאחר השחתת בית העלמין היהודי בעיר)

חמש מצבות הושחתו בבית העלמין היהודי "ועד הכולל" בעיר רוצ'סטר שבמדינת ניו יורק – כך דווח אתמול (חמישי) בכלי התקשורת האמריקניים. זוהי התקרית שלישית בתוך שבועיים של השחתת בתי עלמין יהודיים בארצות הברית. העמותה האחראית לניהול בית העלמין, שידוע גם בשם "Stone Road", סירבה לפי שעה להתייחס למקרה כפשע שנאה, על פי הדיווח ברשת WHEC המקומית.

מייקל פיליפס, נשיא העמותה, הוסיף בשיחה עם העיתון המקומי "Rochester Democrat and Chornicle" כי "אני לא רוצה להגדיר זאת פשע שנאה. אני לא חושב שיש הוכחה לכך". הוא הוסיף: "אני לא רוצה להגדיר זאת מעשה אנטישמי, גם לכך אני לא חושב שיש הוכחה כלשהי". המשטרה המקומית פתחה בחקירה.

עוד בוואלה! NEWS:
המשרד להגנת המולדת בארה"ב: "נדריך קהילות יהודיות איך להתגונן"
ראש עיריית פילדלפיה לוואלה! NEWS: "חש גועל מהשחתת בית הקברות היהודי"
הבית הלבן: טראמפ מודאג ומגנה את השחתת הקברים היהודיים

השחתת מצבות בבית העלמין "ועד הכולל", רוצ'סטר, ניו יורק, 2 במרץ 2017. News 10 NBC WHEC, צילום מסך
"שמח שה-FBI והמשטרה המקומית על זה". בית העלמין ברוצ'סטר, אתמול/צילום מסך, News 10 NBC WHEC

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו מסר כי "לאור גל ההתרעות על איומי פצצות נגד מרכזים קהילתיים יהודיים והשחתה מזעזעת של בתי עלמין יהודיים ברחבי ארצות הברית, אני מורה למשטרת המדינה לפתוח מיד בחקירה מקיפה". הוא הבהיר: "לניו יורק יש אפס סובלנות לאפליה מסוג כלשהו, ותמיד נישאר מאוחדים בפני אנטישמיות ופלגנות. נמשיך לעשות הכול על מנת להביא את האחראים למעשים הפחדניים האלה לדין, שנועדו לאיים על הערכים החשובים לנו".

מנכ"ל "הליגה נגד השמצה" ג'ונתן גרינבלט התייחס למקרה בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "זה כל כך מדאיג... איומים טלפוניים, השחתת בתי קברות, ונדליזם – אני שמח שה-FBI והמשטרה המקומית על זה – זה חייב להיפסק עכשיו". הארגון גינה את המקרה והציע פרס של 5,000 דולר למי שיעביר מידע שיוביל למעצרם של האחראים להשחתת המצבות.

השחתת מצבות בבית העלמין "ועד הכולל", רוצ'סטר, ניו יורק, 2 במרץ 2017. News 10 NBC WHEC, צילום מסך
"להתאחד נגד השנאה". המצבות שהושחתו, אתמול/צילום מסך, News 10 NBC WHEC

גם הקהילה המוסלמית האחמדית בארצות הברית שחררה הודעת גינוי חריפה, שבה נכתב כי הקהילה מפגינה סולידריות עם יהודי המדינה. "אנחנו קוראים לכל האמריקנים להתאחד נגד השנאה והקיצוניות הזאת", הבהיר נסים רחמתוללה, סגן נשיא איגוד הקהילה.

בשבועיים האחרונים הושחתו עשרות רבות של מצבות בבתי עלמין יהודיים בפילדלפיה שבפנסילבניה ובסנט לואיס שבמדינת מיזורי. כמו כן, נרשמו באותה התקופה שני גלים נוספים של איומים טלפוניים נגד מרכזים קהילתיים, בתי ספר ומוסדות יהודיים ברחבי המדינה. לפי שעה לא דווח על מעצר חשודים במקרים האלה.

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully